Surround vs. Stereo

Gestart door JackieBrown, februari 03, 2012, 17:00:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JackieBrown

Ik ben al 2 jaar bezig om ideale de speakerpositie en de  instellingen te vinden. Hoe meer ik uitprobeer, des te meer ik ontdek hoe ver eigenlijk perfectie is. Ik zie dat elke aanpassing effect heeft op het luister genot en dwingt mij om de perfecte opstelling te vinden. Wat ik nu heb is erg aangenaam en ben zeer tevreden. Wat ik met jullie wil delen is niet zo zeer hoe de instelling is (dit kan namelijk per situatie anders zijn) maar de effect ervan!
Ik heb een 7.1 opstelling en luister alleen nog naar stereo. Ik hou van surround geluid, maar de stereo geluid die nu mijn kamer binnen komt is erg dynamisch en geeft enorm veel akoestiek. In zo verre dat ik soms rear speakers moet controleren of die echt NIET aan staan. Bij een (volle) classic muziek heb ik echt het gevoel dat ik midden in de concert zit. Het is echt ongelofelijk mooi, hoe stereo geluid -als het ware- surround effect kan geven.

Marantz is perfection and perfection is greate!

still life

niks mis met stereo idd

respect voor de bron: een 2ch mix dus enkel in stereo beluisteren/weergeven.. 
pompom
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Totofan

Daarom hoe ik het bij stereo, ik ben meer muziek liefhebber.
Al mag ik ook graag een film kijken.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next