Citaat van: WimPeu op oktober 26, 2008, 09:53:09
Luister jij nou muziek die je mooi vindt of omdat het toevallig goed klinkt??
Als een cd niet helemaal geweldig geproduceerd is maar de de muziek is te gek kan ik er heerlijk van genieten. Dan denk ik altijd bij mezelf dat ik er met mijn spullen en budget er dan tenminste nog het beste uit pers!!
Ik kan je vraag heel goed begrijpen , die is mij al vaker gesteld .
Ik heb het geluk dat ik heeeel veel van jazz muziek hou , en waarom is dat dan geluk .
Omdat jazz muziek vaak op de zogenoende betere labels wordt geproduceerd .
En geloof mij maar dat ik echt alleen cd's koop die ik goed vindt , wand de meeste sacd's die ik koop kosten maar liefst 29.50 euro , en ik zou wel gek zijn als ik dat enkel maar deet omdat ze zo goed opgenomen zijn .
Uiteraard heb ik ook cd's niet niet zo denderend zijn opgenomen en ook die draai ik af , maar dan als gewone luistermuziek terwijl ik bijv iets aan het lezen ben of zo .
Het grote verschil trouwens met de opname kwaliteit is dat moderne pop muziek vaak zwaar gekomprimeerd wordt opgenomen .
Gelukkig spreekt pop muziek e.d. mij toch al totaal niet aan .
Hoe beter de stereo installatie is des te beter hoor je de 'te'kort komingen in de opname , zo'n cd is niet om aan te horen op een dergelijke installatie als ik heb .
Er wordt tegenwoordig trouwens steeds meer geklaagt in de media over de bedroevende opnames van tegenwoordig , dit komt dus niet alleen van mij af .
Als ik niet vooral van jazz muziek had gehouden had ik deze installatie die ik nu heb ook nooit niet gekocht omdat dergelijke slechte cd opnamens op zo'n erg dure set geen enkele meerwaarde heeft , sterker nog , op een simpele set zal het dan een stuk aangenamer klinken .
Kortgezegt bedoel ik dus , heel veel geld uitgeven aan een stereoset heeft alleen zin als je ook van de juiste muziek houdt , anders is het alleen maar weggegooit geld .
Ik probeer hier niet mijn mening mee op te dringen , een ieder zal zijn eigen mening hier over hebben .
Maar het is wel een bekent fenomeen in de hi-end wereld wat ik hier aanhaal .
Groeten EDWIN B