... een kort verslag van de set van Bert;
De hoofdrolspelers waren uiteraard de gastheer zelf, een paartje Dynaudio C2 mkII, een Accuphase E-600 en een NA11s1 en dat alles met elkander verbonden middels zeer hoogwaardige Siltech bekabeling.
De ls. zijn huge
*), maar zeer elegant vormgegeven. En diens afwerking is echt subliem. Een bijzonder ontwerp ook, met per ls. een dubbele tweeter. De Accu amp. is indrukwekkend: wat een machtig apparaat om te zien. En alleen diens afstandbediening schat ik al op een pond ...
De NA11s1 betreft een fraaie streamer in het inmiddels bekende Marantz Premiumjasje.
Een speciale vermelding behoeft de bron van alles, de NAS. Niet in het bijzonder diens hardware maar juist hetgeen er aan software is opgeslagen; bijna 5000 albums!
M.n. de genres jazz, blues en soul waren er goed vertegenwoordigd. Veel bijzondere, en bijzonder fraaie opnames ook.
Hoe klinkt zoiets?
De set heb ik ervaren als erg muzikaal, homogeen, vloeiend, analoog.
De kwalitatief goed opnames klonken zeer vanzelfsprekend, gemakkelijk, sprankelend en gedetailleerd. Tevens de enorme rust welke de set liet "horen"; stiltes waren echte stiltes. Voorts is mij ook de enorm goede verstaanbaarheid van zangers/zangeressen opgevallen en de dynamiek, klein en groot, welke de set er met zeer veel gemak neerzet. Referentieniveau.
Het stereobeeld was breed en kent een realistische hoogte. De diepte is echter ietwat beperkt en alles speelt zich vooral tussen de ls. af. Hetgeen m.i. vooral van doen heeft met de opstelling.
De scheiding van instrumenten en andere spelers in het geluidsbeeld was echter imponerend.
Al met al een buitengewoon fraaie set. Genieten.
@Bert: dank voor jouw gastvrijheid; een heerlijk muzikale dag heb ik gehad
.
*)huge: bij thuiskomst dacht ik; ach gossie, wat een schattige speakertjes heb ik er zelf staan.