Home Theater 7.1 met 7 speakers EN Front BI-WIRE

Gestart door rudisunshine, januari 05, 2012, 09:37:24

Vorige topic - Volgende topic

rudisunshine

Heden een goede morgen, ben nieuw op het forum....
Reeds jaren gebruik van de SR8001 in home theater surround.
Recent van 5.1 naar 7.1 aangesloten.  (surround + back-surraound
En mijn bestaande Missions 774 vervangen door Missions E82 reeks. (fronts en center)
http://www.excelia-hifi.cz/mission/Elegante.swf

Mijn Vraag :  Daar de 7 speakers zijn aangesloten kan ik niet meer gebruik maken van de FRONT BI-WIRING, AMPING.
Toch zou ik graag de fronts terug BI (amping) aansluiten.  Als het meerwaarde geeft ook voor de CENTER....
Enige oplossing,  denk ik :  tweede versterker aansturen via de PRE-OUT ?
Iemand een voorstel- oplossing.
EN, bestaat er een Marantz receiver (versterker) die dit kan. Ik zou dit dan 9.1 noemen ?
Ik merkt dan andere merken Pioneer , Yamaha wel 9.1 hebben ?
Graag jullie reactie.....

thepioneer

een extra eindversterker erbij kopen. Bijvoorbeeld een surround eindversterker (mm8003). Via de pre out op de reciever naar de eindversterker toe. Hier een splitter tussen zetten zodat je per kanaal 2 uitgangen krijgt. Zo de eindversterker aansturen met 2x links en 2x rechts signaal. Bi amp kabel tussen de eindversterker en speakers en draaien maar.

Als je vervolgens de center speaker wilt gaan biampen dan hetzelfde verhaal alleen dan met een stereo eindversterker. of als je een mm8003 koopt kun je zo ook de center aansturen met biwire/amp
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: rudisunshine op januari 05, 2012, 09:37:24
En mijn bestaande Missions 774 vervangen door Missions E82 reeks. (fronts en center)

Mijn Vraag :  Daar de 7 speakers zijn aangesloten kan ik niet meer gebruik maken van de FRONT BI-WIRING, AMPING.
Toch zou ik graag de fronts terug BI (amping) aansluiten.  Als het meerwaarde geeft ook voor de CENTER....
EN, bestaat er een Marantz receiver (versterker) die dit kan. Ik zou dit dan 9.1 noemen ?

Wat is de meerwaarde met semi bi-ampen ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

joep

Als ik jou was zou ik naar de AV8003 & MM8003 combi overstappen en verder niet moeilijk doen.
Persoonlijk zie ik het nut van jouw voorstel niet in. Maar begrijp wel dat je vooruit wil komen.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Ik zou me helemaal niet druk maken om bi-ampen of niet, gewoon lekker zo houden en rammen maar.
Maar goed, dat ben ik...  :-)

Stadium III

Ben het helemaal met Marvin eens  :-D

Gewoon lekker draaien zo de 8001 heeft meer als power genoeg !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

rudisunshine

leuke adviezen....
Heb nooit de schaal begrepen van de volume regeling. Staat gemiddeld tussen de  -20 en -30.
Enig idee procentueel voor wat dit staat. Met wat komt 0 overeen?
Door voor en eind apart is een dure oplossing  maar tuurlijk top..

Iemand reeds  de Onkyo DTR 80.3  getest?
Daar deze 9.1 is vermoed ik dat deze dit wel toelaat front te Bi-ampen
groetjes

Stadium III

De volume schaal is doorgaands waar wel meer mensen met draaien
Als je op 0 zet dan zou icm met de audyssey meting 75 db aangehouden moeten worden

Verder heb ik met de 7005 de mogenlijkheid op biamping maar dan vervallen wel andere functie's
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thepioneer

De volume schaal is eigenlijk een soort percentage voor het knijpen van het bronsignaal.

De bron ( cd speler dvd speler o.i.d. ) produceert een uitgangssignaal dat 100% is , dus vol open zeg maar.

Een eindversterker staat altijd vol open, mits er geluid aangeboden wordt.

Je kan dus stellen dat als je de bron direct op de eindversterker aansluit dit zo hard draaid als het kan.

Daarom heb je een voorversterker nodig. Die knijpt het signaal zodat je dus niet volgas draaid. Daarom schaalt een volume knop vaak van negatief naar nul.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

still life

aanvullend: die db schaal is relatief, –80.5dB => +18.0dB
je kan soms ook voor absolute volume regeling kiezen wat dan van 0-99% loopt
(dan zie je bvb meteen dat hij 50% open staat)

het uiteindelijk volume op zich blijft afhankelijk v/d bron (signaalsterkte) & channel lvl settings

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Als je een surround bron hebt dan zie je bij het opstarten de 'offset' staan, -5 bv.
Dit geeft aan dat het geluid 5db onder de opname norm ligt, vergelijk deze met een -0 dan is deze opgenomen met eenzelfde geluidsdruk als de norm.
En zal je dus met -5 een paar db's extra gas moeten geven om eenzelfde druk te behalen als met nul.
Dit is wordt ook met + gedaan, dan is het dus harder opgenomen dan de bron, dat is geen loudness ofzo.
Het gehele spectrum wordt verhoogd of verlaagd, waarom is weer een andere vraag.  :-D

Dus heb je nul op je offset staan en je zet je versterker op nul, dan zou je pieken rond de 110db moeten kunnen verwachten bij surround en dan vooral bij films.

Nul is dus een soort van referentie volume.

Zo is het mij althans veel uitgelegd en is er ook documentatie wat dat ondersteund.

Mels.Huijbers

Citaat van: rudisunshine op januari 05, 2012, 09:37:24

Hallo, Ik heb hetzelfde probleem echter met een SR5003AV. Ook ik ben van 5.1 Bi-Amping naar 7.1 gegaan en wil graag weer terug naar 5.1 + 2.0 met een aparte versterker. Dit heb ik voorgelegd aan Marantz ene Paul H. mailde me dat een PM7004 een goede eindversterker zou zijn en dat deze aangesloten kon worden op de PRE-OUT op de SBL en SBR. Nu heb ik deze gekocht maar het werkt voor GEEN Meter. Het 7.1 signaal wordt door de SR5003 terug gebracht naar 5.1 waarbij de achter surround signalen door de surround speakers klinken. M.a.w het gaat je nooit lukken juist vanwege dit probleem. Probeer het maar eens uit. Zet de versterker in Bi-AMping en dus naar 5.1 zet een 7.1 test blu ray of zo maar ens op dan hoor je de achtersurround geluid door de surround speakers. En da's NIET goed. Ik heb vandaag dezelfde vraag gesteld aan Paul H. van Marantz en ben dus benieuwd naar hem zijn reactie.

Voor meer vragen stuur me maar een PM

rexp

Citaat van: Mels.Huijbers op januari 22, 2012, 14:26:56
5.1 + 2.0 met een aparte versterker
Ik zou dit intepreteren als surround spelen met 5.1, met een aparte zone 2. Dan klopt het antwoord dat je hebt gekregen.

JohnWx

Citaat van: rexp op januari 22, 2012, 16:45:19
Citaat van: Mels.Huijbers op januari 22, 2012, 14:26:56
5.1 + 2.0 met een aparte versterker
Ik zou dit intepreteren als surround spelen met 5.1, met een aparte zone 2. Dan klopt het antwoord dat je hebt gekregen.

:no:  is geen echt biampen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject