SR5006 volume TV laag

Gestart door Evexel, december 31, 2011, 20:30:38

Vorige topic - Volgende topic

Evexel

Hallo,
Sinds gisteren in bezit van een SR5006. De Hdmi uitgang is verbonden met mijn Philips pfl8605 led TV ( beide ondersteunen ARC) Wat mij opvalt is dat ik het volume van de versterker aardig moet opschroeven wanneer ik TV kijk. Bij omschakelen naar cd, bluray of webradio moet ik het volume dan weer enorm terugdraaien.
Is dit een instelling, of moet ik de Tv via een andere bron verbinden?

Alvast bedankt,
Edwin

WimPeu

Ik heb een Onkyo en daarbij is het hetzelfde. Ik heb op de bron instelling van de receiver de TV input een 5dB boost gegeven.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Evexel

Heb de TV-input ook een +5dB boost gegeven, maar hoor geen verschil!!

Stadium III

Volume van de tv zelf al geprobeerd te verhogen
Heb het wel eens gehad dat ik hiermee het volume ook kon veranderen wat dan niet werkte op de speakers van de tv zelf
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Evexel

Zowel de TV als de SR5006 ondersteunen ARC (Audio Return Channel) dit betekent dat wanneer je de volume van de TV hoger zet automatisch de SR5006 meegaat. Normaal staat mijn TV op waarde 20, via de SR5006 moet ik hem op waarde 30-35 zetten.

Kan een HDMI- kabel de boosdoener zijn (een niet HDMI versie 1.4)?

Evexel

Iemand nog suggesties om dit op te lossen.

still life

:yes:

die arc laten voor wat het is & geluid (bij voorkeur digitaal) apart voorzien naar je SR  :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

arjan1312

Bij mij thuis is dit ook. Heb HD Box rechtstreeks met hdmi op SR 7005 aangesloten. Geluid komt te allen tijde over audioluidsprekers en geluid tv staat standaard uit. Volgens mij heeft dit te maken met bedrijf die signalen doorgeeft. Thuis heb ik UPC en er is een groot verschil met geluid op bijvoorbeeld (alle) RTL zenders en de HD zenders van Discovery, MTV, Animal Planet. Bij de laatste drie is het geluid erg hard in vergelijking met de rest.

Arjan   
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac