De versterker is dood, lang leve de versterker!

Gestart door Zoldar, januari 17, 2012, 23:52:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

pameijer

De Onkyo TX-NR609 is bij Hificorner nu €399,=. Koopje natuurlijk. Voor echte degelijkheid kan ik je eigenlijk geen Marantz aanbevelen, de mijne is al 2x in reparatie geweest in 1,5 jaar en ik ben bij lange na niet de enige. Je keuze hangt af van het budget en je gewenste features. Jij als geen ander weet dat je nu niet echt onderbouwd advies kan krijgen (dus anders dan: ik heb die en die is echt heel goed hoor!).

Dussss: wat is je budget?

Wil je netwerkaansluiting, HDMI passthrough, Spotify, (internet-)radio, Bluetooth, 5.1 7.1 of 11.2, hoeveel analoge en digitale aansluitingen (vergis je niet, zeker de Toslinkjes gaan snel tegenwoordig, zeker over 5 jaar!), phonostage, Audessey, DAC etc. etc.!

Als je een oudere 2e-hands neemt, mis je vaak wel veel features die je in de nabije toekomst steeds meer zult gaan missen. Voor het geld natuurlijk wel betere controle over de speakers.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: Zoldar op januari 26, 2012, 09:32:42
Dezelfde speakers en ompluggen (of schakelkastje t.z.t.). Doe ik al jaren en bevalt prima.

oke logisch zou Cruijf zeggen

Wim Peu heeft zo een kastje en die werken top wel 199 euro maar wel zekerheid en anders ompluggen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

#47
Citaat van: Zoldar op januari 26, 2012, 09:35:33
speakers nog uitzoeken. pmc, triangle of monitor audio. maar dan moet ik eerst wel werkende amps hebben.

graaf -> nieuwe buizen
HT -> ???

SR1602 die is mooi en ook met microfoon om in te regelen lekker plat
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Citaat van: pameijer op januari 26, 2012, 09:55:03
De Onkyo TX-NR609 is bij Hificorner nu €399,=. Koopje natuurlijk. Voor echte degelijkheid kan ik je eigenlijk geen Marantz aanbevelen, de mijne is al 2x in reparatie geweest in 1,5 jaar en ik ben bij lange na niet de enige. Je keuze hangt af van het budget en je gewenste features. Jij als geen ander weet dat je nu niet echt onderbouwd advies kan krijgen (dus anders dan: ik heb die en die is echt heel goed hoor!).

Dussss: wat is je budget?

Wil je netwerkaansluiting, HDMI passthrough, Spotify, (internet-)radio, Bluetooth, 5.1 7.1 of 11.2, hoeveel analoge en digitale aansluitingen (vergis je niet, zeker de Toslinkjes gaan snel tegenwoordig, zeker over 5 jaar!), phonostage, Audessey, DAC etc. etc.!

Als je een oudere 2e-hands neemt, mis je vaak wel veel features die je in de nabije toekomst steeds meer zult gaan missen. Voor het geld natuurlijk wel betere controle over de speakers.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

qua features niet veel wensen.
ik sluit een blu-ray speler aan en een ps3. de tv doet 3D. ook heb ik een SACD speler die 5.1 sacd kan afspelen. dit zijn analoge aansluitingen. 5.1 analoog in zou mooi zijn.

audessy; mooie tool die ik nu niet heb.

mooi schoon hoog, mag best aanwezig zijn maar niet schell. ben niet op zoek naar een romige versterker of warme sound. en het is een transistor dus beuken moet ie. 

niet dieper dan 40 cm.

Ik was net in de meda markt en de TX-NR709 was daar 590 euri. uw advies?



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pameijer

Citaat van: Zoldar op januari 26, 2012, 12:01:28
Ik was net in de meda markt en de TX-NR709 was daar 590 euri. uw advies?

Meteen meenemen voor die prijs, is erg scherp!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

still life

Citaat van: Zoldar op januari 26, 2012, 09:35:33
speakers nog uitzoeken. pmc, triangle of monitor audio. maar dan moet ik eerst wel werkende amps hebben.

graaf -> nieuwe buizen
HT -> ???

wat doe je op surroud & center, in dezelfde lijn allemaal ?

& een leuk subje erbij is zo'n beetje een must..

Onkyo TX-NR709 features:
Kanalen: 7.2
Totaal vermogen: 1190 Watt
Multichannel analogue in    8ch
HDMI-ingang: 8 x
Ondersteuning voor 3D
Ondersteuning voor ARC
Ondersteuning voor DLNA
Ondersteuning voor Spotify
Internetradio
4K-upscaling
THX Select2 Plus-certificaat
USB-ingang voor iPod/iPhone
Multiroom audio (Powered Zone 2)
Dolby Pro logic IIz

mooi ding..  :yes:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op januari 26, 2012, 16:32:36
Citaat van: Zoldar op januari 26, 2012, 09:35:33
speakers nog uitzoeken. pmc, triangle of monitor audio. maar dan moet ik eerst wel werkende amps hebben.

graaf -> nieuwe buizen
HT -> ???

wat doe je op surroud & center, in dezelfde lijn allemaal ?

& een leuk subje erbij is zo'n beetje een must..

Onkyo TX-NR709 features:
Kanalen: 7.2
Totaal vermogen: 1190 Watt
Multichannel analogue in    8ch
HDMI-ingang: 8 x
Ondersteuning voor 3D
Ondersteuning voor ARC
Ondersteuning voor DLNA
Ondersteuning voor Spotify
Internetradio
4K-upscaling
THX Select2 Plus-certificaat
USB-ingang voor iPod/iPhone
Multiroom audio (Powered Zone 2)
Dolby Pro logic IIz

mooi ding..  :yes:

blijft een radio versterker  :angel:

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

 pompom
Citaat van: pameijer op januari 26, 2012, 15:44:45
Citaat van: Zoldar op januari 26, 2012, 12:01:28
Ik was net in de meda markt en de TX-NR709 was daar 590 euri. uw advies?

Meteen meenemen voor die prijs, is erg scherp!

Thanx! Er is weer muziek in huis dankzij de tx-nr 709

pompom
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op januari 26, 2012, 19:26:18
pompom
Citaat van: pameijer op januari 26, 2012, 15:44:45
Citaat van: Zoldar op januari 26, 2012, 12:01:28
Ik was net in de meda markt en de TX-NR709 was daar 590 euri. uw advies?

Meteen meenemen voor die prijs, is erg scherp!

Thanx! Er is weer muziek in huis dankzij de tx-nr 709

pompom

daar gaan we weer
TTIWWP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

 hello

Gisteren de Sony dvp ns900 in 5.1 aangesloten en voor het eerst de multi channel mix van de sacd van NIN en diana kral geluisterd op de onkyo :)

Happy camper
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Banaanstekkers in een Onkyo kan dat?

Ik heb zitten pielen met die schroefaansluitingen van voor de oorlog maar dat moet toch gemakkelijker kunnen?

Ook met een schroevedraaier zitten violen om die dopjes eruit te krijgen maar dat wil niet.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op februari 01, 2012, 13:53:34
Banaanstekkers in een Onkyo kan dat?

Ik heb zitten pielen met die schroefaansluitingen van voor de oorlog maar dat moet toch gemakkelijker kunnen?

Ook met een schroevedraaier zitten violen om die dopjes eruit te krijgen maar dat wil niet.

geen banaan stekkers alles word via Audyssy geregeld  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject