Set van Mark: Croft Micro 25 en Series 7 gearriveerd!!!

Gestart door the limp man, januari 04, 2012, 13:28:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

the limp man

Grote aanpassing en verhuizing. Zie startpost

Cornelis1921

Moi Mark, Welcome to the Harbeth-club! hello :yes: byebye  BTW: Moooie set! notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Heerlijke no-nonsens look, zowel Harbeth als Croft :yes:.
En dat Harbeth zeer fraai is betreft diens prestaties, heb ik reeds meerdere keren mogen ervaren.

Geniet er van.

xander32

#123
Heb je er overigens nog iets van een vloerkleed liggen? De ruimte oogt op de foto wel erg hard.

the limp man

#124
Ik ben pas verhuist, dus de salontafel moet nog komen. Ook de laag weergave is nog niet optimaal, want de spikes moeten nog onder de stands.

Cor, hoe klinkt marantz op harbeth? Ik zie dat je de HD600 en de DT880 hebt. Welke verschillen heb jij ondervonden tussen die twee?


Cornelis1921

Citaat van: the limp man op maart 01, 2015, 10:40:05
Ik ben pas verhuist, dus de salontafel moet nog komen. Ook de laag weergave is nog niet optimaal, want de spikes moeten nog onder de stands.

Cor, hoe klinkt marantz op harbeth? Ik zie dat je de HD600 en de DT880 hebt. Welke verschillen heb jij ondervonden tussen die twee?


Hoi Mark!
Harberth i.c.m. Marantz neigt naar een wat "warme"/"donkere" sound, maar dat kan ook de akoestiek versterkt worden. Harberth klinkt in een energie absorberende omgeving neutraler dan in energie reflecterende omgeving, dat is mijn persoonlijke ervaring. Ik moest na mijn verhuizing zelfs zodanig wennen aan de "nieuwe" sound dat ik andere luidsprekers overwoog.
De HD600 klinkt t.o.v. de DT880 "warmer" en heeft een iets dieper laag. De DT880 klinkt aanzienlijk neutraler, waar ik nadat ik de HD600 gewend was, achteraf flink aan moest wennen. Het zijn wel allebei volledig gelijkwaardige hoofdtelefoons. De DT880 is vooral geschikt voor klassieke muziek, waar de HD600 het goed doet met rock etc. De HD600 is ook vergevingsgezinder met slechtere opnames, deze klinken dan niet zo beroerd als met een DT880, die meer laat horen.
Ik hoop jou een beetje meer geïnformeerd te hebben. Vragen staat hier op het forum altijd vrij. :-D ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

the limp man

#126
Hoi Cor,  bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik kan de Croft/ Harbeth combo niet donker of warm noemen. Vooral erg transparant, en er wordt weergegeven wat er er door de artiest opgenomen is en niet meer of minder. Andere sets die deze eigenschap hebben vindt ik persoonlijk minder mooi, want vaak wordt het er dan niet beter op, maar de Harbeth/Croft./Metrum combo geeft dit op een bepaalde manier weer zodat het toch nog leuk is om naar te luisteren. En het middengebied is zo mooi, dat heb ik nog nooit ervaren in een andere set, het klinkt loepzuiver en nooit vermoeiend.

Wat betreft de DT880 vs de HD600: Ik heb ze allebei tergelijkertijd in mijn bezit gehad.. Daarom was ik erg benieuwd naar je ervaringen. Ik heb ze beluisterd op een Little Dot MK3 en op mijn bottlehead Crack. kort door de bocht: ik vond de DT880(600ohm) met alle opnames beroerd klinken. Totaal geen emotie en het laag staat niet in verhouding tot de rest van het spectrum.  Het is de Focal onder de hoofdtelefoons zeg maar.

Cornelis1921

Hoi Mark, jouw omschrijving van de DT880 klopt wel. Toch zijn er redelijk wat liefhebbers van de deze hoofdtelefoon. Maar eerlijk is eerlijk, de HD600 is veruit populaireder, en ik begrijp best waarom.
Wat betreft de Harbeth. Ik kocht hem ook vanwege zijn transparante karakter, maar dat pakt bij mij onder de huidige akoestische omstandige heel anders uit. Zo zie maar hoe bepalend akoestiek is.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

the limp man

Welke Harbeth speakers heb jij? Ik dacht dat de Croft verantwoordelijk is voor de transperantie omdat de ik dezelfde speaker op een lavardin gehoord heb en dat was verre van transparant

Cornelis1921

Citaat van: the limp man op maart 02, 2015, 19:47:43
Welke Harbeth speakers heb jij? Ik dacht dat de Croft verantwoordelijk is voor de transperantie omdat de ik dezelfde speaker op een lavardin gehoord heb en dat was verre van transparant
Zie mijn signature; tweeweg schoenendozen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

the limp man

Ja nu zie ik het, maar via Tapatalk zie je geen signatures

Cornelis1921

Citaat van: the limp man op maart 02, 2015, 22:44:55
Ja nu zie ik het, maar via Tapatalk zie je geen signatures
Komt 'ie: Harbeth HL-P3ES-2 (bouwjaar 2004).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

the limp man

Gaaf!!  ben toch benieuwd naar de combi marantZ harbeth

Cornelis1921

Citaat van: the limp man op maart 02, 2015, 22:53:05
Gaaf!!  ben toch benieuwd naar de combi marantZ harbeth
Woon je ver uit de buurt van Leiden? Want je kunt altijd kunnen komen luisteren; you're most welcome!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

the limp man

Thanks ik woon in vlijmen,  vlakbij den bosch