Verschil Rel Quake en Quake MKII?

Gestart door Willi@m, januari 18, 2012, 14:02:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Willi@m

Hallo  byebye

Ik ben op zoek naar wat aanvulling in mijn laag. Speakers zijn zoals je kunt zien in mijn sig Rogers LS3A en ze worden aangestuurd door een PM5003. Ik ben heel erg tevreden met mijn speakers maar zoals menig hier zal weten zijn het geen basmonsters. Ik heb een tijdje geleden een Rel Q200 mogen lenen en toen was het plaatje toch wel compleet. Nu vind ik persoonlijk die Rel wat aan de dure kant en ik kreeg een tip om naar de Rel Quake MKII te kijken. De Q serie zou toch meer voor films zijn. Nu wordt er een Rel Quake aangeboden bij mij in de buurt, ook met een meer betaalbare prijs. Wat is nu het verschil? Er wordt alleen maar muziek over geluisterd. Iemand?
Marantz PM5003 - Marantz CD5003 - Rega Planar 3 - Rogers LS3A - Rel Quake MKII

JohnWx

Citaat van: Willi@m op januari 18, 2012, 14:02:20
Hallo  byebye

Ik ben op zoek naar wat aanvulling in mijn laag. Speakers zijn zoals je kunt zien in mijn sig Rogers LS3A en ze worden aangestuurd door een PM5003. Ik ben heel erg tevreden met mijn speakers maar zoals menig hier zal weten zijn het geen basmonsters. Ik heb een tijdje geleden een Rel Q200 mogen lenen en toen was het plaatje toch wel compleet. Nu vind ik persoonlijk die Rel wat aan de dure kant en ik kreeg een tip om naar de Rel Quake MKII te kijken. De Q serie zou toch meer voor films zijn. Nu wordt er een Rel Quake aangeboden bij mij in de buurt, ook met een meer betaalbare prijs. Wat is nu het verschil? Er wordt alleen maar muziek over geluisterd. Iemand?

Denk niet dat iets alleen voor films is ? laag is laag naar mijn idee

Je stelt iets in op de baskast en dat laag weergave krijg je dan dat zijn vaste waardes naar mijn mening
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Ik heb een REL Quake MK2 gehad en die was prima, maar ik denk dat de Q200 meer laag geeft, de Q200 gaat ook dieper en is groter..ooh ja en frontfiring (zou je theoretisch beter in een hoek kunnen zetten dan een down-firing).

Als je slechte een klein beetje diep erbij wilt dan zal de REL Quake 2 volstaan, heb je serieus meer power en bas nodig denk ik dat de Q200 de betere partner zal zijn.

Willi@m

Denk niet dat iets alleen voor films is ? laag is laag naar mijn idee

Je stelt iets in op de baskast en dat laag weergave krijg je dan dat zijn vaste waardes naar mijn mening
[/quote]

Voordeel van de Q series is dat ze een depth / slam functie hebben.
Marantz PM5003 - Marantz CD5003 - Rega Planar 3 - Rogers LS3A - Rel Quake MKII

cz79

Ga je voor groot in maat en geluid: kies de Q200
Ga je voor klein in maat en geluid: kies de Quake Mk2

Willi@m

En weet je dan misschien ook te vertellen wat het verschil is tussen de Quake en de Quake MKII?
Marantz PM5003 - Marantz CD5003 - Rega Planar 3 - Rogers LS3A - Rel Quake MKII

JohnWx

iets gaat toch tot een bepaald aantal hertzen ? en die krijg je dan toch ook ? of sla ik nu de plank mis
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Volgens mij is er nagenoeg geen verschil tussen de gewone Quake en de Mk2, dezelfde afmetingen en exact dezelfde specs. De Q200 is wel degelijk anders en komt regelmatig voorbij op MP.

BK subs schijnen ook goed te zijn en komen volgens mij bij dezelfde febariek vandaan als REL, en de BK subs zijn goedkoper

JohnWx

Citaat van: cz79 op januari 18, 2012, 15:50:26
Volgens mij is er nagenoeg geen verschil tussen de gewone Quake en de Mk2, dezelfde afmetingen en exact dezelfde specs. De Q200 is wel degelijk anders en komt regelmatig voorbij op MP.

BK subs schijnen ook goed te zijn en komen volgens mij bij dezelfde febariek vandaan als REL, en de BK subs zijn goedkoper

denk nieuwe line up  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Nee BK is gewoon een OEM merk van REL, worden verkocht door RA subs in NL.

still life

slotsom:

Citaat van: cz79 op januari 18, 2012, 15:22:37
Ga je voor groot in maat en geluid: kies de Q200
Ga je voor klein in maat en geluid: kies de Quake Mk2

of een BK'tje.. :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

cz79

Citaat van: cz79 op januari 18, 2012, 15:50:26
BK subs schijnen ook goed te zijn en komen volgens mij bij dezelfde febariek vandaan als REL, en de BK subs zijn goedkoper

Was al genoemd, maar goed idee (van mij  pompom)

SmauG

#12
Ik heb de quake ook voorbij zien komen op marktplaats.

Iets dat je even in je achterhoofd moet houden is dat deze sub ogenschijnlijk NIET beschikt over een faseregelaar.
Je zult dus best moeten experimenteren met de plaats van je woofer.
Persoonlijk zou ik nooit een woofer plaatsen zonder faseregeling (ervaring uit de caraudio)

[edit] 0~180graden traploos welteverstaan

cz79

Welke quake bedoel je want in plaats van faase heeft de REL een standenschakelaar en die komt overeen met fase
1=0 graden fase LFE, 2=180 graden fase LFE etc etc

Stadium III

Heren

De oude Quake heeft een 50 w vesterker en een 10 inch driver
Deze is in een grote kast uitgevoerd  dan de MK II
Verder kan de Oude Quake maar 1 input tegelijk weergeven dus via de bijgeleverde neutrik of LFE
De fase is op beide subwoofers in te stellen 0 of 180 en geen variabele

Dan de MK II ,deze beschikt over 100w en een 8 inch woofer
Deze kan wel 2 inputs tegelijk doorgeven en kan daarom voor muziek en film tegelijk gebruikt worden
De MK II heeft ook nog een slam en Depth schakelaar acherop waarmee je de frequentie kunt instellen op slam tot 240 hz en depth tot 120 hz ( dit merk je zeker en depth zeker voorkeur)

Als je een MKII koopt verzwaar hem aan de bovenkant dmv een tegel en dan heb je wel een leuke kleine harde werker die zijn werk voor formaat goed zal doen !

Kan zijn dat er nog iets niet kan kloppen smorgens vroeg uit blote hoofd  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4