dit vond ik op het net.
Pre-out staat letterlijk voor voorversterker-uitgang, een uitgang waar het volume (evt. toonregeling) en de bronkeuze van geregeld is. Dat in tegenstelling tot een tape-out, waar alleen de bron kan worden bepaald. Een voorversterker uitgang is uiteraard te vinden op elke voorversterker. Steeds meer geintegreerde versterkers zijn ook voorzien van een pre-out. Daarmee wordt de mogelijkheid geschapen om met b.v de geintegreerde versterker de hoge tonen speakers aan te sturen en met een tweede eindversterker alleen de woofers (bi-amp). In zo`n geval dient de versterkingsfactor uiteraard wel overeen te komen van de apparaten, anders is of het hoog of het laag te zacht.
Een andere optie is om een zwaardere of betere eindversterker aan te schaffen en de voorversterker van het geintegreerde apparaat te blijven gebruiken. Tenslotte is het mogelijk om een tweede paar speakers aan te sturen, die daarvoor een eigen eindversterker krijgen, terwijl het hoofdapparaat het eerste paar speakers van vermogen voorziet.
ik bedoelde eigenlijk meer wat is het evrschil als ik inplaats van me 2215b een marantz versterker met een pre out aansluiting doorkoppel naar me 1072 versterker word de boel dan anders doorversterkt en kun je dan bvb met de 1072 het volume regelen van alle speakers?