NA7004 HardDisk en Computer aansluiten

Gestart door janwaslander, januari 19, 2012, 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

janwaslander

Geachte Forumleden,

Vorige week heb ik de NA7004 gekocht en ik vind het een geweldig apparaat. FLAC bestanden geven een zuiver en gedetailleerd geluidsbeeld. Zelfs mp3 bestanden van 128 kb/s klinken nog ongewoon levendig. Ik speel ze af met een USB stick. Maar als ik een externe HD aansluit bliijft het display loading ... aangeven. Ik heb de schijf geformatteerd met exFAT. Geen verandering. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Ook als ik de computer aansluit aan de achterkant (USB) en ik een bestand afspeel hoor ik het geluid alleen maar via de speakers van mijn computer. Ik speel bestanden af met MediaPlayerClassic. Windows Media Player heb ik ooit eens verwijderd. Weet iemand of het verschil maakt met welke Player je bestanden afspeelt?

Bij voorbaat dank voor antwoord.
Versterker
Sonneteer Campion

Bron
Marantz NA7004

Speakers
Alón by Acarian Systems Li'l Rascal Mk.II loudspeaker

Marvin

Ik kan je hier niet mee helpen, maar ik weet bijna zeker dat dit al eens is besproken.
Probeer de zoekfunctie eens totdat de systeembeheerders ed online komen.  :-D

Welkom én succes!

jowa

RTFM (zelf invullen waar de F voor staat.... afhankelijk van je stemming  :-D), lees blz 31 er maar eens op na. exFAT  :no:

Marvin

Zoiets had ik inderdaad ergens horen vallen, maar wist het niet zeker.

janwaslander

Dank voor jullie reacties. I have read the f... manual. Daarom heb ik de schijf ook opnieuw geformatteerd. In Windows 7 kan ik kiezen tussen NTFS en exFAT. FAT16/32staan niet in het lijstje wat je krijgt met rechtsklik>formatteren. Als ik het zelfde doe met mijn USB stick dan staan FAT16 en FAT32 er wel bij.
Versterker
Sonneteer Campion

Bron
Marantz NA7004

Speakers
Alón by Acarian Systems Li'l Rascal Mk.II loudspeaker

janwaslander

.. dit commando in de commandprompt ingevoerd: format /fs:FAT32 G: Hij is nu bezig. Ik ben benieuwd.
Versterker
Sonneteer Campion

Bron
Marantz NA7004

Speakers
Alón by Acarian Systems Li'l Rascal Mk.II loudspeaker

Marvin


janwaslander

Versterker
Sonneteer Campion

Bron
Marantz NA7004

Speakers
Alón by Acarian Systems Li'l Rascal Mk.II loudspeaker

pameijer

Mosterd na de maaltijd: maar wel je mediabestanden van de USB-schijf gebackupt?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

janwaslander

Versterker
Sonneteer Campion

Bron
Marantz NA7004

Speakers
Alón by Acarian Systems Li'l Rascal Mk.II loudspeaker

janwaslander

... 57% voltooid .. het gaat niet echt vlot

Weet iemand in de meantine misschien waarom de NA7004 het geluid van mijn pc niet oppikt?
Versterker
Sonneteer Campion

Bron
Marantz NA7004

Speakers
Alón by Acarian Systems Li'l Rascal Mk.II loudspeaker

Faxe

Je hebt de PC via een USB kabel aangesloten op je NA 7004?

janwaslander

CiteerJe hebt de PC via een USB kabel aangesloten op je NA 7004?

Ja, aan de achterkant. De PC moet de NA7004 dan aanzien voor een externe geluidskaart.
Versterker
Sonneteer Campion

Bron
Marantz NA7004

Speakers
Alón by Acarian Systems Li'l Rascal Mk.II loudspeaker

pameijer

In Windows wel de juiste geluidsuitvoer selecteren, dus ff in je configuratiescherm duiken en audio-output op USB-device zetten.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

janwaslander

CiteerIn Windows wel de juiste geluidsuitvoer selecteren, dus ff in je configuratiescherm duiken en audio-output op USB-device zetten

Hoe? In Reatek kan ik niets vinden.

Het formatteren is voltooid maar W7 meldt nu dat er geen geldige bestandsindeling is gevonden. Ik zie morgen wel verder want morgen gaat de wekker om 4 uur. Nogmaals dank en tot later  :zzz:
Versterker
Sonneteer Campion

Bron
Marantz NA7004

Speakers
Alón by Acarian Systems Li'l Rascal Mk.II loudspeaker