teveel bass al staat de sub op min 12

Gestart door senna, februari 07, 2012, 22:27:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

senna

Mensen,

Vorige week heb ik een marantz (mijn eeste) 6006 aangeschaft in combinatie met Kef t105 speakers.
Het klinkt stukken beter dan mijn oude onkyo met jbl's, op de bass na dan :-)

Echter na het aansluiten van mijn vertrouwde rel q150 e is de bass zo enorm dat het erg overheerst, audyssy heb ik verschillende malen uitgevoerd, de sub ook al verplaatst maar ik krijg het niet goed. De sub staat op -12 en dan nog is het te hard, als ik aan de andere kant van de huis kamer sta dan is het echt geen gehoor.
Misschien dat ik iets niet goed doe/over het hoofd zie?
Het is aangesloten op de low aansluiting.

Ook als ik de sub van kef aansluit is het zelfde verhaal, de sub moet natuurlijk een aanvulling zijn  :-).

Wat ik ook merk is dat bij sommige muziek de bass heel zwaar en hard is en bij een ander nummer niet, het lijkt soms dat hij de zanger weg drukt.

Wie kan mij helpen de juiste instellingen te vinden?

Ik heb het forum al behoorlijk uitgespit en diverse tips geprobeerd,maar helaas niet tot het gewenste resultaat.
Marantz Sr 6006|kef t105|rel Q150E

henkg

#1
Je schrijft niet wélke tips je geprobeerd hebt ....
Volume van je sub (knop op sub) staat waarschijnlijk te hard. Audyssey heeft een beperkt regelbereik, tot maximaal -12.
Draai die knop eens terug tot 1/4, en regel dan opnieuw in.
Zie voor het "waarom" bijvoorbeeld ook: http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=3485.msg118937#msg118937
SR-5006 | 4x BA-A25; 1x BA-225C | BK Gemini II

TurboMarco

#2
Senna,

Je hebt de Rel aangesloten ipv de Kef T2 subwoofer begrijp ik uit je verhaal , dat zou nooit goed kunnen werken met de Kef T105 satelliet luidsprekers vanwege de wissel frequentie van de Rel die tot 100Hz gaat ,normaliter gebruik je bij de Kef T105 de Kef T2 subwoofer die wisselt bij 250Hz om zodoende aansluiting te vinden met de satelliet luidsprekers  .door de Rel te gebruiken krijg je te maken met een heel groot gat in het frequentie verloop wat zich hoorbaar manifesteert als zijn de een hele zware onnatuurlijke bass waar Audyssey ook niets meer van kan maken .

In dat geval is het raadzaam om gebruik te maken van de Kef T2 subwoofer ipv de Rel Q150E .

Ik vind het zowiezo vreemd want volgens de site van Kef word de T105 als set verkocht incl T2 subwoofer .
http://www.kef.com/html/nl/showroom/home_theatre_speakers/tseries/fact_sheets/systems/t105/index.html

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

In princiepe zouden je luidsprekers 80 hz aan moeten kunnen dus zet je de crossover van de reciever al op 100 hz
Dan kun je de Rel aansluiten via LFE kanaal(subwoofer pre out en daarvan de mode knop op de subwoofer op 2 of 4 zetten
Dan zou het moeten werken
Zet wel het volume zachter en hem op Depth (volgens mijn zit er ook een schakelaar op slam/depth )
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HansBeekhuyzen

Hans Beekhuyzen
theHBproject