Geluid van de TV te combineren?

Gestart door albertvanderiet, januari 14, 2012, 18:46:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

albertvanderiet

Heb sinds kort een NR1602 en ben erg tevreden.

Alle video bronnen (setop box, WD Live, PS3) gaan via 1 HDMI kabel naar de (Philips TV). 

Geluid komt dan uiteraard via de versterker, maar het is niet meer mogelijk om de luidsprekers van de TV te gebruiken. Kortom, er wordt geen audio signaal naar de TV gezonden.

Is dit op een of andere manier te realiseren?

Overigens lukt dit wel als ik de NR1602 uitzet, maar dan heb ik uiteraard geen geluid via de versterker.

gr.
Albert
Why don't they make the whole Aircraft out of that black box stuff.....

bas focal marantz

Ik ben maar een leek op dit gebied , ik heb zelf de nr1501 , ik heb alle apparaten via hdmi op de tv aangesloten en via een optische kabaal van tv naar de nr1501 .
Zo kan ik altijd tv kijken met tv geluid en wil ik goed geluid zet ik de nr1501 aan en draai het geluid van de tv dicht .

Vlearmoes

Citaat van: bas focal marantz op januari 14, 2012, 21:05:15
Ik ben maar een leek op dit gebied , ik heb zelf de nr1501 , ik heb alle apparaten via hdmi op de tv aangesloten en via een optische kabaal van tv naar de nr1501 .
Zo kan ik altijd tv kijken met tv geluid en wil ik goed geluid zet ik de nr1501 aan en draai het geluid van de tv dicht .

stupid 
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

Ik zie het probleem niet geloof ik.
Wanneer je via je versterker luisterd gebruik je je tv luidsprekers toch niet?
En als je via de tv luisterd doe je dat toch omdat je je versterker niet aan zet?

albertvanderiet

Het is ook niet zo dat er een probleem is, ik heb gewoon een vraag of iets wel of niet kan.

Juist met gesproken uitzendingen is het vaak mooier om het geluid van de tv door dat van de Amp te " mixen".

Je krijg dan een mooie balans tussen het rijke geluid van de Amp en het heldere gesproken woord van de TV speakers.

Iemand een idee?
Why don't they make the whole Aircraft out of that black box stuff.....

still life

Citaat van: albertvanderiet op januari 18, 2012, 17:26:08
Juist met gesproken uitzendingen is het vaak mooier om het geluid van de tv door dat van de Amp te " mixen".

Je krijg dan een mooie balans tussen het rijke geluid van de Amp en het heldere gesproken woord van de TV speakers.

Iemand een idee?

es kijken voor een mooie center ?
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

 :schater:

Je haalt de woorden uit m'n mond...

Op de manier die je nu zelf aangeeft is lipsync je nieuwe vriendje.

albertvanderiet

Tja, bedankt voor alle goedbedoelde adviezen, en die center is er al (Mordaunt Short), maar is er ook een antwoord op mijn vraag?
Why don't they make the whole Aircraft out of that black box stuff.....

Marvin

Ja, dat kan niet.

Maar met een centerspeaker hoeft dit echt niet wat je wilt, dat het antwoord je geen voldoening geeft is wat anders.

Stel, of laat het doen, die installatie goed af en je zult het misschien beter begrijpen.

Marvin

Tv rechtstreeks naar de decoder met HDMI en vanaf de decoder met glasvezel naar je versterker voor het geluid..

Tadaa....!   :wink:

albertvanderiet

#10
Dat is inderdaad een oplossing, maar dan moet ik de bekabeling aanpassen.
En ook meer handelingen bij switchen tussen bv tv en ps3.

Ik begrijp dat het niet anders kan.
Zal inderdaad het afstellen nog eens overdoen.
Heb ik net na aanschaf gedaan met de bijbehorende microfoon.
Is dat de beste manier?
Why don't they make the whole Aircraft out of that black box stuff.....

Marvin

Als je geen decibel meter in huis hebt dan is dat zeker een goede manier.

Maar als ik het zo lees zou je dus wat meer stem geluid willen horen bij docu's oid.
Wie houdt je tegen om in het menu je centerspeaker wat harder te zetten tov de rest, dat het misschien niet zo hoort is wat anders.
Jij moet er naar luisteren en als jij dat fijner vindt is het goed

Andere vraag,
Hoe luister je naar een tv programma, welke stand van de versterker? (Stereo, cs2, dolbypl2, enz).

Heb je ook HD zenders of kijk je digitaal maar SD?
(Zal enigsinds bepalend zijn hoe je je versterker insteld bij het luisteren naar de tv).

albertvanderiet

Ik kijk nu naar Wie is de Mol in HD.
KPN settop box vip 1963.

Versterker op dts neo 6

Bij programma's als Wie is de Mol of films is dat prima.
Bij het journaal klinkt de audio van de tv eigenlijk prettiger.
Ik zeg niet 'beter', maar 'rustiger' op een of andere manier.
Why don't they make the whole Aircraft out of that black box stuff.....

Marvin

Met neo6 heb ik zelf nog de mogelijkheid om muziek of film te kiezen, met film krijg je een wat gecentreerder geluid en met muziek komt het wat meer van links en rechts.

Dat heb je ook met dolby pl2 en weet ik het wat nog meer, ik heb een iets duurder apparaat dus zal er wat meer inzitten. Maar rommel daar eens mee, misschien vind je een betere stand.
Ook zou het zomaar kunnnen dat zelf wat fine tuning kan vinden in een menu genaamd 'surround' (oid).