Ik heb nu een 3tal films bekeken met de SR7005. En de surround bubble kan me niet in vervoering brengen.
Ik vind de surrounds steeds te veel aanwezig, of misschien is het eerder de fronts te weinig aanwezig zijn ten opzichte van center en surrounds. Gebruik ik nu een decibel meter of de Audessey met 1 meting of 8, het maakt allemaal niet uit.
Maar ik heb misschien een vermoeden. Bij Audessey meting heb ik een verschil van 3 à 4dB tussen de surrounds en de fronts, via de decibel meter meet ik hetzelfde. Via 8 metingen heb ik een verschil van 6dB.
Echter ik herinner mij een vroegere meting waar het verschil 11dB was. Wat ik niet meer weet maar vermoed is dat ik toen de Rotel gebruikte als eindversterker. De fronts en de center spelen even luid. Ook met de Rotel.
Wat ik nu vermoed is dat het verschil inderdaad een 3tal dB is, maar bij het afregelen speelt er telkens maar één speaker. Bij een film worden de 5 speakers aangestuurd, en vermoed ik dat de fronts onvoldoende vermogen krijgen van de SR7005 en daardoor stiller gaan spelen.
Ik omzie het mij om het meubel opnieuw weg te trekken en te gaan experimenteren zeker nu ik ook de hele kabelzooi mooi heb weggewerkt.
Wat denken jullie zou mijn theorie kunnen kloppen ?