SR7005 aansluiten op wifi

Gestart door gerrie, december 19, 2011, 10:59:21

Vorige topic - Volgende topic

gerrie

Hallo,
Ik wil mijn SR7005 middels een draadloos router (sitecom WLR3000) verbinden met mijn wifi netwerk.
Aan de PC hangt een sitecom WLR4000 en zo wil ik dan muziek en film, welke op mijn PC staat, via de SR7005 beluisteren / bekijken.

Is dit zo mogelijk?
In de gebruiksaanwijzing lijkt het net alsof het een bekabeld netwerk moet zijn tot aan de PC, dit is voor mij gezien de opstelling in de kamer niet zo praktisch, vandaar mijn vraag.

Alvast bedankt voor jullie reactie / hulp

Gerrie

Faxe

Snap je bericht niet helemaal. Maar het is in ieder geval mogelijk om met een PC draadloos verbinding te maken met een modem/router en via deze verbinding muziek die op je PC staat te streamen naar je reciever. Je reciever moet dan alleen wel aangesloten zijn op een bedraad netwerk naar de modem/router.

Bij mij werkt deze opstelling probleemloos.

Stadium III

Citaat van: Faxe op december 19, 2011, 11:11:52
Snap je bericht niet helemaal. Maar het is in ieder geval mogelijk om met een PC draadloos verbinding te maken met een modem/router en via deze verbinding muziek die op je PC staat te streamen naar je reciever. Je reciever moet dan alleen wel aangesloten zijn op een bedraad netwerk naar de modem/router.

stupid
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

gerrie

Citaat van: Faxe op december 19, 2011, 11:11:52

Bedankt voor je reactie Faxe maar het wordt me nog niet helemaal duidelijk.
Even dat ik het goed begrijp: een netwerk kabel vanuit de versterker (netwerk aansluiting) naar een LAN aansluiting op de router?
Als dat gedaan is communiceert de ene router aan de versterker via wifi met de router aan de PC en kan ik zo muziek en film vanaf de PC op de versterker krijgen?

Gr,
Gerrie

Faxe

Twee routers in één thuisnetwerk lijkt me niet zo'n goed idee. Normaal gesproken sluit je de router direct aan op je modem (veelal zijn modem en router één apparaat). Op de router kun je vervolgens de SR7005 met een UTP kabel aansluiten. Met je PC kun je met een wifi verbinding maken met je sitecom WLR3000 router

In een plaatje ziet het er dan ongeveer zo uit

gerrie

Bedankt, ik begin te beseffen dat wat ik wil dus niet mogelijk is.http://marantzforum.nl/forum/Smileys/default/sad.gif
Ik had trouwens eerder geschreven dat ik 2 routers zou hebben maar dat was de beoogde situatie, ik heb nu nog maar 1 en wilde die WLR4000 gaan kopen, als alles zou kunnen werken zoals ik het voor ogen had.

Zoals het er nu op lijkt zou dat betekenen dat ik mijn modem en router naar de andere kant van de kamer moet verhuizen, richting de HT set. Mijn probleem is dat daar geen telefoonlijn ligt.
Ik heb niet veel zin om met kabels helemaal rond de kamer te gaan werken en een kruipruimte ontbreekt ook.

Als iemand nog een oplossing weet??

Faxe

Als je alleen om wille van de kabels twee routers wil gebruiken dan kan het een goede oplossing zijn. Heb zelf geen ervaring met twee routers in één netwerk. Denk dat je wel even moet kijken naar de IP range die een eventuele DHCP server in de router gebruikt.

wiemelen

Ik gebruik de "Netgear 3DHD wireless internet adapter for home theater" om mijn receiver (SR7005) te kunnen aansluiten op het internet. Zender staat bij de router, ontvanger bij mijn TV & stereo.
Er gaat binnenkort ook een mediaplayer & TV op aangesloten worden. Werkt tot nu perfect.
Installatie was zelfs voor een IT leek een fluitje van een cent.
Gewoon stekker insteken, connecten met router en een minuutje wachten  :-)
Mischien dat dat wel een oplossing is voor je.

Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

pameijer

Je zou ook kunnen gaan kijken naar Powerline. Internet over je stroomdraadjes via het stopcontact. Niet al te duur en werkt prima. Misschien nog handiger is een Apple Airport Express, volgens mij kan die ook een wifisignaal omzetten in ethernet, en tegelijkertijd lekker streamen natuurlijk!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op december 20, 2011, 09:47:57
Je zou ook kunnen gaan kijken naar Powerline. Internet over je stroomdraadjes via het stopcontact. Niet al te duur en werkt prima. Misschien nog handiger is een Apple Airport Express, volgens mij kan die ook een wifisignaal omzetten in ethernet, en tegelijkertijd lekker streamen natuurlijk!

Heb ook 3 setjes via het stroom en werkt perfect
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

gerrie

Ik heb de telefoon aansluiting verplaatst zodat ik modem en wifi router bij de versterker kan aansluiten.
Dit alles gedaan en ook airplay en laatste firmware gedownload. De SR7005 zie ik ook in mijn netwerk gegevens staan maar ik zie bij ingangsbronnen het internet symbool niet, heb ik nog ergens een setting verkeerd staan?
Is dat dan ook de reden dat ik internet radio en airplay niet op gang krijg?

Al drie dagen bezig maar schiet niet op zo.

Wie kan mij op weg helpen?

Faxe

Om internet radio, airplay etc te kunnen gebruiken dien je op de reciever als input te kiezen voor "NET/USB". In het vervolg menu kun je dan vervolgens kiezen voor internet radio. Aiplay is neit een aparte optie die je kunt kiezen. Zodra ik in Itunes de reciever als apparaat kies waar de muziek naar toe moet worden gestuurd begint deze dit automatisch af te spelen zolang hij maar op "NET/USB" staat.

gerrie

Als ik op NET/USB druk zie ik alleen iets op venster van de AB staan, in de GUI op TV gebeurd niets, ik zie geen vervolg menu.
Ook in Itunes heb ik naar een oplossing gezocht maar helaas. Ik mis het airplay symbool rechtsonder in het itunes scherm

Faxe

Dat je alleen NET/USB op de afstandsbediening klopt. Als je op menu drukt van de afstandsbediening zou je volgens mij iets te zien moeten krijgen van de GUI op je TV.

gerrie

Bedankt voor je reacties Faxe.
Die GUI op zich is het probleem niet, dat krijg ik wel in beeld, maar zoals gezegd zie ik daar niets veranderen als ik op NET/USB druk.
Als ik op source select druk zie ik het internet logo dus niet en dat vind ik zo vreemd. Daardoor zou je toch denken dat ik geen internet verbinding heb maar omdat ik airplay etc. heb kunnen downloaden moet die verbinding er wel zijn.
Ik snap gewoon niet wat ik fout doe