Opnieuw verlichten Marantz Model 2100

Gestart door SMarcel, januari 31, 2012, 19:19:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMarcel

Beste Forummers,

Ik ben momenteel bezig met het opknappen van een mooie tuner Marantz Model 2100. Ik heb alle buislampjes al vervangen, de binnenkant van de lichtbakjes mooi wit geschilderd met hoogglans radiator lak.

Links boven in de eerste foto zie je de opening van de stereo indicator, deze moet ik nog wit lakken maar dan moet ik eerst bij het lampje kunnen en deze verwijderen, dan ziet dat er ook weer mooi uit en reflecteerd het licht weer in volle glorie naar buiten.





Nieuw kalkpapier (met dank aan HAL9000 voor de tip) achter de schaal en voor de verlichting.

Hier zit nog het oude papier op, moet nog beginnen aan het nieuwe papier.



Nu het volgende en daar heb ik jullie advies voor nodig, de verlichting van de stereo indicator werkt niet en ook de verlichting van de zenderaangever/schaalpin.

Hieronder zie je dus de bevestiging van de schaalpin waarin het lampje zit, hoe kom ik daar bij?



Om deze nu te kunnen vervangen moet ik wel weten hoe ik bij het lampje van de stereo indicator kom en hoe ik het lampje van de schaalpin er uit krijg.

Dus graag advies voor deze twee lampjes.

Groeten,

Marcel

SB_Marantz

De bovenzijde van het zwarte blokje is feitelijk het kapje.
Die moet er dus af.

Dan zal het je wel duidelijk worden.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SMarcel

Moet je dan die kleine metalen haakjes terugbuigen???

Dat lijkt mij eerlijk gezegd onwaarschijnlijk.

Groeten,

Marcel

HAL9000

oppassen  hoor marcel,  die  plexiglas  pinnen breken zo af. 
even het  blokje  open maken,  met ene klein platbek schroeven draaiertje  los  wiggelen,  lampje  eruit, nylon draadje  eraf  spannen markeer het desnoods even hoe het precies zat.  En weg halen. Tenzij je het natuurlijk zo  weer terug  kan plaatsen zonder  dat  er iets  breekt.  :-P

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: SMarcel op januari 31, 2012, 20:36:06
Moet je dan die kleine metalen haakjes terugbuigen???

Dat lijkt mij eerlijk gezegd onwaarschijnlijk.

Groeten,

Marcel


Dat kan maar het is reeds in tweevoud correct beschreven.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SMarcel

Beste Jon en Wilfred,

Ik snap wel hoe/wat jullie het beschrijven, maar als ik de beschrijving relateer aan de foto welke ik van de pin gemaakt heb dan zie ik het metalen kapje met een soort weerhaakjes om de zwarte houder heen.

Ik denk dan op mijn beurt dat het heel moeilijk wordt om daar een platbek tussen te krijgen en zo te wrikken dat de weerhaakjes om het zwarte kunststof heen wegbuigen.

Als ikzelf de foto zo bekijk ben ik benieuwd of het mogelijk is om de zwarte houde met lampje naar voren uit de metalen weerhaakjes te schuiven??

En jullie begrijpen ik wil dit in één keer goed doen zonder dat ik dingen kapot ga maken. 3

let wel, dit is absoluut geen kritiek richting een ieder die mij adviseert maar ik neem alle voorzichtigheid in acht.

Groeten,

Marcel