pm 7004

Gestart door danny47, december 23, 2011, 19:52:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

danny47

Mag je de pm7004 vergelijken met de Denon pma 1510 ae?
Graag jullie mening

JohnWx

Citaat van: danny47 op december 23, 2011, 19:52:46
Mag je de pm7004 vergelijken met de Denon pma 1510 ae?
Graag jullie mening

ja hoor dat mag
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

danny47

anders gevraagd dan voor de grappemakers, welke van de 2 versterkers zal mooier klinken?

JohnWx

Citaat van: danny47 op december 23, 2011, 23:05:53
anders gevraagd dan voor de grappemakers, welke van de 2 versterkers zal mooier klinken?

voor de grappenmaker zelf dat kan je alleen zelf bepalen

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

danny47

het probleem is zoals jullie al op een ander draadje heb kunnen lezen, heb ik nu de pma 1510 ae, maar hem ruilen voor een pearl lite kost mij 500 euro, maar ik kan hem wellicht wel ruilen voor een 7004, maar is dat verstandig? is dat niet appels met peren vergelijken?

JohnWx

Citaat van: danny47 op december 23, 2011, 23:41:34
het probleem is zoals jullie al op een ander draadje heb kunnen lezen, heb ik nu de pma 1510 ae, maar hem ruilen voor een pearl lite kost mij 500 euro, maar ik kan hem wellicht wel ruilen voor een 7004, maar is dat verstandig? is dat niet appels met peren vergelijken?

denk dat de DENON mooier gemaakt is al ik de foto's zie op internet (intern)

hij is de helft zwaarder gebouwd en ik denk wat betere kwaliteit qua onderdelen

aan de andere kant past de 7004 bij de rest alleen is er wel een prijs verschil nieuw
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

Citaat van: danny47 op december 23, 2011, 23:41:34
het probleem is zoals jullie al op een ander draadje heb kunnen lezen, heb ik nu de pma 1510 ae, maar hem ruilen voor een pearl lite kost mij 500 euro, maar ik kan hem wellicht wel ruilen voor een 7004, maar is dat verstandig? is dat niet appels met peren vergelijken?
Zelf luisteren is het beste 8-), maar ikzelf denk dat de marantz meer de vesterker naar jouw "smaak" is. Als de cd6004 jou zodanig bevalt, dan gaat dat ook op voor de pm7004. Maar wees verstandig, ga niet louter op een ander zijn woorden af, maar luister eerst zelf. Dit lijkt op een een disclaimer en is het natuurlijk ook. Niemand anders heeft jouw oren en zodoende kun jij de enige zijn die kan beslissen indeze. Succes en veel voorpret, byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

Kun je de PM7004 of Pearl Lite ,thuis beluisteren voordat je tot een ruil en of bijbetaling overgaat ?

Dan kun je een goed vergelijk maken voor jezelf wat je mooier vindt  byebye

Eeg

Heb van de week de pm7004 eens beluisterd naast de Nad c356. Deze zijn goed met elkaar te vergelijken mi. Ongeveer dezelfde prijsklasse. De Denon pma-510 ae heb ik nooit beluisterd maar bezien het prijsverschil ga ik er toch vanuit dat de Denon met afstand de mindere is.

De 7004 van marantz is overigens wat mij betreft de eerste in het scala versterkers van Marantz wat highend geluid weet te produceren. Uiteraard alles wat hierboven zit wordt beter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
CD6000OSE / ST6000 / PM-66se KI / Dali 350

danny47

Dat zou kloppen als je het over de 510 heb, maar ik heb het over de 1510 ae, die kost 999,- dat word een ander verhaal denk ik.


Marantz 81


Cornelis1921

#11
Citaat van: Eeg op december 24, 2011, 11:20:19
Heb van de week de pm7004 eens beluisterd naast de Nad c356. Deze zijn goed met elkaar te vergelijken mi. Ongeveer dezelfde prijsklasse. De Denon pma-510 ae heb ik nooit beluisterd maar bezien het prijsverschil ga ik er toch vanuit dat de Denon met afstand de mindere is.

De 7004 van marantz is overigens wat mij betreft de eerste in het scala versterkers van Marantz wat highend geluid weet te produceren. Uiteraard alles wat hierboven zit wordt beter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
:yes: "Highend" is net zoals "Hi-Fi" een relatief begrip. Het is allemaal reproductie en jouw oren en budget bepalen de waarde en de norm* daarvan. Gr. Cor.
* Al was daarvoor vroeger een Deutsche Industrie Norm (DIN 45500) die dat beschreef en tot standaard was.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Eeg

Ik bedoel natuurlijk een highend sensatie. Waarbij het als kapstok begrip dient voor een aantal kwaliteitseisen die maken dat iemand  meer dan 1000 euro uit wil geven voor een versterker. 


Sent from my iPhone using Tapatalk
CD6000OSE / ST6000 / PM-66se KI / Dali 350

JohnWx

Citaat van: Eeg op december 25, 2011, 08:22:11
Ik bedoel natuurlijk een highend sensatie. Waarbij het als kapstok begrip dient voor een aantal kwaliteitseisen die maken dat iemand  meer dan 1000 euro uit wil geven voor een versterker. 


Sent from my iPhone using Tapatalk

die is wel een tegeltje waardig  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

danny47

Citaat van: Marantz 81 op december 24, 2011, 09:31:24
Kun je de PM7004 of Pearl Lite ,thuis beluisteren voordat je tot een ruil en of bijbetaling overgaat ?

Dan kun je een goed vergelijk maken voor jezelf wat je mooier vindt  byebye

dat zou het mooiste zijn ja, maar dat kan bij mijn dealer niet  :-(