Zoektocht andere DAC

Gestart door the limp man, januari 23, 2012, 11:11:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

the limp man

Hallo,

Ik zou graag vernemen wat de waarde is van deze dac. Hij is gekocht in januari 2011, maar is vervangen door een nieuw exemplaar in augustus 2011. Het betreft de RDAC zonder wireless.

JohnWx

Citaat van: the limp man op januari 23, 2012, 11:11:02
Hallo,

Ik zou graag vernemen wat de waarde is van deze dac. Hij is gekocht in januari 2011, maar is vervangen door een nieuw exemplaar in augustus 2011. Het betreft de RDAC zonder wireless.

66% van de NP denk ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

the limp man

Oke bedankt. Ik heb ook een vraag over de aankoop van een nieuwe dac. Kan ik die in dit topic stellen? of is het beter om die in een nieuw topic te stellen?

pameijer

Citaat van: the limp man op januari 24, 2012, 13:59:49
Oke bedankt. Ik heb ook een vraag over de aankoop van een nieuwe dac. Kan ik die in dit topic stellen? of is het beter om die in een nieuw topic te stellen?
Vraag maar raak, we zijn niet zo streng hier.  :evil:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

the limp man

Heel fijn. Ik wil me dus gaan orienteren op een nieuwe dac. Het budget zal €500 worden. De enige DAC die ik nu op het oog heb is de M1-DAC .  En ik heb gekeken naar de DACmagic, maar ben bang dat dit geen upgrade zal zijn.




Citaat van: pameijer op januari 24, 2012, 14:29:00
Citaat van: the limp man op januari 24, 2012, 13:59:49
Oke bedankt. Ik heb ook een vraag over de aankoop van een nieuwe dac. Kan ik die in dit topic stellen? of is het beter om die in een nieuw topic te stellen?
Vraag maar raak, we zijn niet zo streng hier.  :evil:


pameijer

#5
Hou maar op met zoeken, heel hifiminnend Nederland, België, Amerika en naar ik heb horen zeggen zelfs Syrië loopt momenteel weg met de Metrum NOS Mini DAC. . Afhankelijk van budget neem je de Quad of de Octave, €345 of €795.



.

Veel plezier met je aankoop!

Wat is eigenlijk jouw probleem met de RDac? Niet goed genoeg? En zo ja, waarom denk je dat het aan de DAC ligt?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

the limp man

#6
Citaat van: pameijer op januari 24, 2012, 19:26:48
Hou maar op met zoeken, heel hifiminnend Nederland, België, Amerika en naar ik heb horen zeggen zelfs Syrië loopt momenteel weg met de Metrum NOS Mini DAC. . Afhankelijk van budget neem je de Quad of de Octave, €345 of €795.



.

Veel plezier met je aankoop!

Wat is eigenlijk jouw probleem met de RDac? Niet goed genoeg? En zo ja, waarom denk je dat het aan de DAC ligt?

Ik heb de RDAC nu al een tijd en met wat voor apperatuur ik het ook gebruikte, het is gewoon niet mijn geluid. Te analytisch, overheersend midden gebied, niet in balans. alles behalve neutraal zeg maar. Van de M1-DAC en wat ik gehoord heb van de V-dac, blijkt dat deze neutraler zijn dan de RDAC.

the limp man

Ik heb even tijdelijk een V-dac MKII gekocht. Ik kan er niet veel over zeggen, want hij moet nog inspelen.

pameijer

Nee hoor, een DAC hoeft echt niet in te spelen, is niets mechanisch aan. Gewoon stroompjes die door metalen gaan! Dussss, wat vind je er NU van?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

bramdg

Citaat van: pameijer op januari 24, 2012, 19:26:48
Hou maar op met zoeken, heel hifiminnend Nederland, België, Amerika en naar ik heb horen zeggen zelfs Syrië loopt momenteel weg met de Metrum NOS Mini DAC. . Afhankelijk van budget neem je de Quad of de Octave, €345 of €795.



.

Ik heb zo een Quad Dac'je (de Octave was toen nog niet uit) .....zalig zilverbakje hoor dat de squeezebox minder doet squeezen  8-).......alles klinkt opener, een veel mooier stereobeeld, .....gewoon een feestje  :-D.
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

the limp man

Citaat van: pameijer op februari 02, 2012, 19:42:59
Nee hoor, een DAC hoeft echt niet in te spelen, is niets mechanisch aan. Gewoon stroompjes die door metalen gaan! Dussss, wat vind je er NU van?

Dat werd ook gezegd van mijn RDAC en toch verandere het geluid nog na een week.

Eerste indrukken (ik heb ook de M1DAC op demo gehad, maar die vond ik het geld niet waard).  Ik vind op de eerste plaats dat de V-dac muzikaler is dan de M1DAC, niet zo analytisch.  Er is veel detail, erg goed middengebied en strak laag ( al moet ik wel zeggen dat de M1 DAC daar beter in was).

Ik wil nog een PSU gaan aanschaffen  voor de V-DAC. Heeft iemand tips daarover?

Zoldar

Citaat van: pameijer op februari 02, 2012, 19:42:59
Nee hoor, een DAC hoeft echt niet in te spelen, is niets mechanisch aan. Gewoon stroompjes die door metalen gaan! Dussss, wat vind je er NU van?

Koptelefoon verstekers,  phono amps en een hoop andere electronica wel hoor. Dus waarom een dac niet?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Ik geloof zelfs dat bij nagenoeg alle reviews van de Metrum ook staat dat deze een ruime periode van inspelen nodig heeft, in het begin is een veelgehoorde klacht dat de Metrum nogal plat en schel kan klinken en dat geluid verandert naarmate deze ingespeeld raakt tot het niveau waarvoor deze zo geprezen wordt.

renes59

Moet een computer ook inspelen?, of hebben de elektronen daar geen last dat ze onderweg verdwalen als deze nieuw is.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

cz79