Na meer dan vijf jaar weer een update en gelijk een vraag om advies.
Ik heb eens speakers gekocht voor in de woonkamer. Na meerdere sets in de winkel — binnen en net voorbij budget — te hebben beluisterd is mijn oor gevallen op de Dali Oberon 7. Eenmaal thuis aangekomen heb ik tevens een set Q Acoustic 3050i op proef ernaast gehad. Ook mooi maar voor mij hadden de Dali's meer karakter.
Maar dan nu de versterking. Er staat hier al meer dan negen jaar een NR1501 maar die heeft niet de overtuiging om deze Dali's aan te sturen. Ik dacht een leuke tijdelijke oplossing te hebben: een PM5004 versterker. Alleen te laat kwam ik er achter dat de NR geen Pre Out heeft...
Laat ik dan maar uit gaan van wat ik wil:
+ Schakelen tussen AV bronnen
+ Geluid AV over de Dali's
+ Dali's goed aansturen
+ Platen luisteren
+ AirPlay 2, liefst op de receiver (kan nu wel via Apple TV)
+ Spotify Connect op de receiver
+ Als ik geld ga uitgeven beetje future proofen, TV is nu nog 1080i maar die houdt het niet nog tien jaar uit
+ Niet de koptelefoonuitgang gebruiken als een Pre Out zoals ik nu doe
Overigens: de PM5004 klinkt ... wat is het woord ... goed? En de Phono ingang is ook prima. Daarnaast kan ik die ook omruilen met mijn PM7004 op het thuiskantoor. De 7004 vermogen is daar toch overkill.
Eigenlijk is op papier de NR1200 perfect of een Denon DRA-800H, al mijn wensen in een kastje. Maar dat is een uitgave van vijf honderd euro. En is het raar als ik twijfel over de stereo versterking, is dat van het niveau van een PM5004 of zelfs een PM7004?
Of toch maar de PM7004 in combinatie met met een tweedehands meer recent NR model zoals een NR1509, 1510 of 1609. Die moet toch wel te vinden zijn tussen de twee en driehonderd euro.
Iemand suggesties?
Ik zal even een foto invoegen van de huidige situatie, met kerstboom en al.