De set van MauZ aka Maurice PM 7005 op proef

Gestart door MauZ, februari 03, 2012, 00:32:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MauZ

Thx allen...  :wink: voor het warme welkom... hello

@Xander32

Vind je?..Frontspeakers staan redelijk vrij. Ook van de muur. ( Kan altijd beter.. :wink:) Het is nog niet definitief maar ben momenteel wel tevreden over de weergave... :wink:

@Marvin

Symmetrie geeft voor mij een bepaalde balans. Mja aan de andere kant is het niet zo gek met een weegschaal als horoscoop... :-P  :wink:

De sweetspot is idd heerlijk... HB

Normaals,..bedankt voor jullie respons.. :wink:

Greetz

MauZ
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

MauZ

Hi allen,

Daar ben ik weer.  :-)
Ben een lange tijd afwezig geweest. Nieuwe relatie, vier kinderen erbij gekregen ( Niet van mij :-P) en ondertussen ook verhuisd een tijdje geleden met mn nieuwe liefde. ( Ook ik kan meepraten m.b.t. het WAF-gehalte. . :-D Valt soms niet mee..  :|

En zo hebben er ook kleine veranderingen plaats gevonden m.b.t. het HT gebeuren. Omdat onze woonkamer een stukje kleiner is dan mijn oude heb ik dus wat aanpassingen moeten doen in de set up.
Zo zijn de Jamo's s608 de deur gegaan die als frontspeaker fungeerde en zijn de Jamo's s606 nu de frontspeakers. Ondertussen de kleine s602 aangeschaft als surroundspeaker en heb al een tijdje de s60 centerspeaker dat toendertijd in bestelling stond in mijn begin post.


Mijn oude 50 inch Samsung Plasma is naar boven gegaan en is er kort geleden een 50 inch Panasonic Plasma 600 hz voor in de plaats gekomen. In mijn eerdere to do/wishlist stond ook de UD5005. Maar die is geschrapt want sinds afgelopen maandag heb ik de UD5007 aangeschaft... hello

Granieten/marmeren tegels moeten er ook nog komen en een interlink voor de UD5007 naar de Marantz 5004 reciever. Alleen eerst testen wat mooier klinkt m.b.t. muziek audio. Interlink of gewoon de HDMI kabel die nu reeds is aangesloten.

Een impressie...

PS: Foto zit/kijk en luister gedeelte volgt nog. Gelukkig is de kijkafstand hetzelfde gebleven.. :lol:






Het is ook de bedoeling om de draad weer op te pakken hier op het forum... :-)

Groetjes,

MauZ
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

lo

Ziet er bijzonder netjes en verzorgd uit HB
Mooi dat je de tijd weer kunt vinden om hier rond te hangen, have fun.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

Citaat van: lo op oktober 09, 2013, 21:44:39
Ziet er bijzonder netjes en verzorgd uit HB
Mooi dat je de tijd weer kunt vinden om hier rond te hangen, have fun.
Kan ik ook helemaal beamen.
En ook names mij: Welcome back.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

MauZ

*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

mikekiwi

Toch eens even de set van die mede-Alphenaar opgesnord...en dat ziet er niet vervelend uit! Na verhuizing wellicht wel op bepaalde punten wat in moeten leveren, maar qua opstelling denk ik dat je er wel wat op vooruit bent gegaan.
Geen last van de "harde" ruimte qua akoestiek? Denk dat een leuk vloerkleedje al een verbetering oplevert. Maar moet je ook willen natuurlijk...

De 5004 is erg fijn, heb hem ook gehad. Nog geen onbedwingbare behoefte aan een subwoofert?

MauZ

#22
Citaat van: mikekiwi op december 07, 2013, 10:41:57
Toch eens even de set van die mede-Alphenaar opgesnord...en dat ziet er niet vervelend uit! Na verhuizing wellicht wel op bepaalde punten wat in moeten leveren, maar qua opstelling denk ik dat je er wel wat op vooruit bent gegaan.
Geen last van de "harde" ruimte qua akoestiek? Denk dat een leuk vloerkleedje al een verbetering oplevert. Maar moet je ook willen natuurlijk...

De 5004 is erg fijn, heb hem ook gehad. Nog geen onbedwingbare behoefte aan een subwoofert?

Hi man.. Ja Kwa oppervlakte zeker.. :-( Mja je krijgt niet altijd alles in het leven zoals je het wilt.. :wink:)
Akoestiek moet ook nog... Vloerkleed gaat em niet worden... :oops: ivm WAF... :| Maar er moeten ook nog het één en ander aan de muur, zowel boven de fronts en met name op de achterwand.. :wink: Met de tijd komt het wel goed....  :-D

De 5004 gaat waarschijnlijk wanneer het kan de deur uit om vervangen te worden door een 7005 of hoger ivm de 3D ondersteuning.. Kids vinden 3D best wel leuk namelijk...
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

MauZ

#23
Nou daar ben ik weer met een update!
Ben geen echte poster maar kijk en lees bijna dagelijks.. :yes:

De Jamo's hebben een tijdje geleden het veld geruimd. Daar zijn voor in de plaats gekomen de Taga's F100 Platinum Harmony V2 met daarbij horende centerspeaker. In meerdere lagen pianolak in de kleur wit.
Surrounds van hetzelfde merk staan nu nog op de wenslijst. :-D Ik doe nu nog met ooit aangeschafte Yamaha's voor de nodige effecten bij films.
Fronts zijn ook ontkoppelt door middel van granieten tegels en zijn ook Bi-amped/Bi-wired aangesloten met Nakamichi bananenpluggen.( Ja ik weet dat ze officieel geen bananenpluggen maken maar vind ze mooi en ze doen hun werk  :wink: )
Ook een DAC van Taga aangeschaft waar mijn laptop of mobiel regelmatig aan hangt i.v.m. Spotify.
Interlink van JKE Hifi verbind de Taga DAC met de SR.
Center staat op een beugel van B-TECH.
Akoestiek is ook wat verbeterd door één en ander op de muur te knallen.


In mijn vakantie heb ik de boel opnieuw zo goed mogelijk naar mijn smaak afgesteld na een lange inspeel periode.
Ten opzichte van de Jamo's die ik al goed vond klinken kunnen in mijn beleving niet tegen de Taga's op! Meer controle in het laag en midden en veel meer detail in het algemeen. En het stereo beeld is ook een stuk breder. HB

Maar goed! Pictures says it all.. :-D :-D














*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

Cornelis1921

"Like!!!" Mooie set, man! :yes: notworthy Heel veel plezier van de Taga's. pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Mooie upgrade beteft looks. Betreft het presteren geen idee; ik ken het merk niet  :no:. Hoe ben je daaraan geraakt?

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op augustus 26, 2014, 00:06:59
Mooie upgrade beteft looks. Betreft het presteren geen idee; ik ken het merk niet  :no:. Hoe ben je daaraan geraakt?
Zijn ook mijn gedachten bij het zien van de Taga's.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

MauZ

#27
Thx heren,... :-)

Hahaha...

Dat had ik van te voren ook niet verwacht om hiervoor te gaan.
Maar mezelf kennende is het eigenlijk dat ik redelijk vaak iets kies wat niet direct door iedereen gekozen wordt.

Na een beetje op MP te struinen kwam ik een gebruikte set tegen. Was op verliefd zo ver dat kan. De looks spraken mij heel erg aan. Ben gaan googlen. Was niet zoveel over te vinden tov gerenommeerde merken.
Wat ik vond sprak me aan. Las ook op kieskeurig een aantal recensies toevallig van mensen die ook van Jamo af waren gestapt en ook nog eens een Marantz als reciever had.
Mijn nieuwsgierigheid werd alleen maar daardoor heftiger.

Relatief is Taga een nieuwkomer maar heeft in korte tijd zich laten gelden in de Hifi wereld!

http://www.taga-audio.com/menu,32,highlights_of_magazines'_reviews

In Zoetermeer waar ik in de buurt woon zit een kleine Hifi store dat officieel dealer is van Taga, Cambridge en meerdere merken.

Zodoende na een luistersessie e.d. heb ik ze aangeschaft!! :yes: :yes: :yes:
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

pameijer

Mooi hoor, geniet er van! Ennuh, wie is er jarig (vlaggetjes  clown1)?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

MauZ

Citaat van: pameijer op augustus 26, 2014, 07:00:26
Mooi hoor, geniet er van! Ennuh, wie is er jarig (vlaggetjes  clown1)?

Thx man  ;)

Toen was 1 van de kids jarig...  pompom
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*