Sr 6006 naar Apple tv

Gestart door Esvelt, januari 12, 2012, 20:24:38

Vorige topic - Volgende topic

Esvelt

Ik heb recent een marantz sr6006 gekocht..
Zeer tevreden met de mogelijkheden en het geluid.
Nu mijn vraag.. Ik heb een Apple tv gekocht en heb deze via een hdmi kabel aangesloten op mijn receiver.
Nu werkt het beeld prima,alleen het geluid komt niet via mijn surround/marantz receiver maar alleen via de tv.
Wat doe ik verkeerd? Het zou met een hdmi kabel moeten lukken (niet met een extra optische kabel)
Moet ik een andere hdmi ingang gebruiken of...
Wie helpt mij..

Alvast bedankt...

Marioo

Hallo Esvelt,

Ik heb ook een AppleTV 2e generatie maar beeld noch geluid.....
Nu twijfel ik aan de aansluiting. Op welke HDMI poort kun je deze het beste aansluiten? Ik heb VCR en Aux geprobeert, maar geen van beiden werkt.....

gr, marius

Marvin

Dat zou geen verschil mogen maken, het is enkel een aanduiding in naam, achterliggend is het gewoon hetzelfde.

Marvin

Je moet ze wel even in het menu aanwijzen, dus ingang x aanduiden bij apparaat x.

Fisherman

Citaat van: Esvelt op januari 12, 2012, 20:24:38
Ik heb recent een marantz sr6006 gekocht..
Zeer tevreden met de mogelijkheden en het geluid.
Nu mijn vraag.. Ik heb een Apple tv gekocht en heb deze via een hdmi kabel aangesloten op mijn receiver.
Nu werkt het beeld prima,alleen het geluid komt niet via mijn surround/marantz receiver maar alleen via de tv.
Wat doe ik verkeerd? Het zou met een hdmi kabel moeten lukken (niet met een extra optische kabel)
Moet ik een andere hdmi ingang gebruiken of...
Wie helpt mij..

Zelfde probleem hier. Samsung UE55D7000 en Marantz 5006.
Beeld maar geen klank. Heb dat ook al meegemaakt met mijn vrouw, maar dat is iets anders.
Beiden verbonden met hdmi via de ARC van de SR als van de TV.
In menu bij TV, hdmi2 aangevinkt.
Graag hulp. Bedankt.

mikascm

Bij mij geen problemen.
Ik heb dan wel de 3e generatie Apple TV.
Mijn Apple Tv is aangesloten op de SAT ingang van de SR6006. Mijn Panasanic TV is aangesloten via de ARC ingang van de TV. Ik heb beeld en geluid via de SR6006.