Weer een bijzonder gezellige ochtend/middag gehad bij Bert waar ik samen met Robert van diens gastvrijheid gebruik heb mogen maken.
Bij het betreden van de woonkamer, waar Bert's set is opgesteld, viel het mij al direct op. Open, gedetailleerd, helder geluid wordt ten gehore gebracht. Bijzonder fraai was mijn eerste indruk nog voordat ik in de bank neer plofte om eea ook visueel op me in te laten werken. Een lekkere kop koffie aangevuld met een heerlijke punt gebak werden me aangeboden door de gastheer. Driedubbel genieten, mooie set met mooie muziek, heerlijke koffie met gebak en natuurlijk de aanstekelijke verhalen van Bert. Dit wordt weer een leuke dag, zeker nu Robert inmiddels ook is aangekomen.
Het was alweer een tijd geleden dat ik bij Bert ben geweest. Als we het ons goed herinneren was dat begin 2012, niet lang nadat Bert de C2's had gekocht. Destijds in combinatie met de e450 versterker van accuphase was het al een erg goede set met een hele mooie weergave van de muziek. Nu met de e600 in combinatie met de Focal Sopra 1 is de beleving toch behoorlijk anders. Zoals ik zojuist al aangaf heeft de set een ongekende resolutie zonder dat dit ook maar in enige mate hard of storend of 'too much' wordt. Daar naast is de basweergave voor 'slechts een monitor luidspreker' erg mooi en solide aanwezig. Toe gegeven je zult geen 'graf laag' kunnen beluisteren maar je hebt nergens het gevoel dat je iets te kort komt. Een hele mooie soundstage met duidelijk aanwijsbare performers en instrumenten als ik het even zo technisch mag benaderen. Maar het belangrijkste is volgens mij dat er een heel lekker geluidsbeeld wordt gecreëerd waar je met gemak hele dagen met plezier naar kunt luisteren zonder dat je een gevoel bekruipt van 'nu even niet'. Indrukwekkend! Ik denk dat de combinatie van de E600 met de Focal's een goed huwelijk is, een verandering tov de oude situatie waarvan je met recht kunt zeggen dat deze geslaagd is. Dit zowel op visueel als op gehoor matig gebied.
Daarnaast hebben we met z'n drieën wederom dezelfde constatering gedaan, het is gewoon heel erg leuk om muziek te luisteren tijdens onze gesprekken. In mijn ogen nog steeds de belangrijkste factor, de onderlinge gesprekken en ervaringen uitwisselen tijdens M&G's.
Ik heb weer een toffe dag mogen beleven samen met Bert en Robert waarvoor ik jullie beiden hartelijk wil bedanken en Bert natuurlijk in het bijzonder voor zijn gastvrijheid en de voortreffelijke lunch.