SR5004

Gestart door Ympie, januari 24, 2012, 15:36:36

Vorige topic - Volgende topic

Ympie

Hoi Allemaal,

Ben in het bezit van een Marantz SR5004 naar volledige tevredenheid. In het begin problemen gehad met de bekende plop off death. Dit is echter netjes opgelost maar nu het volgende.

Heb nu sinds 2 weken een nieuwe set luidsprekers van Teufel de Columa 900 en heb deze ingeregeld met Audyysey, geluid is geweldig een merkbare verschil maar nu, de display van de marantz was gister anders gekleurd normaal is deze helder wit nu was het meer een zandkleur, en het (groene) lampje van Dynamic EQ was uit terwijl deze normaal na het inregelen was gaan branden, Dynamic VOL gebruik ik niet na advies op dit forum.

In het menu van Acoustic EQ was de Audyssey Dynamic uitgeschakeld terwijl deze normaal op ON stond, deze weer geactiveerd maar het geluid veranderde maar het (groene) lampje bleef uit.

Mijn vraag: Is dit normaal ben nu bang dat straks weer de plop opduikt.

Vriendelijke groet
Yme

JohnWx

Citaat van: Ympie op januari 24, 2012, 15:36:36
Hoi Allemaal,

Ben in het bezit van een Marantz SR5004 naar volledige tevredenheid. In het begin problemen gehad met de bekende plop off death. Dit is echter netjes opgelost maar nu het volgende.

Heb nu sinds 2 weken een nieuwe set luidsprekers van Teufel de Columa 900 en heb deze ingeregeld met Audyysey, geluid is geweldig een merkbare verschil maar nu, de display van de marantz was gister anders gekleurd normaal is deze helder wit nu was het meer een zandkleur, en het (groene) lampje van Dynamic EQ was uit terwijl deze normaal na het inregelen was gaan branden, Dynamic VOL gebruik ik niet na advies op dit forum.

In het menu van Acoustic EQ was de Audyssey Dynamic uitgeschakeld terwijl deze normaal op ON stond, deze weer geactiveerd maar het geluid veranderde maar het (groene) lampje bleef uit.

Mijn vraag: Is dit normaal ben nu bang dat straks weer de plop opduikt.

Vriendelijke groet
Yme

Even contact opnemen met Audioservice Elst
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: John Wx op januari 24, 2012, 15:53:48Even contact opnemen met Audioservice Elst

stupid

die displays op de 004's zijn kennelijk nogal kwetsbaar..

het al dan niet oplichten v/d EQ (groene ledje) lijkt daar een indicatie voor te zijn (display kaput  nopompom )
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Xplod

Ik heb met mijn SR5004 in het begin ook last gehad met de gekende POD maar nu is het wel al een héle tijd geleden  :-)

Vroeger had ik wel een htpc die via hdmi en spdif op de versterker was aangesloten, in de periode van de POD's.
Nu gebruik ik daarvoor een Xtreamer media-speler.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable