aansluiten av7005

Gestart door adveldhuizen, februari 13, 2012, 12:02:20

Vorige topic - Volgende topic

adveldhuizen

hallo,
ik heb de receiver 7005. eindelijk beel op mijn wat oudere tv met hdmi. wie weet hoe ik de rest moet aansluiten. ik bedoel, kan ik mijn philips blue ray en mij humax hd ontvanger op de marantz aansluiten en vanuit de marantz hdmi out 1 naar tv. ik zie dan geen beeld en geluid als ik een dvd afspeel. nu heb ik het analoog gedaan tussen de marantz en blue ray en speelt het. maar dit moet toch zeker beter/anders kunnen??
wie heeft voor mij in jip en janneke taal een goede uitleg?

bij voorbaat dank.

Vlearmoes

Het staat allemaal duidelijk in de manual    en vergeet niet in de setup van de 7005 ook de juiste toewijzingen en settingen te maken per ingang

ook van het aangesloten materiaal moet je in de setup de juiste instellingen maken voor optimaal beeld en geluid

:yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

adveldhuizen

hoi vlearmoes,
bedankt voor je reactie. wat bedoel je precies met de settingen in de 7005 per ingang? 

de laatste zin van je bedoel je de settings in de blue ray en hd zelf? hoe weet ik wat er overeen dient te komen met elkaar?

pameijer

Heb je nu de SR of de AV7005  :|

En idd, lees eerst de manual door, het staat er echt duidelijk in uitgelegd allemaal, en je ontdekt nog eens wat nieuwe features!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Vlearmoes

idd de SR of AV ??

in de SR kun je in het menu aangeven welke bron op welke ingang !!! bv analoog digitaal of hdmi
deze moet goed zijn voor aangesloten apparaat

in het aangesloten apparaat kies je voor de beste instellingen (die kan de 7005 allemaal aan !!)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Jouw Humax zou IK aansluiten met optische kabel voor het geluid naar SR en met hdmi naar de tv

je kunt dan kiezen waar het geluid van moet komen  SR en/of TV

adveldhuizen

Vlearmoes

Het menu gevonden waarin je de settings moet maken ??

still life

Citaat van: adveldhuizen op februari 13, 2012, 12:02:20
hallo,
ik heb de receiver 7005. eindelijk beel op mijn wat oudere tv met hdmi. wie weet hoe ik de rest moet aansluiten. ik bedoel, kan ik mijn philips blue ray en mij humax hd ontvanger op de marantz aansluiten en vanuit de marantz hdmi out 1 naar tv.

:yes: dat kan:
de BR via hdmi naar de SR
de humax evt idem of het geluid apart (optisch/coax) zodat je zonder de sr ook tv kunt kijken

op p72 v/d manual vind je terug hoe je uw uitgestuurde resolutie moet veranderen..

wsl kan uw tv niet overweg met 1080 die de SR auto uitstuurt

Citeer480p / 576p / 1080i / 720p / 1080p / 1080p:24Hz : Set the output resolution.
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

adveldhuizen

hallo, de tv instelling is gelukt met aanpassing van 1080p in de hdmi out.
op pagina 72 staat bij in de manual iets over audyssey en manuel eq instelle.
ik zie wel op pagina65 een zwart input asign met 4 rijen benamingen. rij 1 staan onder elkaar de bd, dvd, vcr en andere. rij 2 staat alles op hdmi. rij 3 staat digital en rij 4 staat comp. is dit het setupmenu om de aansturingen te wijzigen?

still life

Citaat van: adveldhuizen op februari 14, 2012, 17:34:12

mooi, ben je klaar toch?

zoals gezegd stuurt de sr standaard 1080 uit, ivm met upscalen van alle inkomende videobronnen

de pagelink (72) was naar een engelse pdf manual..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

adveldhuizen

hahaha, nee ik ben niet klaar....zo staat het vermeld in de setup. maar het werkt niet...aaaaaaaaaaa

grt,
ad

Vlearmoes

Citaat van: adveldhuizen op februari 14, 2012, 17:34:12
op pagina 72 staat bij in de manual iets over audyssey en manuel eq instelle.
ik zie wel op pagina65 een zwart input asign met 4 rijen benamingen. rij 1 staan onder elkaar de bd, dvd, vcr en andere. rij 2 staat alles op hdmi. rij 3 staat digital en rij 4 staat comp. is dit het setupmenu om de aansturingen te wijzigen?

Als je kiest bij BD in rij 1
kies dan hdmi in rij 2
rij 3 en 4 maak je blank   enz 

bestudeer ook pag 15 van je manual

plug anders je BD speler eens rechtstreek naar de tv   bij geen beeld staan settings in BD of tv niet goed