Surround set met hoge WAF factor voo 1000 à 1500€

Gestart door dmeerpa, februari 01, 2012, 20:42:37

Vorige topic - Volgende topic

dmeerpa

Een collega vroeg mij of ik geen surround setje kon aanraden. Zijn budget is 1000 à 1500€ voor een 5.1 speakerset en een surround versterker. De nadruk ligt op surround weergave. Zijn woonkamer is een L vorm en de kijkhoek is zo'n 10m2.

Gezien er ook een vrouw des huizes is, moet het ook allemaal een beetje mooi en compact zijn.

Zelf was zijn oog al gevallen op een KEF, CABASE en MONITOR AUDIO surround set.
De Kef had zijn voorkeur omdat de satelieten een veel lagere frequentie kunnen weergeven dan de Monitor Audio's, en hierdoor de sub moeilijk lokaliseerbaar zou zijn.

Nu heb hem gezegd dat hij sowieso moet luisteren. Dat er een match moet zijn met de receiver. En dat Marantz en Monitor Audio wel matchen. En dat bij een sub ook belangrijk is hoe laag de weergave gaat. Want met een SVS in huis merk je een lage toon voelen ook weer een extra dimensie toevoegt aan een film.

Hebben jullie wat advies of voorstellen van setjes (2e hands is ook een optie)
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

JohnWx

Citaat van: dmeerpa op februari 01, 2012, 20:42:37
Een collega vroeg mij of ik geen surround setje kon aanraden. Zijn budget is 1000 à 1500€ voor een 5.1 speakerset en een surround versterker. De nadruk ligt op surround weergave. Zijn woonkamer is een L vorm en de kijkhoek is zo'n 10m2.

Gezien er ook een vrouw des huizes is, moet het ook allemaal een beetje mooi en compact zijn.

De Kef had zijn voorkeur omdat de satelieten een veel lagere frequentie kunnen weergeven dan de Monitor Audio's, en hierdoor de sub moeilijk lokaliseerbaar zou zijn.

Nu heb hem gezegd dat hij sowieso moet luisteren. Dat er een match moet zijn met de receiver. En dat Marantz en Monitor Audio wel matchen. En dat bij een sub ook belangrijk is hoe laag de weergave gaat. Want met een SVS in huis merk je een lage toon voelen ook weer een extra dimensie toevoegt aan een film.

WAF = Bose 321  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Bart

Anthony Gallo Nucleus TI RVS met sub.  Van deze opstelling heb ik enige tijd veel plezier gehad i.s.m. m'n SR7001. 

De Gallo's (met sub) staan momentel werkloos in m'n berghok.  Een verdieping hoger staat nog een Harman Kardon AVR 635 op "rust".

PM indien interesse.

groeten,
Bart

dmeerpa

Citaat van: Bart op februari 03, 2012, 22:15:38
Anthony Gallo Nucleus TI RVS met sub.  Van deze opstelling heb ik enige tijd veel plezier gehad i.s.m. m'n SR7001. 

De Gallo's (met sub) staan momentel werkloos in m'n berghok.  Een verdieping hoger staat nog een Harman Kardon AVR 635 op "rust".

PM indien interesse.

groeten,
Bart
Ik stuur je morgen PM, nu ben ik te moe om mijn vragenlijstje samen te stellen ;-)
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op februari 01, 2012, 20:48:17
Citaat van: dmeerpa op februari 01, 2012, 20:42:37

WAF = Bose 321  :-D
John: mond spoelen! :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *