Display weergave op TV

Gestart door Dutchie1, februari 20, 2012, 09:10:07

Vorige topic - Volgende topic

Dutchie1

Ik heb een SR5006 aangeschaft tesamen met een Panasonic VT30 (plasma)
Aangesloten met een HDMI kabel op de ARC aansluiting van de TV
Met DVD - PS3 totaal geen problemen.
De TV.... als ik deze wil bekijken moet ik het HDMI(ARC) kanaal verlaten en ingang TV kiezen.
Dan heb ik beeld en geluid, maar geen versterker display op de tv..... ik kan dus totaal niet zien welke
instelling(en) ik heb staan.
Dan moet ik weer naar het HDMI(2) kanaal maar dan zie/hoor ik dus niets meer.
Volgens mij is die ARC alleen voor audio.... maar nu dus nog het video gedeelte.....
Moet ik misschien nog een extra kabel trekken ?? of zit het toch (hopelijk) in de instellingen ?? of
kan het gewoon niet..?? 

Johan van Loon

Ik heb dezelfde combinatie, maar gebruik de arc niet, omdat ik een Humax ontvanger op de SR5006 heb aangesloten, deze levert de audio en videosignalen via de SR5006 aan de TV.
In jouw geval moet de TV het audio signaal terugsturen naar de SR5006.

Volgens mijn informatie moet de de hdmi 2 -ingang van de VT30 gebruiken, deze is voorzien van ARC (pag 114 handleiding Panasonic VT30). De Panasonic sluit je aan op HDMI out van de SR5006
Vervolgens moet je de arc functie in de SR5006 vrijgeven (zie pagina 7 en 95 van de Marantz handleiding) HDMI control op On, en mogelijk HDMI audio Out op AMP instellen.

Succes!, Trouwens geweldige TV en AV Receiver!
:-)

Dutchie1

Ga ik mee aan de slag, maar volgens mij staat alles zo, maar zoals gezegd loop ik dit even na.......
Ander opmerkelijk punt:
DVD aangesloten op DVD-HDMI   (2)
PS3 aangesloten op GAME-HDMI (5)
TV aangesloten op HDMI-OUT      (OUT)
Nu lijkt alles redelijk te werken en te bedienen met de AB van de TV.
Vreemde is, als ik de DVD uitzet, ik vele functies niet meer kan bedienen....??!!??
Net of de DVD alles doorgeeft naar de versterker......

Johan van Loon

Nog een mogelijke oorzaak van de problemen kan zijn,dat je hdmi kabel naar de TV niet geschikt is voor hdmi 1.4a.

Dutchie1

monsterkabel 1.4 dus dat zit wel goed.....
verzin iets....mogelijk lijkt me dat wel een issue van het probleem
Ik heb een C+ module en geen decoder.....zal dat het eerst genoemde probleem kunnen verhelpen ???

madevt

ARC = Audio Return Channel dus idd alleen het geluid van je TV gaat dan naar je reseiver en je kan dus de TV horen via je installatie. Maar je ziet idd geen beeld van je versterker door je TV beeld heen zoals bij DVD kijken.

Volgens mij hoort dit zo, bij mij met GT30 en SR6005 is het zelfde. Maar snap ook niet wat je wilt zien aan instellingen van je SR als je TV zit te kijken? Hoe hard die staat?

Suc6

Dutchie1

Hoe hard die staat.... welke geluidskeuze (Dolby - DTS - Stereo ect ect)
Nu zie ik gewoon niets van de versterker..... dat vind ik best lastig...
Als ik een zender wissel krijg ik soms stereo geluid en niet vanuit de Center zoals gewenst.... zou toch fijn zijn als ik dit OSD kon wijzigen.

Johan van Loon

De mooiste oplossing is om een pvr (o.a. Humax)aan te schaffen, deze werkt dan als kanaalkiezer voor de TV signalen. Je kunt dan tijdens het TV kijken de status signalen van de marantz in beeld krijgen. Tevens kan je TV programma's digitaal opnemen op de harde schijf (zelfs 2 programma's tegelijk). Kost iets meer, maar de mooiste oplossing.