SR 7005 geluid TV gaat uit maar geen geluid uit surround speakers

Gestart door The Alfa and the Omega, december 28, 2011, 20:54:43

Vorige topic - Volgende topic

The Alfa and the Omega

Hallo,

Ik heb sinds kort de Marantz SR7005. Ik ben zeer tevreden over de kwaliteiten van het toestel, doch heb ik een probleem met de aansluiting. Ik heb op het toestel een Samsung Smart TV aangesloten op de HDMI out en een PS3 op de HDMI voorzien voor games. De PS3 geeft zijn beeld en geluid perfect door naar de TV. Als ik de TV op HDMI zet dat kan ik ook bv de tuner zien als ik deze activeer. So far so good.

Nu ik kijk nog tv via kabel. Deze kabel is uiteraard aangesloten op de tv :-p. Als ik de Marantz aanzet dan schakelt deze het geluid van de TV uit, maar het geluid komt niet uit de surround speakers. Het is ook zo dat als ik mijn tv in standby zet, dan schakelt de Marantz zichzelf ook uit. Dus er is wel een interactie tussen de TV en de Marantz maar ik krijg het geluid er niet door.

Ah ja en de tip rtfm is ook niet echt van toepassing want ik denk dat ik deze bijna van buiten ken, maar ik vind het niet.

Alvast bedankt voor de hulp.

Marvin

Geluid uit de surroundspeakers komt er alleen als je er wat instopt.
Analoog geluid van je tv is stereo, dus dan hoor je alleen links en rechts voor.
Als je nu circle surround of iets dergelijks activeerd, dan hoor je een gecreeerd surround geluid.

The Alfa and the Omega

Hoi Marvin,

Bedankt voor de reactie,
Ik vrees dat ik het verkeerd heb omschreven :-s. sowwy, maar de speakers links en rechts voor geven ook niets. Ik krijg er helemaal geen geluid uit :-(... en ik heb in de TV stand van de Marantz al alle mogelijke instellingen geprobeerd. Enne de verkoper heeft me gegarandeerd dat de hdmi kabel voorzien is hiervoor, dit geloof ik ook daar de marantz reageert op mijn tv.

Marvin

Hdmi kabel zal wel goed zijn hoor.
Er zitten hier een dozijn gasten met precies dezelfde receiver als jij.
Die reageren straks/morgen vast wel, ik heb geen idee hoe die menu structuur eruit precies uitziet.
Komt goed.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

The Alfa and the Omega

Citaat van: Stadium III op december 28, 2011, 21:14:07
Aangeven op welke ingang welk signiaal binnen moet komen

Beste Stadium III,

Bedankt voor de reactie :-) ... In welke menu structuur vind ik dat terug, want ben aant zoeken, maar vind het precies niet   :? 

Stadium III

5.2.4

marcbons

Ben nog geen kei in hdmi, maar als ik het zo lees heb je de hdmi uitgang van de marantz naar je tv geplugd. Dit klopt daar je de menu stuctuur wil zien en bijvoorbeeld als je met de ps3 bezig bent. Als je via de kabel bent aan het kijken (coaxiale ingang gebruik je dan van de tv) moet je 1 verbinding van geluid naar receiver hebben. Ik denk dat dit niet gaat via de hdmi die je nu aangesloten hebt op de uitgang van je receiver.

Wat ik wel weet is dat ik vroeger een scart met 2tulp stekkers had op een ingang van de versterker, je kunt hem ook zelf maken en als ik het oed heb waren dat de pennen 1,2,4 van de scart.

Het komt er op neer dat de bron je tv is zowel geluid als beeld en je moet het geluid doorlussen naar je receiver.
Mocht je digitaal gaan kijken krijg je meestal een setop erbij. Deze hebben tulp uitgangen voor geluid en beeld en sommige ook hdmi uitgang die je dus via je receiver kunt aansluiten op een ingang bron.

still life

zo te lezen, zul je gebruik moeten maken v/d ARC-feature (Audio Return Channel)

anders eens kijken voor digitale HDef-tv:

• dan kun je optisch (digitaal) geluid voorzien naar de SR
  • danwel evengoed over hdmi werken..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

The Alfa and the Omega

Beste iedereen,

Heel fel bedankt voor jullie hulp :-) het is me gelukt.

Ik moet mijn grootste dank toewijden aan still life.

Ik had de kabel op mijn TV aangesloten op de DVI en niet de ARC uitgang  :oops:

Greetz The Alfa and the Omega

Stadium III

Volgende keer ff mee aangeven welke kabels waarin zitten !

Maar goed mooi dat het gelukt is !

5.2.4

Mano

Ook ik had dat probleem met de Samsung 55ud8000 en de Marantz SR7005,ik heb gewoon in het menu anynet+hdmi cec uitgeschakeld en toen was het opgelost.
Ik heb alleen indd geen geluid uit de tv zoals bv youtube of Vimeo.Maar daar heb ik AppleTV voor.

Marvin

Denk dat de meeste hier niet eens weten dat er in een tv ook luidsprekers zitten...   :-o

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

still life

Citaat van: marvin op december 29, 2011, 21:18:34
Denk dat de meeste hier niet eens weten dat er in een tv ook luidsprekers zitten...   :-o

geeneens zo vergezocht hoor..
zo hebben bepaalde (pokkedure) loewe schermen bvb eff. geen speakertjes aan boord  :-D

Citaat van: The Alfa and the Omega op december 29, 2011, 15:31:50
Ik moet mijn grootste dank toewijden aan still life.

geen dank, geniet ze..  8-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300