upgrade set

Gestart door mwmmarkvandijk, december 21, 2011, 12:45:01

Vorige topic - Volgende topic

mwmmarkvandijk

Hallo allemaal,
Allereerst bedankt voor de reacties/info !
Een 8002 zou inderdaad mooi zijn. Zie dat er een op Marktplaats (zwart) staat, minimaal bod Eur 500. Lijkt me erg laag .... Ik wil inderdaad alles van Marantz hebben, daarom de vervanging van de Pana. En inderdaad,
2e hands bluray spelers van Marantz zijn er niet zo veel. Dus de 8002 zou beter zijn voor stereo ipv de 7000 samen met een eindversterker ? HDMI is inderdaad praktisch, vroeg me alleen af of het geluid beter is dan nu met de PANA naar de 7000 analoog (output 7.1).
Mark
Hallo,
Mijn eerste topic. Heb wel jarenlang met veel plezier regelmatic de topics zitten lezen. Het volgende :
Huidige set is SR 7000, SA 7001 KI, DV 8300, Panasonic blu-ray speler, ALR Jordan subwoofer, BNS luidsprekers in 5.1 opstelling. Helaas is mijn budget "geslonken" met de jaren (huis, kinderen ....). Dus ik moet me nu richten op 2e hands apparatuur.
Vraag 1 : heeft HDMI zoveel meerwaarde dat ik de SR 7000 moet inwisselen voor b.v. een 7001, of 8002 ?
Vraag 2 : ik wil de Pana inwisselen tegen een Marantz bluray speler, vraag is natuurlijk met of zonder 7.1 analoog uitgang, gezien de keuze v/d receiver, welke dan ?
Vraag 3 : als ik de SR 7000 handhaaf, en ik wil een betere stereo performance krijgen, welke eindversterker moet ik dan inzetten, gezien ook de SA 7001 KI ?
Alvast bedankt voor de reacties, informatie, etc.
Gegroet, Mark

Stadium III

Dag Mark

Wil je al een betere stereo weergave zul je al richting de 8002 moeten gaan
Verder kan HDMI kwa BD wel zeker zijn voordelen hebben om de geluidssporen door te kunnen geven

Ook heeft de techniek niet stil gestaan en dat zul je zeker merken als je een upgrade zult maken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Ik had vroeger een SR7500, dus al een recentere receiver dan de SR7000. De SR8002 was een hele stap vooruit op stereo gebied. Ook had de SR8002 veel meer power dan de SR7500. Ik vond bij BluRay het geluid veel beter over HDMI dan analoog. Nu ik ga niet zeggen dat dit voor elke BluRay speler zo zal zijn. Maar gezien het beperkte budget vermoedelijk wel voor alle spelers in deze prijsklasse. Waarom zou je de pana vervangen door een Marantz. Ik ben bijna zeker dat  de pana beter is dan de Marantz (oude look zoals je SA7001). De UD5005 of een UD7006 zal wel beter zijn. Maar 2e hands vind je ze niet zo snel en de prijs zal mss ook nog buiten je budget vallen.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

still life

Citaat van: mwmmarkvandijk op december 21, 2011, 12:45:01
Vraag 1 : heeft HDMI zoveel meerwaarde dat ik de SR 7000 moet inwisselen voor b.v. een 7001, of 8002 ?

hdmi is het nieuwe scart, het is een vooral een makkelijke aansluitingswijze

CiteerVraag 2 : ik wil de Pana inwisselen tegen een Marantz bluray speler, vraag is natuurlijk met of zonder 7.1 analoog uitgang, gezien de keuze v/d receiver, welke dan ?

vraag is idd waarom ? die pana speelt vast prima: tenzij je de set op 1 lijn wil brengen..

een avr kan prima overweg met digitale inputs: dat maakt dat je geen top speler moet hebben
het kan zijn dat je er 1tje wil hebben & dan kan je bij oudere toestellen mooie koopjes doen..

Citeer
Vraag 3 : als ik de SR 7000 handhaaf, en ik wil een betere stereo performance krijgen, welke eindversterker moet ik dan inzetten, gezien ook de SA 7001 KI ?

zoek het niet persé in versterking: die oude receivers hebben sowieso power zat
het is net bij de nieuwe dat je hier sneller met issues zit..

de beste stereo zit idd bij de toplijn van receivers, maar dat is niet vanwege meer vermogen..
je gaat bvb snel opgaves zien rond 100W/ch & bij de toplijn is dat niet x2 of x4  :wink:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op december 22, 2011, 09:48:24
Citaat van: mwmmarkvandijk op december 21, 2011, 12:45:01

hdmi is het nieuwe scart, het is een vooral een makkelijke aansluitingswijze

CiteerVraag 2 : ik wil de Pana inwisselen tegen een Marantz bluray speler, vraag is natuurlijk met of zonder 7.1 analoog uitgang, gezien de keuze v/d receiver, welke dan ?

vraag is idd waarom ? die pana speelt vast prima: tenzij je de set op 1 lijn wil brengen..

een avr kan prima overweg met digitale inputs: dat maakt dat je geen top speler moet hebben
het kan zijn dat je er 1tje wil hebben & dan kan je bij oudere toestellen mooie koopjes doen..

Citeer

zoek het niet persé in versterking: die oude receivers hebben sowieso power zat
het is net bij de nieuwe dat je hier sneller met issues zit..

de beste stereo zit idd bij de toplijn van receivers, maar dat is niet vanwege meer vermogen..
je gaat bvb snel opgaves zien rond 100W/ch & bij de toplijn is dat niet x2 of x4  :wink:

Hdmi is de nieuwe scart  :no: zo analoog als John WX  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: John Wx op december 22, 2011, 10:02:40Hdmi is de nieuwe scart  :no: zo analoog als John WX  :angel:

het kan idd prima alternatief, zeker met oudere spulletjes..
geluid optical of coax, beeld over component, etc..

maar lekker makkelijk: alles over 1 kabeltje & dat hoeft geeneens de hoofdprijs te kosten..  :-D

(onlangs heraansluiten van me UD bvb: stekker + hdmi'tje inprikken & klaar..)

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op december 22, 2011, 10:08:06
Citaat van: John Wx op december 22, 2011, 10:02:40Hdmi is de nieuwe scart  :no: zo analoog als John WX  :angel:

het kan idd prima alternatief, zeker met oudere spulletjes..
geluid optical of coax, beeld over component, etc..

maar lekker makkelijk: alles over 1 kabeltje & dat hoeft geeneens de hoofdprijs te kosten..  :-D

(onlangs heraansluiten van me UD bvb: stekker + hdmi'tje inprikken & klaar..)

Dan heb je de nieuwe high end van Audioquest nog niet geprobeerd

http://www.hifisupply.nl/index.php?item=audioquest-diamond-dbs-hdmi-kabel-vanaf-0_6m--per-stuk&action=article&group_id=10000109&aid=19346&lang=NL
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

935/m ?   :schater:

die moet ik nu wel hebben..  :-D

JohnWx

Citaat van: still life op december 22, 2011, 10:20:34
935/m ?   :schater:

die moet ik nu wel hebben..  :-D

Hij is zo gemaakt lees ik net door de 75 huppelepup volt of ziets dat hij altijd ingespeelt is dus ik zeg, DOEN

Voor 935 euro x 2 = reken maar effe uit koop je een erg leuke set compleet mmmmmmmm en die 6 euro voor 2 x hdmi van de Action kan er ook nog wel af 

mwmmarkvandijk

Hallo allemaal,
Allereerst bedankt voor de reacties/info !
Een 8002 zou inderdaad mooi zijn. Zie dat er een op Marktplaats (zwart) staat, minimaal bod Eur 500. Lijkt me erg laag .... Ik wil inderdaad alles van Marantz hebben, daarom de vervanging van de Pana. En inderdaad,
2e hands bluray spelers van Marantz zijn er niet zo veel. Dus de 8002 zou beter zijn voor stereo ipv de 7000 samen met een eindversterker ? HDMI is inderdaad praktisch, vroeg me alleen af of het geluid beter is dan nu met de PANA naar de 7000 analoog (output 7.1).
Mark

Sander

Ik zou gewoon die gast van die 8002 een mail sturen met een bod van 500 euro.
Je krijgt vanzelf wel een email terug als hij het te laag vind ;)
Daarbij, ik heb een half jaar geleden niet veel meer betaald voor mijn 8002.
Ik ben zeer tevreden over de combi met de SA7001. In mijn opini een mooie uitgebalanceerde combi.

Grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

mwmmarkvandijk

Hallo Sander, heb ik gedaan. Echter sinds 30.11 eerste bod, meteen naar mijn bod een nieuw bod voor eur 550. Heb nu eur 575 geboden. Gegroet, Mark
Citaat van: Sander Nolden op december 22, 2011, 15:54:19
Ik zou gewoon die gast van die 8002 een mail sturen met een bod van 500 euro.
Je krijgt vanzelf wel een email terug als hij het te laag vind ;)
Daarbij, ik heb een half jaar geleden niet veel meer betaald voor mijn 8002.
Ik ben zeer tevreden over de combi met de SA7001. In mijn opini een mooie uitgebalanceerde combi.

Grtz Sander