Citaat van: drees62 op juli 21, 2009, 19:16:01
Die van Steely Dan niet audiofiel? Deze CD staat juist bekend om de perfecte wijze van produceren en opnemen. Bij mij klinkt ie in ieder geval geweldig, maar ik heb dan ook de gewone CD. Daarnaast vind ik hun muziek helemaal te gek en tijdloos.
Zat er juist over te denken om de SACD ook nog te scoren maar ga nu twijfelen.
Ik bedoel met niet audiofiel opgenomen dat er een behoorlijk verschil in opnamekwaliteit is waar te nemen in vergelijk met de diverse high end labels die ik in mijn bezit heb .
Neem bijv labels als : Groove Note Records , Linn Records , Mobile Fidelity , ECM Records , ACT Music , Telarc , STS-Digital enzovoort .
Dit zijn zomaar enkele willekeurige toplabels uit mijn collectie , maar met een duidelijk betere opname kwaliteit dan de Steely Dan opname .
Hiermee wil ik nog niet zeggen dat de Steely Dan sacd slecht zou zijn qua opname , integendeel zelfs , alleen is men hier met de opname niet tot het uiterste gegaan , wat bovengenoemde labels veelal wel doen incl de vele andere high end labels die ik niet heb genoemd .
Dit neemt niet weg dat ook ik net als andere mensen gewoon van dergelijke cd's net zo hard geniet .
Groeten EDWIN B