sr 6004 vs 6005/6006

Gestart door remco28, februari 01, 2012, 01:46:59

Vorige topic - Volgende topic

remco28

Hallo iedereen,na ik een tijdje gewend te zijn aan mijn marantz sr 6004 heb ik toch nog even een vraag.
Achteraf baal ik best een beetje dat audessy functie niet is te gebruiken bij een bluray waardoor er toch wat minder dynamiek in het geluid zit dan wat ik zou willen.

Kan dit bij de sr 6005 of 6006 wel?
Ik kan waarschijnlijk mijn sr 6004 voor rond de 500euro kwijt met nog een jaar garantie en dan wil ik misschien toch kijken naar de sr 6005 of 6006.

Hebben de 2 nieuwere recievers nog wat andere dingen aan boord qua chipsets of verbeteringen t.o.v van de 6004 of is de rest nagenoeg hetzelfde?
Heel soms zit ik ook aan de 7005 te denken.
Wat zouden jullie doen?

Rest mij nog 1 vraag:als ik films kijk dan staat mijn volume vaak tussen de -12 en -15 is dat ongeveer wat jullie ook hebben(voor diegene die een sr 6004 of 6005 hebben).

still life

Citaat van: remco28 op februari 01, 2012, 01:46:59Achteraf baal ik best een beetje dat audessy functie niet is te gebruiken bij een bluray waardoor er toch wat minder dynamiek in het geluid zit dan wat ik zou willen.

hoezo ? adsy heb je op die bron wsl gewoon afgelegd..

CiteerIk kan waarschijnlijk mijn sr 6004 voor rond de 500euro kwijt met nog een jaar garantie en dan wil ik misschien toch kijken naar de sr 6005 of 6006.

voor die prijs, zeg ik: doen!

CiteerHeel soms zit ik ook aan de 7005 te denken.
Wat zouden jullie doen?

de 7005 is reeds sterk afgeprijsd sinds de lancering..
(als je toch wil upgraden)

CiteerRest mij nog 1 vraag:als ik films kijk dan staat mijn volume vaak tussen de -12 en -15 is dat ongeveer wat jullie ook hebben(voor diegene die een sr 6004 of 6005 hebben).

kan best, is afh van je channel levels (wsl flink negatief), speaker gevoeligheid & bronlevel
-15db = je eindtrap +- 65% open => lekker  8-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Voor een SR7005 toch 800 eurootjes bijleggen

Maar je hebt toch ook een PM6003 voor stereo 

Volgens mij heb je dan een mooie combi dunkt mij alleen regelen is lastig tussen de pm en de sr
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Stadium III

Bij de 6004 is het zo dat als je DD HD EN DTS MASTER genruikt schakelt de reciever Audyssey uit

Verder gebruikt de 6004 wel bij de rest Audyssey
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

remco28

Klopt dat hij het dan uitschakelt en dat wil ik eigenlijk niet,immers je regelt het niet voor niets af.
Is dit bij de 6005 of bij de 6006 ook zo?

still life

simple fix toch ?
geen master & hd draaien..  :-D

Citaat van: remco28 op februari 01, 2012, 23:53:22
Is dit bij de 6005 of bij de 6006 ook zo?

wordt > daar < wel ondersteund:

DTS HD Master & High Res. Audio/ES/96/24/Discrete & Matrix6.1/ Neo:6/Express

Dolby True HD/Digital Plus&EX/ Pro Logic IIz, IIx, II/Virtual Speaker/ Headphone

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Stadium III

Bij de nieuwe modellen wordt het idd wel in werking gezet bij HD formaten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Dolby pro logic verlang er zo naar  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

die 'pro' doet het hem natuurlijk..   clown1

JohnWx

Jasper

Citaat van: Stadium III op februari 01, 2012, 19:53:28
Bij de 6004 is het zo dat als je DD HD EN DTS MASTER genruikt schakelt de reciever Audyssey uit

Alleen als je de receiver laat decoderen. Laat je blu-ray speler PCM uitzenden en je hebt DD HD en DTS Master met Audyssey. Mis je een mooi lichtje op het display van je receiver, maar voor de geluidskwaliteit zal dat niet uitmaken.

remco28

Jasper,dus als de speler decodeert dan kan ik wel van de audessy functie gebruik maken?
Maar is het niet zo dat de geluidskwaliteit dan nog minder is t.o.v als je het door de receiver laat doen mits hij het zou kunnen?

Ik overweeg hem om hem te verkopen en de 7005 te nemen,dat is meteen even mijn volgende vraag:
Komt er binenkort een 7006 aan?is het dan verstandig om toch nog voor een 7005 te gaan?
Ik heb me laten vertellen,ook gelezen op dit forum,dat de 7005 een hoogstaande audessy heeft,komt er dan iemand bij je langs ofzo of is dat ding gewoon beter?
Ik heb nog steeds mijn magnat zuilen(werken prima op mijn 6004)maar is dat geen overkill voor de 7005?
Overigens volgend jaar nieuwe speakers,met waarschijnlijk een woofer van klipsch.
Hoeveel kan ik voor mijn kleine anderhalf jaar nog vragen voor mijn 6004(zit nog garantie op alsmede aankoopbon).
Dan zet ik hem straks onder "kopje" te koop.

JohnWx

Citaat van: remco28 op februari 04, 2012, 17:49:01
Jasper,dus als de speler decodeert dan kan ik wel van de audessy functie gebruik maken?
Maar is het niet zo dat de geluidskwaliteit dan nog minder is t.o.v als je het door de receiver laat doen mits hij het zou kunnen?

Ik overweeg hem om hem te verkopen en de 7005 te nemen,dat is meteen even mijn volgende vraag:
Komt er binenkort een 7006 aan?is het dan verstandig om toch nog voor een 7005 te gaan?
Ik heb me laten vertellen,ook gelezen op dit forum,dat de 7005 een hoogstaande audessy heeft,komt er dan iemand bij je langs ofzo of is dat ding gewoon beter?
Ik heb nog steeds mijn magnat zuilen(werken prima op mijn 6004)maar is dat geen overkill voor de 7005?
Overigens volgend jaar nieuwe speakers,met waarschijnlijk een woofer van klipsch.
Hoeveel kan ik voor mijn kleine anderhalf jaar nog vragen voor mijn 6004(zit nog garantie op alsmede aankoopbon).
Dan zet ik hem straks onder "kopje" te koop.

De 7006 kost dan geen 1200 euro zoals nu de 7005 maar 1500/1600 en er zal wel een extra functie opkomen als ? extra usb

Overkill kan niet als het mooi klinkt is het goed

400 euro hij is nog te koop voor 750 euro

Er komt niet iemand thuis kan wel kost 300 euro maar via het forum kost het eventueel 150 euro

succes

remco28

Oke john,bedankt voor je antwoord.

remco28

Ik ben(door een mooie regeling van mijn vaste zaak)toch overstag gegaan en een sr 7005 op bestelling staan.
Volgende week krijg ik hem binnen?is het weer een goede verbetering voor muziek en films t.o.v een sr 6004?
Ook het instellen e.d. is uitgebreider,dus hoop ik weer op jullie hulp terug te vallen.

Oja,hij wordt weer in het zilverkleurig geleverd.
Ben benieuwd hoe die klinkt. HB