Lampjes 4230 repareren?

Gestart door RvdH, februari 20, 2012, 23:08:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RvdH

Hoi,

Kan iemand mij vertellen hoe of wat te doen?
-lampjes 4230 branden niet.
-alleen am lampje en vari-matrix lampje doen het nog.
-lampen stuk of kan het een zekering zijn of bedrading??
-evt. kosten.
-is het goed zelf te doen??

alvast bedankt..... 

Maurice

Ik gok dat de buislampjes defect zijn. Even de receiver openschroeven, de lampjes opzoeken en bekijken.
Voltage en amperage zal er ook staan en dan even googlen naar een leverancier. Mogelijk kunnen andere leden een adres aangeven.
Zelf heb ik ze toen hier besteld: http://home.kpn.nl/fbakelaar/lampjes.htm
Ow, en zelf prima te doen!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

RvdH

He bedankt, super. Had m al even open gehad, zag ze niet in een oogopslag zitten, zal wel wat meer moeten weg schroeven denk ik, of moet ik het front eraf halen om erbij te komen...
Wil m voor mijn vader in orde maken als verrassing. Komt inmiddels weer geluid uit en als de lampen ook nog branden is ie weer top hoop ik.. Of zij er nog adviezen of veel voorkomende problemen bij dit type waar ik rekening mee moet houden.. Bedankt alvast gr,


   

Maurice

Citaat van: RvdH op februari 21, 2012, 21:05:08
He bedankt, super. Had m al even open gehad, zag ze niet in een oogopslag zitten, zal wel wat meer moeten weg schroeven denk ik, of moet ik het front eraf halen om erbij te komen...
Wil m voor mijn vader in orde maken als verrassing. Komt inmiddels weer geluid uit en als de lampen ook nog branden is ie weer top hoop ik.. Of zij er nog adviezen of veel voorkomende problemen bij dit type waar ik rekening mee moet houden.. Bedankt alvast gr,



Het beste kun je hem even wegbrengen voor een algehele service beurt. Op dit forum zijn twee techneuten actief met reparaties en service beurten, kijk maar naar de topics in Techniek. Dan weet je zeker dat je vader er ook langere tijd met plezier mee kan spelen. In de jaren gaat er toch wel een hoop achteruit, denk aan condensatoren etc.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Citaat van: RvdH op februari 21, 2012, 21:05:08

Wil m voor mijn vader in orde maken als verrassing. 






Dat is nog eens een leuk gebaar!

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM