Hulp nodig bij beslissing

Gestart door marcbons, december 27, 2011, 21:04:44

Vorige topic - Volgende topic

marcbons

Hallo allemaal.

Ik heb thuis een ht set van rotel , namelijk de rb990 en de rb956 met als voor versterker de rsp985. Als main speakers het ik de translator stylus one. De rb 956 stuurde die speakers niet goed aan vandaar de rb990 en die vindt ik fantastisch.

Nu komt mijn vraag, namelijk ik was aan het kijken voor een nieuwe voorversterker namelijk de av7005. Reden is de vele nieuwe functies die er zijn en hdmi. Wat ik ook belangrijk vind is auddessy daar ik verwacht dat het geluidsbeeld veel beter kan. Nu zie dat de sr7005 dezelfde funcies heeft alleen de xlr verbindingen niet die ik niet nodig heb,maar de receiver is wel stukken goedkoper.

Zou het verstandig zijn om voor de sr7005 te kiezen en de spaekers daarop aan te sluiten. Zou deze ze goed kunnen aansturen of kan ik beter mijn rotel ervoor gebruiken. Het liefste heb ik en de vrouw natuurlijk dat alles er in 1 stijl eruitziet maar als het niet kan is het niet anders.

Graag had ik geweten wat jullie ervan vinden.

Gr marc

WilliamB

De SR7005 is een erg mooie versterker,heb hem namelijk zelf ook.

Stadium III weet erg veel over deze versterker.zal waarschijnlijk wel reageren.
Veel succes.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

ik ken de componenten en speakers niet waar je mee draait

maar als je nu een losse voor en eind combi hebt ,zal een geintegreerde ht reciever je wel eens zwaar kunnen tegenvallen  byebye

Stadium III

Pff kun je wat meer gegevens geven van je speakers
De gemiddelde speaker kan makkelijk aangestuurd worden door de SR 7005 en is dus geen probleem
Met wat meer info kunnen we wat meer voor je betekenen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Citaat van: Stadium III op december 27, 2011, 21:42:21
Pff kun je wat meer gegevens geven van je speakers
De gemiddelde speaker kan makkelijk aangestuurd worden door de SR 7005 en is dus geen probleem
Met wat meer info kunnen we wat meer voor je betekenen

Mooie speaker

http://www.translator-info.nl/stylusone.html
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

De Rotel ev's kan je dan wel op Marktplaats doen want de SR7005 heeft meer dan voldoende power in huis  :-)
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D9, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

marcbons

Ik kan niet veel meer vertellen over de speakers dan wat er in de 2 links staan.

Jaren geleden toen ik de set kocht heb ik een luister kamer gemaakt, dat wil zeggen ik heb een kamer in een kamer gemaakt die dus los stond van de muren. De acoustic was geweldig. Onder tussen ben ik getrouwd en heb kinderen en je raad het al de set staat in de woonkamer en zo goed als kan de opstelling gemaakt, maar vindt het geluids beeld niet geweldig. Dat is 1 van de reden dat ik aan het kijken ben naar marantz ivm audessey. Ik verwacht dat deze me beter kan helpen om een beter geluidsbeeld te creeren. Daarnaast hebben de receivers/voorversterkers heden tendagen meer opties en gebruiks gemakken dan mijn voorversterker.

wat betreft de speakers die ik heb ze zijn links en recht (opvolgend serie nummer) dat wil zeggen dat de units niet in het midden staan. Ik heb een 'truk' gedaan die vroeger ook wel eens werd toegepast door links met recht te wisselen (stand van tweeters naar binnen of buiten) maar ook dat maakt het niet veel beter. de instel mogelijk heden van de rotel is dus nihil (was het begin van het tijdperk van surround thuis).

hopelijk kunnen jullie mee ermee helpen.

Maurice

Citaat van: Marco op december 27, 2011, 23:58:53
De Rotel ev's kan je dan wel op Marktplaats doen want de SR7005 heeft meer dan voldoende power in huis  :-)
Je kunt het proberen, maar ik denk dat die rb990 geen overbodige luxe is. Die heb ik trouwens ook  hello
Weet je zeker dat je niet de 991 hebt? De 990 heeft geen xlr.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op december 28, 2011, 08:42:28
Citaat van: Marco op december 27, 2011, 23:58:53
Je kunt het proberen, maar ik denk dat die rb990 geen overbodige luxe is. Die heb ik trouwens ook  hello
Weet je zeker dat je niet de 991 hebt? De 990 heeft geen xlr.

staat wel stoer gewoon  :angel:

Stadium III

Zie er zo geen probleem in waarom de SR 7005 ze niet aan zou kunnen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D9, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Citaat van: Stadium III op december 28, 2011, 10:48:10

ik ook niet maar hoe meer kastje hoe meer optie's met kabels = dus hobby  :angel:

Maurice

Zal ongetwijfeld kunnen, maar of ze gaan zingen?
Het betreft een gesloten systeem ,die hebben vaak serieus vermogen nodig om los te komen. Scan-speak units kunnen dit zeker gebruiken, en daar zitten er 3 van in.
Rendement is 87db, niet heel laag, maar ook niet heel hoog.
Als je het PDF artikel leest, dan lees je ook dat ze behoorlijk power hungry zijn, dat ze een gebruikte versterker van Proton volledig leeg zuigen. De Marantz kan daar minder mee overweg dan de RB990 van Rotel.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: Maurice op december 28, 2011, 11:01:37
Zal ongetwijfeld kunnen, maar of ze gaan zingen?
Het betreft een gesloten systeem ,die hebben vaak serieus vermogen nodig om los te komen. Scan-speak units kunnen dit zeker gebruiken, en daar zitten er 3 van in.
Rendement is 87db, niet heel laag, maar ook niet heel hoog.
Als je het PDF artikel leest, dan lees je ook dat ze behoorlijk power hungry zijn, dat ze een gebruikte versterker van Proton volledig leeg zuigen. De Marantz kan daar minder mee overweg dan de RB990 van Rotel.
Maar je ziet ook in de pdf dat er een eerste orde filter in zit,en dat maakt deze speaker echt niet lastig om aan te sturen .

5.1.4

Philips 75PUS8303