SR 8002 inruilen op SR 7005

Gestart door drukje, december 19, 2011, 17:26:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

drukje

Ik heb de mogelijkheid om mijn SR8002 in te ruilen (1:1) op een SR7005.

Er zitten hier vast wat ervaren mensen die mij kunnen vertellen waarom ik dit juist wel of niet moet doen.
Natuurlijk weet ik al dat


  • de 7005 beschikt over nieuwere technieken, wat pleit VOOR de ruil
  • de 8005 een ringkern voeding heeft, wat pleit TEGEN de ruil

De Marantz moet bij mij een paar Usher 6371's aansturen op bi-amp, een setje Dali R0.8 rears, een Usher X616-BE center (momenteel niet bi-amp, maar kan wel theoretisch) en een BK Monolith +, puur via LFE omdat de Ushers laag genoeg gaan bij muziek.

drees62

Tja, ik zit een beetje met hetzelfde dilemma maar dan met mijn SR 8001.

Denk dat de SR 7005 een prima dingetje is maar dat de SR 800x nog van een klasse hoger is, zeker in stereo.
Denk bijvoorbeeld ook aan het verkoperde chassis en de verbeterde audiocomponenten (wat dat ook moge zijn  :wink:) en het grotere gewicht.

Maar als ik de kans krijg om 'm 1:1 om te ruilen (wie doet trouwens zoiets, beetje verdacht aanbod  :?) dan wist ik het wel. Snel omruilen die handel!  HB HB HB



Citaat van: drukje op december 19, 2011, 17:26:31
Ik heb de mogelijkheid om mijn SR8002 in te ruilen (1:1) op een SR7005.

Er zitten hier vast wat ervaren mensen die mij kunnen vertellen waarom ik dit juist wel of niet moet doen.
Natuurlijk weet ik al dat


  • de 7005 beschikt over nieuwere technieken, wat pleit VOOR de ruil
  • de 8005 een ringkern voeding heeft, wat pleit TEGEN de ruil

De Marantz moet bij mij een paar Usher 6371's aansturen op bi-amp, een setje Dali R0.8 rears, een Usher X616-BE center (momenteel niet bi-amp, maar kan wel theoretisch) en een BK Monolith +, puur via LFE omdat de Ushers laag genoeg gaan bij muziek.

Sander

Jha, en als je het zelf niet wil doen stuur mij dan ff een pm want dan wil ik hem wel omruilen!

Grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

still life

#3
Citaat van: Sander Nolden op december 19, 2011, 19:01:51
Jha, en als je het zelf niet wil doen stuur mij dan ff een pm

:-D

Citaat van: drees62 op december 19, 2011, 18:43:53

Denk dat de SR 7005 een prima dingetje is

:yes:

Citeermaar dat de SR 800x nog van een klasse hoger is, zeker in stereo.


nah, stereo is maar zo goed als je fronts presteren (incl alle variabelen)

Citaat van: drukje op december 19, 2011, 17:26:31
Ik heb de mogelijkheid om mijn SR8002 in te ruilen (1:1) op een SR7005.

Er zitten hier vast wat ervaren mensen die mij kunnen vertellen waarom ik dit juist wel of niet moet doen.
Natuurlijk weet ik al dat


  • de 7005 beschikt over nieuwere technieken, wat pleit VOOR de ruil
  • de 8005 een ringkern voeding heeft, wat pleit TEGEN de ruil


is pas een issue met lastige speakers/loads, komt goed met je ushers  :angel:

CiteerDe Marantz moet bij mij een paar Usher 6371's aansturen op bi-amp, een setje Dali R0.8 rears, een Usher X616-BE center (momenteel niet bi-amp, maar kan wel theoretisch) en

waarom bi-amp ? voor mij presteert de 7005 best met de fronts single-wired

de rest v/d speakers lukt ook makkelijk, zeker met support v/d BK

Citeereen BK Monolith +, puur via LFE omdat de Ushers laag genoeg gaan bij muziek.

hoe laag ze gaan is afhankelijk v/d respons in de ruimte,
wil je full-range stereo weergave bekomen zul je ze imo zeker moeten ondersteunen/crossen op 40Hz

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

#4
Citeermaar dat de SR 800x nog van een klasse hoger is, zeker in stereo.


nah, stereo is maar zo goed als je fronts presteren (incl alle variabelen)

========================================================

Denk persoonlijk wel dat de SR 800x een fijnere in stereo is


wat bedoel je met variabelen toch niet wat ik denk, want stereo is bron -- versterker (niks aan qua hulp) -- speakers




Als ik mag kiezen van de Postcode loterij dan toch de SR7005
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

drees62

Citaat van: still life op december 19, 2011, 19:17:38

nah, stereo is maar zo goed als je fronts presteren (incl alle variabelen)

Die fronts presteren net zo goed op de 8002 als op de 7005 hoor. Die blijven toch hetzelfde?
Verschil zit 'm eventueel in de aansturing daarvan, dus in de receiver!

Af en toe ben ik je helemaal kwijt SL, je sleept er telkens allerlei non-informatie bij.
Maak het nou niet moeilijker dan het is of te wel K.I.S. (keep it simpel)  :-D :-D

WimPeu

Citaat van: still life op december 19, 2011, 19:17:38



wil je full-range stereo weergave bekomen zul je ze imo zeker moeten ondersteunen/crossen op 40Hz

Echt onzin met de 6371 Usher's. Die pakken al het laag van alle reguliere cd's met gemak. Hoeveel cd's heb je die een laag van onder de 35Hz hebben? (In een sweep test gingen de Usher's van mij tot ver daaronder maar vooruit)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Als je 1:1 kunt ruilen zou ik hem eerst goed op de test bank leggen. Daar klopt gewoon iets niet. Of de 8002 nou beter is of niet staat daar los van. De marktwaarde van de 7005 ligt zo'n 5 a €600,- hoger gewoon.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Citaat van: still life op december 19, 2011, 19:17:38
nah, stereo is maar zo goed als je fronts presteren (incl alle variabelen)

:|
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

Citaat van: WimPeu op december 19, 2011, 20:08:55
Als je 1:1 kunt ruilen zou ik hem eerst goed op de test bank leggen. Daar klopt gewoon iets niet. Of de 8002 nou beter is of niet staat daar los van. De marktwaarde van de 7005 ligt zo'n 5 a €600,- hoger gewoon.

precies, hier is wat vreemds aan de hand.

Citaat van: drees62 op december 19, 2011, 18:43:53
(wie doet trouwens zoiets, beetje verdacht aanbod  :?)

drukje

Deze is met bon en garantie (oktober 2011).
Hij zegt:

Citeer
mijn sr7005 is zo goed als nieuw en is de garantie
nog zo goed al volledig,de reden van interesse is simpel,ik kocht deze receiver
zonder echt goed na te denken over bv 3D,aangezien ik deze achteraf niet gebruik
en mijn daar totaal niet mee bezig houd (vind 3D erg overschat,en is natuurlijk
persoonlijk) loop ik al een tijdje met het idee om deze te verkopen of te ruilen.
Het geluid van de sr7005 is absoluut top en echt in de traditie van marantz,maar
wat ik wil is dus een beetje back to basic,en dat zie ik in de sr8002 terug,het is
dus  gewoon achteraf zonde een apparaat in huis te hebben waarvan ik 3 kwart
van de functie niet gebruik zoals airplay,3D enz.

om de vraag weaarom bi-amp te beantwoorden:

Heel mijn bekabeling heb ik ooit al Bi-Amp aangeschaft en ligt er al. Ik zie geen reden om dit niet te proberen.
De huidige Ushers (6311) vinden het wel fijn, en de Marantz kan zijn vermogen mooi verdelen.

Bi-wire vind ik onzin, of ik nu een tweede kabel trek, of een plaatje tussen de aansluitingen doe (maar dat is een andere discussie)

drees62

Citaat van: drukje op december 19, 2011, 20:26:21
Deze is met bon en garantie (oktober 2011).
Hij zegt:

Citeer
mijn sr7005 is zo goed als nieuw en is de garantie
nog zo goed al volledig,de reden van interesse is simpel,ik kocht deze receiver
zonder echt goed na te denken over bv 3D,aangezien ik deze achteraf niet gebruik
en mijn daar totaal niet mee bezig houd (vind 3D erg overschat,en is natuurlijk
persoonlijk) loop ik al een tijdje met het idee om deze te verkopen of te ruilen.
Het geluid van de sr7005 is absoluut top en echt in de traditie van marantz,maar
wat ik wil is dus een beetje back to basic,en dat zie ik in de sr8002 terug,het is
dus  gewoon achteraf zonde een apparaat in huis te hebben waarvan ik 3 kwart
van de functie niet gebruik zoals airplay,3D enz.


Tja, als je dit wilt/moet geloven??? Dan gebruik je in zijn geval die opties (3D en Airplay) toch lekker niet, nu doet ie aan pure kapitaalvernietiging.

drukje

Dat is toch niet mijn probleem  byebye

lo

kan best een SR7005 zijn met diverse andere problemen zoals elders hier al omschreven. Als een aanbod te mooi om waar te zijn lijkt, is het dat ook meestal.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drukje

zolang er garantie op zit zie ik geen probleem?