Luidspekers voor SR7005

Gestart door Faxe, januari 18, 2012, 13:58:15

Vorige topic - Volgende topic

Faxe

Heb nu dik een maand een SR7005 reciever en UD5005 blu ray speler. Als front speakers gebruik ik op dit moment mijn MB Quart 600 speakers die bijna 20 jaar oud zijn. Op zich klinkt het niet heel slecht maar ik denk dat het al snel beter kan.

Uiteraard moet je speakers uitzoeken door er naar te gaan luisteren toch wil ik via dit topic de vraag stellen wat eventueel goede speakers zijn voor deze reciever. Mijn budget zal waarschijnlijk niet hoger zijn dan rond de 1.000 euro per speaker. De kamer waar de set is opgesteld is vierkant en ongeveer 5,5 bij 5,5 meter. De speakers staan voor een muur geplaatst. Ze kunnen wel iets van de muur staan maar met een centimeter of 50 houdt het wel op. Kamer is verder voorzien van een laminaat vloer en vitrages. Gordijnen, vloerkleden oid heb ik niet.

Van de meeste speakers kun je verschillende modellen kopen die groter/kleiner zijn. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de Kef Q700 / Q 900 en Kef XQ 30 / XQ 40. Is groter in dit geval ook veelal beter of ligt dit ook aan de grote van de kamer waar de set staat?

Mijn voorkeur gaat uit naar vloerstaande luidsprekers. Als iemand een winkel in Groningen/Friesland/Drenthe kan aanraden om naar luidsprekers te gaan luisteren dan lees ik dat graag hier.

JohnWx

Onderschat de MB Quart niet hoor, met een andere speaker ga je denk ik een wat andere sound krijgen
Speaker was 20 jaar geleden al (omgerekend 900 euro per paar)
Misschien dat je iets met het filter kan doen vraag een bij speaker en co of speakerland

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

Een budget van €2.000 aan speakers voor de SR7005 is misschien iets teveel eer voor deze receiver. Wat zoek je voor meerwaarde: meer bas, meer sprankeling, meer wat? Puur voor stereo neem ik aan gezien wat je schrijft. Als dat klopt zou ik een stereoversterker aanschaffen voor de upgrade. Als je toch surround wilt is een B&W pakketje aan te bevelen, of een Monitor Audio.

Maar......, tweedehands is natuurlijk de beste deal! Kijk 's of hifi.nl en sla je slag!

Leuk, weer een noordeling hier! Genoeg goede winkels in het noorden: Hificorner, de Groef (beide in Groningen), Hifistudio Weerdinge, it Harkstee (alleen vr. en za.) enz.! In Emmen in de Hoofdstraat zit ook wel een aardige zaak. Succes!

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op januari 18, 2012, 15:44:54
Een budget van €2.000 aan speakers voor de SR7005 is misschien iets teveel eer voor deze receiver. Wat zoek je voor meerwaarde: meer bas, meer sprankeling, meer wat? Puur voor stereo neem ik aan gezien wat je schrijft. Als dat klopt zou ik een stereoversterker aanschaffen voor de upgrade. Als je toch surround wilt is een B&W pakketje aan te bevelen, of een Monitor Audio.

Maar......, tweedehands is natuurlijk de beste deal! Kijk 's of hifi.nl en sla je slag!

Leuk, weer een noordeling hier! Genoeg goede winkels in het noorden: Hificorner, de Groef (beide in Groningen), Hifistudio Weerdinge, it Harkstee (alleen vr. en za.) enz.! In Emmen in de Hoofdstraat zit ook wel een aardige zaak. Succes!

nee die mooie Proac's zijn niet teveel eer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WilliamB

Ik heb zelf de Kef Q90 aangesloten op mijn SR7005, waar ik zeer tevreden over ben.
Maar ergens luisteren is toch het beste.

Toch kies ik meer voor het advies van john Wx, misschien kan je deze luidsprekers wel meenemen naar een winkel, om te vergelijken ?

Veel succes met je zoek(luister)tocht
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

reinoud

ls je toch surround wilt is een B&W pakketje aan te bevelen, of een Monitor Audio.

Ik heb zelf ook een SR-7005, met UD-7006. Mocht je voor surround gaan, dan kan ik de B&W MT-30 aanbevelen. Mooi geluid, ook voor muziek, en geweldig bij film. Mocht dit te duur zijn, dan biedt de MT-25 met goedkopere subwoofer wellicht uitkomst. Zie verder hier http://www.whathifi.com/search/apachesolr_search/?filters=tid%3A384%20type%3Ahcmproduct%20tid%3A541&solrsort=created%20desc.

still life

Een budget van €2.000 aan speakers voor de SR7005 is misschien iets teveel eer voor deze receiver.

mss niet !  :evil: heb er hier voor wat meer aanhangen, maar is verder niet a/d orde (OT)
voor 2 mille is heel wat mogelijk idd, zie:

Citaat van: wbrands op januari 18, 2012, 16:10:01
Ik heb zelf de Kef Q90 aangesloten op mijn SR7005, waar ik zeer tevreden over ben.

CiteerWat zoek je voor meerwaarde: meer bas, meer sprankeling, meer wat? Puur voor stereo neem ik aan gezien wat je schrijft. Als dat klopt zou ik een stereoversterker aanschaffen voor de upgrade. Als je toch surround wilt is een B&W pakketje aan te bevelen, of een Monitor Audio.

& vergeet ADSY/room EQ niet..  clown1
of een aardig subje erbij..

CiteerIs groter in dit geval ook veelal beter of ligt dit ook aan de grote van de kamer waar de set staat?

een zuil kan best in kleinere ruimtes
je zal wel sneller met de DSP a/d gang moeten
& het master volume enigzins beperkt houden
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Vind het ook een beetje een vreemde uitspraak.

Marvin

Daarbij denk ik dat ik het lopende bewijs ben dat forse luidsprekers geen probleem hoeven te vormen, ook zonder dsp.

still life

size matters, wat de wijven je ook mogen wijsmaken..  clown1

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Beetje de ruimte aanpassen hoort er dan wel bij uiteraard. :-D

Marantz 81

Een bar om de staande golven tegen te gaan  clown1

Marvin

Een met tapijt beklede bar is inderdaad lekker diffuus en dempend, een ongelijke achterwand met allerhande rommel eraan gehangen ook. (Dartbord, luidsprekers, afzuigkap, non-drips, enz).
Een stoffenbank en door het hele huis tapijt wil ook wel helpen.
In de hoeken extra demping, -en uiteraard het goed plaatsen van de luidsprekers ten opzichte van de ruimte wil ook wel helpen.

En ehh, ga eens van die achterwand af zitten mannen!

JohnWx

Citaat van: still life op januari 18, 2012, 16:54:08
Een budget van €2.000 aan speakers voor de SR7005 is misschien iets teveel eer voor deze receiver.

mss niet !  :evil: heb er hier voor wat meer aanhangen, maar is verder niet a/d orde (OT)
voor 2 mille is heel wat mogelijk idd, zie:

Citaat van: wbrands op januari 18, 2012, 16:10:01

CiteerWat zoek je voor meerwaarde: meer bas, meer sprankeling, meer wat? Puur voor stereo neem ik aan gezien wat je schrijft. Als dat klopt zou ik een stereoversterker aanschaffen voor de upgrade. Als je toch surround wilt is een B&W pakketje aan te bevelen, of een Monitor Audio.

& vergeet ADSY/room EQ niet..  clown1
of een aardig subje erbij..

CiteerIs groter in dit geval ook veelal beter of ligt dit ook aan de grote van de kamer waar de set staat?

een zuil kan best in kleinere ruimtes
je zal wel sneller met de DSP a/d gang moeten
& het master volume enigzins beperkt houden

Jij heb geen 1000 euro per speaker in je set SL goed lezen

still life

Citaat van: John Wx op januari 18, 2012, 17:43:37Jij heb geen 1000 euro per speaker in je set SL goed lezen

ging om de fronts dacht ik, maar lijst gerust de lanceerprijzen es op john..

2x vento 890 DC
2x GLE409

de center, wides & sub zatten idd onder 1000/speaker..  :-D