240

Gestart door thom, juli 03, 2007, 12:25:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Marantz maakt mooie surround receivers anders.

Ik speel met volle tevredenheid met de SR-5600.
In surround mode klinkt dat erg puik!

Er hangt wel een pre+eind aan voor gewone stereo weergave zodat je met 1 druk op de knop of in surround mode speelt of stereo, erg handig.

Niets geen geklooi met een paar extra speaker kabels oid.

Wat ik zou doen als ik jou was is een goede pre erbij kopen in de vorm van een 3600 of 3250 en dan gaan sparen voor een leuk surround receiver.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thom

@hallie pm komt eraan.

en zit te denken aan een nad744, marantz sr-5001, en een cambrige audio 540R.

allemaal vrij prijzig, maar wel supper, en willie dan heb ik geen pre nodig, als ik een sr heb met pre(meestal al 5.1) dan kan ik daar atijd nog een eindbak aan hangen denk alleen wel dat het een wat moderner wordt. dat iig een marantz.

maar dat komt dan nog wel moet eerst weer wat geld hebben ben voorlopig nog met nieuwe speakrs ook bezig. maar het geld dat ik ophaal met me amp houw ik arpart voor een sr.

HAL9000

#47
bedankt voor je Pm

Dit is de binnenkant van de sr 5001




Waarom kijk je niet voor pioneer en onkyo???


wat is trouwens de nieuwprijs van de Sr 5001???

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thom

de 5001 zouw zoon 550,- moeten kosten bij correct.

onkyo houw ik open of anderen mannier niet van er is geen band.

en als je bij pioneer, kijk is het duurste model(voordat je in de duizend schiet) 400 euries en dan heb je 7x 110 watt en de versterker weegt dan 8.8 kg frusty. dan snap ik nogwel dat het zooi is.

maar voorlopig trek ik nog met meest naar de nat toe, dan de marantz en dan de cambrige.

maar de nat kost ook zoon 700,- en dat is veel zeker voor mij. maar ga volgent weekend eens kijken bij correct. laat het nog wel weten dan.

SB_Marantz

Over onkyo,Marantz en Pioneer hoor ik weinig negatieve verhalen.
Nad zou ik zeker laten staan, maar dat is mijn visie.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thom

Citaat van: S.B.Marantz op oktober 28, 2007, 18:28:00

Nad zou ik zeker laten staan, maar dat is mijn visie.
hoezo?

Paul

Voor sommige NAD gebruikers betekent NAD: Niet Altijd Defect !!
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thom

Citaat van: Paul op oktober 28, 2007, 19:38:35
Voor sommige NAD gebruikers betekent NAD: Niet Altijd Defect !!
haha jha die heb ik wel eens gehoort. maar als het werkt heb ie ook wel wat

mars

Thom

in betrekking tot NAD , kan je gerust de stereo versterkers , de cd spelers en vooral eind versterkers , die zijn allemaal goed . maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar laat de receivers staan thom , ik heb uiteraard geen belang bij deze posting , maar ik ken nogal wat winkeliers ( van audiospullen) en je hoort bijna altijd het zelfde , de receivers komen bijna altijd terug in de techniese dienst
En daar zit je niet op te wachtten toch?

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

thom

Citaat van: mars op oktober 29, 2007, 08:31:14
Thom

in betrekking tot NAD , kan je gerust de stereo versterkers , de cd spelers en vooral eind versterkers , die zijn allemaal goed . maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar laat de receivers staan thom , ik heb uiteraard geen belang bij deze posting , maar ik ken nogal wat winkeliers ( van audiospullen) en je hoort bijna altijd het zelfde , de receivers komen bijna altijd terug in de techniese dienst
En daar zit je niet op te wachtten toch?

grtz mars
nee, zeker neit

maar je zouw toch denken dat je voor dat geld wel iets krijg waarop je kan vertrouwen. weet je wat er dan vaak kapot gaat???

SB_Marantz

Citaat van: mars op oktober 29, 2007, 08:31:14
Thom

in betrekking tot NAD , kan je gerust de stereo versterkers , de cd spelers en vooral eind versterkers , die zijn allemaal goed . maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar laat de receivers staan thom , ik heb uiteraard geen belang bij deze posting , maar ik ken nogal wat winkeliers ( van audiospullen) en je hoort bijna altijd het zelfde , de receivers komen bijna altijd terug in de techniese dienst
En daar zit je niet op te wachtten toch?

grtz mars


Dat bedoel ik maar. shutup
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Jantje

De SR5001 is voor zover ik weet een ouder model, en recentelijk opgevolgd door de SR5002.

Tijdens een dealerdag van Marantz is me verteld dat er niet veel verschil zat tussen beide apparaten, maar dat de 5002 ondersteuning heeft voor 'Deep Colour' via HDMI en een MRAC calibratiemicrofoon.

Misschien kun je de 5001 voor een mooier prijsje vinden nu het een uitlopend model is.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

Stadium III

de 5001 heeft wel hdmi 1.2
de 5002 heeft wel hdmi 1.3 dit is makkelijk voor de nieuwere generatie geluid

wat ik zou doen is een mooie sr 7500 of 8500 zoeken als je geen waarde hecht aan hdmi
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

verder wel ff verstandig om een nieuw topic te openen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mars

Citaat van: thom op oktober 29, 2007, 08:39:46
nee, zeker neit

maar je zouw toch denken dat je voor dat geld wel iets krijg waarop je kan vertrouwen. weet je wat er dan vaak kapot gaat???

Daar zit het probleem juist , problemen aan NAD receivers zijn vaak van heel uit een lopende aard , bij de een gaan de knoppen stuk , bij de ander kloppen de prints niet ( soldeer werk) nou ja enfin echt teveel om op te noemen . ik denk dat Hal dit wel kan beamen( die werkt bij correct toch?)

Kijk de 372 versterker had ook een probleem ( lees 1 probleem ) en dat kon je gratis bij de importeur laten verhelpen

Maar de problemen bij de receivers zijn te divers om even allemaal door de importeur te laten repareren.

Oja het probleem bij de 1e generatie 372 versterker was dat ze na een bepaalde tijd spontaan in de fik vlogen hahahah ( jajaja helemaal uit gebrand) , maar zoals ik al zei als je erop tijd bij was, kon de importeur de boosdoener in de costructie vervangen ( waarmee nad ook ruiterlijk het missertje mee toegaf)

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun