Twijfel tussen SR6006 en SR7005

Gestart door arjan1312, januari 18, 2012, 10:36:01

Vorige topic - Volgende topic

arjan1312

Ik ben een aantal jaar in het bezit van de SR7001. Hierop is via HDMI aangesloten een HD Box van UPC voor TV beeld en digitale radio. Radiosignaal is NIET middels normale kabel op receiver aangesloten. Tunergedeelte wordt dus niet gebruikt. Om tv te kijken of (digitale) radio te luisteren staan dus altijd de receiver en de HD Box aan.

Aangesloten speakers zijn twee Heco Celan 700. Meer speakers of een sub zijn er niet. Ik luister graag muziek en behalve de box gebruik ik hiervoor ook dvd's of blu rays. 

Ik ben mij aan het richten op een nieuwe aankoop waarbij ik ook gebruik wil maken van mijn ipad2 (spotify bijvoorbeeld) of ipod. Dit met gebruik van Airplay. Airplay zit standaard op SR6006 en de SR7005 moet hier voor geupgrate worden.

Kunnen jullie mij helpen/adviseren waarvoor te gaan?

Overigens heb ik ook gekeken naar een Denon ASR 3312 of Pioneer VSX LX55, maar mijn "gevoel" zegt dat die het niet moeten worden.

Jullie opmerkingen zie ik graag tegemoet.

Arjan   
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

JohnWx

Citaat van: arjan1312 op januari 18, 2012, 10:36:01
Ik ben een aantal jaar in het bezit van de SR7001. Hierop is via HDMI aangesloten een HD Box van UPC voor TV beeld en digitale radio. Radiosignaal is NIET middels normale kabel op receiver aangesloten. Tunergedeelte wordt dus niet gebruikt. Om tv te kijken of (digitale) radio te luisteren staan dus altijd de receiver en de HD Box aan.

Aangesloten speakers zijn twee Heco Celan 700. Meer speakers of een sub zijn er niet. Ik luister graag muziek en behalve de box gebruik ik hiervoor ook dvd's of blu rays. 

Ik ben mij aan het richten op een nieuwe aankoop waarbij ik ook gebruik wil maken van mijn ipad2 (spotify bijvoorbeeld) of ipod. Dit met gebruik van Airplay. Airplay zit standaard op SR6006 en de SR7005 moet hier voor geupgrate worden.

Kunnen jullie mij helpen/adviseren waarvoor te gaan?

Overigens heb ik ook gekeken naar een Denon ASR 3312 of Pioneer VSX LX55, maar mijn "gevoel" zegt dat die het niet moeten worden.

Jullie opmerkingen zie ik graag tegemoet.

Arjan

De SR7005 is her en der heel wat goedkoper dan de normale 1599 euro en ik denk ook in stereo een betere versterker

De Denon is volgens mij een soort van copy van de Marantz of andersom moet geen verschil in zitten
Pioneer is ook zeer geliefd bij veel HT mensen

vaak is het eerste gevoel en dan weet ik nu al dat Pioneer het niet is  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

Alle mensen doorlopen hetzelfde keuzeproces:
1. Mijn gevoel zegt ........
2. Alle rationele argumenten worden ingezet om punt 1. te rechtvaardigen.
3. Aanschaf van product op basis van rationele argumenten (zie ook 2.)
4. Aankoop wordt aan iedereen aanbevolen, want je hebt zelf natuurlijk de juiste keuze gemaakt!

Ergo, je hebt je keus al gemaakt, volg die gewoon en wees er blij mee. Wil je toch punt 2. doorlopen, ga vooral luisteren naar de Pioneer, is naar mijn idee een meer dan goede uitdager van de Marantz SR7005. De keuze SR6006/SR7005 is een financiële keus, koop dat wat je je kunt veroorloven. De SR7005 is een stukje beter, vooral in stereo.

O ja, veel plezier alvast met je nieuwe Marantz  :-D
byebye  byebye  byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Niber

Veel plezier met je nieuwe SR7005.  clown1

Waarom kijk je trouwens niet naar een mooie stereo versterker (PM7004 bijvoorbeeld)?
Voor Spotify zijn wel andere oplossingen te bedenken (Airport Express, of werkt dat niet met iPad? Of een squeezebox, want zoiets wil je hoe dan ook nog wel hebben  :yes: )
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marvin

Citaat van: Niber op januari 18, 2012, 18:30:55
Waarom kijk je trouwens niet naar een mooie stereo versterker (PM7004 bijvoorbeeld)?

Omdat niet iedereen daar voldoening uit haalt misschien?

Niber

Citaat van: marvin op januari 18, 2012, 18:41:14
Citaat van: Niber op januari 18, 2012, 18:30:55

Omdat niet iedereen daar voldoening uit haalt misschien?

Het is ook maar een vraag...
Lijkt me geen rare vraag als iemand maar twee speakers heeft. Wat is dan de meerwaarde/extra voldoening van een surround receiver?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marvin

Draai ze eens om, welk kastje heeft er meer aansluitingen? Welke heeft Audessy, welke kan upscalen,  Welke heeft multiroom. Welke heeft,... Nou ja, het mag duidelijk zijn.

Niet iedereen gebruikt zo'n ding omdat het huis vol met luidsprekers staat.
Maar om met twee luidsprekers wel de volledige functionaliteit van een HT-bak in huis te hebben.

Niber

Aah helder, zo had ik het nooit bekeken. Met name de (hdmi) aansluitingen zijn natuurlijk erg handig.

Marvin

Was ook niet geïrriteerd bedoeld hoor, beetje kortaf misschien.
Geef die stomme IPhone de schuld maar.... :-D

arjan1312

Dank voor de reacties/meedenken.

Ik wil een receiver (zoals Marvin aangeeft) voor de opties die een stereoversterker niet heeft, wetende dat ik geen extra speakers zal aansluiten. Wellicht heeeeel misschien een sub. Omdat ik soms merk dat tijdens (hard) muziek luisteren de receiver er flink aan moet trekken wil ik minimaal bij een 6-serie receiver beginnen.

Mijn vraag was eigenlijk meer gericht op de nieuwe features die de 6006 heeft en de standaard 7005 niet. Door het extra vermogen die de 7005 levert t.o.v. de 6006 zal mijn keuze richting een geupdate 7005 gaan.

De Pioneer heb ik oa genoemd omdat deze nog meer vermogen levert dan de 7005. Alleen liefhebbers hoor ik heden ten dage niet meer zeggen dat je bij Pioneer moet zijn. Was volgens mij eind jaren tachtig wel anders.

Arjan   
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

Faxe

Welke features heeft de 6006 wel en de 7005 niet waarin je geinteresseerd bent? De 7005 kun je gratis updaten met de airplay functionaliteit  hello

pameijer

Citaat van: Faxe op januari 18, 2012, 21:28:43
Welke features heeft de 6006 wel en de 7005 niet waarin je geinteresseerd bent? De 7005 kun je gratis updaten met de airplay functionaliteit  hello

Nog steeds? Ik dacht dat die actie tot en met 31/12 gold.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Je zal met alle twee vast wel uit de voeten kunnen, maar als het budget het toelaat zou ik zelf voor een zo hoog mogelijk model gaan.
10x beter wordt het er echt niet van, maar slechter natuulijk ook niet.

Verder trek ik me terug, geen idee wat er allemaal in die nieuwe wonder dozen verscholen zit.

Faxe

Actie is verlengd tot 31 maart 2012. Kan me haast niet voorstellen dat hij daarna net zo lang verlengd wordt totdat er alleen nog maar modellen te koop zijn die af fabriek airplay hebben. Heb me laten vertellen dat Marantz een deal heeft gemaakt met Apple en het daarom nu gewoon weg geeft. Door te werken met acties halen ze er waarschijnlijk nog wat extra omzet uit.

Perfect_audio

Citaat van: arjan1312 op januari 18, 2012, 21:04:11
Dank voor de reacties/meedenken.

Ik wil een receiver (zoals Marvin aangeeft) voor de opties die een stereoversterker niet heeft, wetende dat ik geen extra speakers zal aansluiten. Wellicht heeeeel misschien een sub. Omdat ik soms merk dat tijdens (hard) muziek luisteren de receiver er flink aan moet trekken wil ik minimaal bij een 6-serie receiver beginnen.

Mijn vraag was eigenlijk meer gericht op de nieuwe features die de 6006 heeft en de standaard 7005 niet. Door het extra vermogen die de 7005 levert t.o.v. de 6006 zal mijn keuze richting een geupdate 7005 gaan.

De Pioneer heb ik oa genoemd omdat deze nog meer vermogen levert dan de 7005. Alleen liefhebbers hoor ik heden ten dage niet meer zeggen dat je bij Pioneer moet zijn. Was volgens mij eind jaren tachtig wel anders.

Arjan

Misschien mag ik deze onder de aandacht brengen: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,8060.0.html

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.