home cinema

Gestart door erik1950, januari 22, 2012, 15:57:58

Vorige topic - Volgende topic

erik1950

ik zat eens te bedenken ,of dat wat zou zijn  , als bv  je speakers in de plafon zou in bouwen, gelijk een spot en  dan je basreflex op de grond zou zetten, daar kan je  er makkelijk twee kwijt  , ben eigenlijk  wel benieuwd welk  effect dat zou geven

Marvin

Beetje bekrompen gesteld, maar vooruit.

In het Plafond zou ik niet aan beginnen, maar een een stevige muur geen probleem.
Wel zul je last kunnen krijgen van veel meer doorklink geluiden naar de buren toe, ook zal het een echt stevig wandje moeten zijn zodat het niet gaat trillen.

Inbouw luidsprekers

WilliamB

Ik heb twee luidsprekers ingebouwd in de muur, en deze klinken niet slecht.

Gr.William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Chermon

Citaat van: marvin op januari 22, 2012, 16:03:36
In het Plafond zou ik niet aan beginnen, maar een een stevige muur geen probleem.

Daar zou ik daar beginnen.

Citaat van: marvin op januari 22, 2012, 16:03:36
Wel zul je last kunnen krijgen van veel meer doorklink geluiden naar de buren toe, ook zal het een echt stevig wandje moeten zijn zodat het niet gaat trillen.

De buren moet je ergeren.   :mrgreen:

Hier is een tutorial om een home cinema systeem te installeren: Een nieuwe Home-Theater installatie http://www.hifi.nl/artikel/1543/Home-Cinema-instellen.html

Veel plezier!  :-D

erik1950

bose maakt speciaal speakers om in t'pafont te bouwen

Marvin

Wat een rekels, ze maakten al dingen voor in de auto of onder de tv.
Nu dit weer.

Zoldar

phillips maakt ook prima lift speakers. die kun je ook gebruiken. je krijgt er een CD bij met 1 nummer voor op de endless repeat.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: marvin op februari 09, 2012, 17:31:39
Wat een rekels, ze maakten al dingen voor in de auto of onder de tv.
Nu dit weer.

:schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject