Weinig online maar toch weer flinke upgrade's gemaakt

Gestart door thepioneer, december 26, 2011, 16:49:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thepioneer

Volgende week komt een demo meridian ms600 binnen die ik ga beluisteren. Het is een dac voor het sooloos systeem en is hezelfde als de module voor de 808.3 referentie cd speler.

Volledig gebalanceerd gebouwd :) Dan kan ik met mijn systeem volledig gebalanceerd spelen.

Hier een paar foto's
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

cz79

Zier er goed uit en ik denk dat de Meridian wel een waardevolle toevoeging gaat geven.

Hoe gaat dat in zijn werk met die tweeters vervangen? Is het filter aangepast en/of zijn er andere of meerdere dingen aangepast aan de luidspreker zelf?

thepioneer

De tweeters zelf zijn alleen vervangen. Het filter is niet aangepast.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marantz 81


cz79

Citaat van: thepioneer op januari 07, 2012, 15:04:22
De tweeters zelf zijn alleen vervangen. Het filter is niet aangepast.

Kan dat zomaar? Ik heb wel eens begrepen dat dan het filter ook aangepast moet worden of is dat alleen wanneer de tweeter hele andere waardes heeft ofzo? Er bestaan namelijk ook mooie tweeters voor de PMC's en ik ben er wel eens een paar tegengekomen voor een mooie prijs maar ik twijfel omdat ik dacht dat dan automatisch het hele filter aangepast dient te worden. Misschien dat een techneut hier mij uitleg over kan geven?

thepioneer

Volgens de dealer is het filter gelijk, alleen het type materiaal van de tweeter is anders. Hier ben ik ook vanuit gegaan. Ik moet zeggen dat het werkelijk een verademing is. Mocht het zijn dat technisch gezien er een aanpassing had moeten plaatsvinden dat mis ik dat in ieder geval niet.

Zoals ik het zie voldoen de beide tweeters aan dezelfde specs. Alleen omdat de bouw anders is krijg je een mooier geluid.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

cz79

Duidelijk dus de waardes van de tweeter vertellen me of er een eventuele aanpassing benodigd is aan het filter, mmmmmmm interessant om eens meet te stoeien

JohnWx

Citaat van: cz79 op januari 08, 2012, 12:16:27
Duidelijk dus de waardes van de tweeter vertellen me of er een eventuele aanpassing benodigd is aan het filter, mmmmmmm interessant om eens meet te stoeien


jij had toch een laag "probleem"  :cry:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thepioneer

Morgen komt de ms600 binnen en laat ik morgen nou ook eens vrij zijn :)

Ik krijg ook een van de hul mc silver mkIII mee  om te luisteren hello
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

cz79

Citaat van: John Wx op januari 08, 2012, 13:45:48
Citaat van: cz79 op januari 08, 2012, 12:16:27
Duidelijk dus de waardes van de tweeter vertellen me of er een eventuele aanpassing benodigd is aan het filter, mmmmmmm interessant om eens meet te stoeien


jij had toch een laag "probleem"  :cry:

Jazeker, maar ik sluit mijn ogen niet voor eventuele verbeteringen die niet met het laag te maken hebben

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79


thepioneer

Afgelopen week geluisterd naar de ms600. Gek genoeg voegt hij niets toe aan de set. Eerst alleen wat kleine verschillen maar dat kwam door de van den hul kabel. Later heb ik allemaal overal dezelfde kabels tussen gedaan en toen als volgt geluisterd.

De media core ongebalanceerd
De ms600 ongebalanceerd
De ms600 gebalanceerd

Vervolgens heb ik muziek geluisterd en kon ik 3 ingangen schakelen om zo snel te kunnen switchen.
De ms600 speelt ongebalanceerd minder dan de media core. Gebalanceerd speelt de ms600 hetzelfde als de media core.

Ik heb het erover gehad met de dealer maar die begrijpt het niet. Ik en mijn vriendin horen geen verschil tussen de media core en de ms600 gebalanceerd. Terwijl een andere kabel wel direct hoorbaar is in de set.

Erg jammer want had er graag een mooi nieuw apparaat bij gehad. Maar hoe mooi hij ook lijkt het moet wel iets toevoegen.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

pameijer

Citaat van: thepioneer op januari 19, 2012, 23:20:31
Erg jammer want had er graag een mooi nieuw apparaat bij gehad. Maar hoe mooi hij ook lijkt het moet wel iets toevoegen.

Dit is eigenlijk best wel een typische opmerking  :-o  Upgraditis?

Een conclusie kan zijn dat jouw CD-speler niet de beperkende factor is in je systeem. Je zou 's een schatkistje met toversteentjes aan je speakerkabel kunnen bevestigen?  :schater:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zoldar

Luister eens naar een Metrum Octave DAC. Absoluut een aanrader. Vooral de bass is lekker kernachtig.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden