Probleempje NR1602

Gestart door mz1981, februari 11, 2012, 12:13:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mz1981

Hallo allemaal,

Kort voorstellen: Mijn naam is Mark en sinds +/- 2 weken bezitter van een NR1602
Opstelling:
Versterker: Marantz NR1602 in stereo (wellicht toekomstig naar een 5.1 opstelling)
Router: Linksys WRT54
TV: Samsung LE32A456 (dacht ik, heb hem al een tijd)
Sat: Humax IRHD-5050 via ziggo
PC: Gekoppeld met tulp. Binnenkort naar Optisch
Opslag: NAS 2 TB van Buffalo

Probleemomschrijving:
Bij switchen van een kanaal naar de NET/USB optie komt er geen signaal meer binnen via de HDMI naar de TV. De Marantz blijft wel gewoon doorwerken en kan op het display ook naar de juiste menu's gaan.
Zodra ik 10 sec. de stroom volledig van de Marantz haal en weer erop zet krijg ik wel weer normaal beeld.
Het typische is dat dit alleen bij de NET USB functie gebeurt.
Hij heeft al een firmware update gehad via het netwerk maar dit veranderde niets.
Hopelijk weet iemand of dit een instelling is of dat het een probleem is in de Marantz zelf.

Ik hoor het graag!


Stadium III

zet je tv eens aan en uit als het beeld is weggevallen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

sattie

Kijk eens of je de firmware van de samsung ook kunt updaten, mogelijk via een USB stick.
Als dat mogelijk dan even doen als je nog oude firmware hebt en dan weer proberen.

mz1981

Dank jullie wel voor de tips.  hello
Zal beide proberen en de resultaten terug posten!

mz1981

Laatste firmware versie van de samsung gedownload (echter al redelijk gedateerd, in tegenstelling tot openings bericht bleek dat het een LE32A656 gaat, deze is alweer even uit productie).
Maar helaas geen resultaat.

Bij schakelen van kanaal op televesie reageert de Marantz direct door over te schakelen op het tv signaal.
Ook mij Humax Box werkt gewoon.

Zal wel informeren bij Marantz of dit een defect is of puur een software bug.

hanslinux

Ik heb hetzelfde probleem met een Panasonic tv. Ook op het avs-forum worden dit soort problemen vermeld. (Zie http://www.avforums.com/forums/av-amplifiers-receivers/1496413-marantz-nr1602-av-receiver-owners-thread.html ). Waarschijnlijk een firmware update om het echt op te lossen?

hanslinux

Het lijkt me echt een firmware bug, want ik krijg wel gewoon beeld als ik Tuner kies en dan moet de nr1602 toch ook zelf het beeld genereren. Waar kan ik dit melden aan Marantz?

sleegersb

Hallo Mark,

Ik heb de 1602 nu 7 maanden en hetzelfde probleem zoals jij beschrijft met een Philips Aurea
ook is mijn oplossing stekker uit stopcontact en daarna functioneert het weer.
Ben ook op zoek naar de oplossing.
Volgens mij een software probleem in de 1602.

lemon

Kan het zijn dat de mediaspeler die je hebt de resolutie van het video signaal verandert? Ik had hetzelfde probleem bij de UPC media-box. De Marantz kan niet goed overweg met telkens switchende resoluties heb ik ontdekt. Daarna heb ik de uitgang van de mediabox een VASTE resolutie gegeven. Daarmee was het probleem opgelost.

Bij mijn mediaspeler (WDTV Live Hub) wordt overigens wel geswitched naar een andere resolutie als dit nodig is. Maar dan start je vaak ook een nieuw file op. Probeer de video uitgang van de mediaspeler een vaste (hoge) resolutie te geven.


Tvanschie

Bedankt voor de tip. Bij mij trad hetzelfde probleem op na een firmware update: geen beeld in de NET/USB mode. Probleem opgelost door stekker uit het stopcontact te halen.