Nieuwe audio set, Hij is binnen :-D

Gestart door christianrocks, december 11, 2011, 19:18:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

christianrocks

Hallo allemaal,

Ik ga in januari een nieuwe set kopen op. Ik heb al een luisterafspraak gemaakt. Op dit moment heb ik alles van Loewe alles in een systeem en daar wil ik vanaf.

Nu wil ik nog een ding weten: Ik wil een Marantz SR 5006 gaan kopen en een blu-ray speler UD 5005. Speakers weet ik nog niet dat hangt af van de luistersessie. Ik heb nu nog een lenco L-71 platenspeler http://www.lenco.eu/index.php?option=com_content&view=article&catid=1:platenspelers&id=3539:l-71&Itemid=3&lang=nl . Kan ik deze lenco ook op de SR5006 aansluiten? Later zal de Lenco wel eens vervangen worden.

Of kan ik beter voor de SR7005 gaan?  Het gaat mij vooral om muziek, maar ook films (Blu-ray speler) /games (xbox 360).

Alvast bedankt voor het beantwoorden.

lo

#1
Citaat van: christianrocks op december 11, 2011, 19:18:32
Hallo allemaal,

Kan ik deze lenco ook op de SR5006 aansluiten? Later zal de Lenco wel eens vervangen worden.


Hallo Christian,

Heb net even de specs opgezocht van deze SR en  :no: je kunt er geen platenspeler op aansluiten, zie de specs hier onder (in/uitgangen: Phono (MM) - )

http://www.marantz.nl/nl/Products/Pages/ProductDetails.aspx?CatId=HomeTheatre&SubCatId=AVReceiver&ProductId=SR5006
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

christianrocks

Okee, maar ook niet op een van de audio ingangen?
Of raden jullie me een andere receiver aan van marantz?

lo

Ook niet op 1 van de andere audio ingangen. Versterker heeft een apparte "phono ingang" nodig.
Ik denk niet dat er recievers zijn waarop je een platenspeler kunt aansluiten.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

De 7005 heeft toch een phono trapje?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Even ingrijpen, die Lenco kan wel op de SR5006!
De Lenco heeft zelf een voorversterker aan boord, waardoor deze op elke analoge stereo ingang aangesloten kan worden. Kan er een cd-speler op aangesloten, dan kan ook de Lenco erop aangesloten worden.

Verder heb je nog niet veel verteld over je eisen en verwachtingen, dus wordt het moeilijk adviseren. Ga maar eens zelf luisteren naar speakers, daar zal al een hoop van afhangen.

PS: ik denk dat dit topic beter onder Home Theater kan, tenzij je slechts twee speakers wilt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

Dan moet het idd wel kunnen denk ik, alleen als je daarna gaat wisselen naar een speler zonder versterker dan ben je natuurlijk weer de klos. De SR7005 heeft volgens de specs een 0 (nulletje) staan bij phono in, dus mogelijk toch een phono versterkert aan boord.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Marco let je op?  8-)

Volgens mij kun je dan ook prima af zijn met een Onkyo receiver bijvoorbeeld:
TX-NR709 - met phono ingang.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pietjepc

De 7005 heeft idd een phono-ingang :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

christianrocks

Ik zal inderdaad even iets meer vertellen.

Ik heb nu een setje van loewe. Een loewe tv concept. Een loewe dvd alles in speler en speakers van loewe die allemaal op elkaar aangesloten moet worden en daar wil ik vanaf. Nu wil ik alleen nog losse componenten. Ik wil wel weer een hometheater opstelling. Mijn tv wordt later vervangen door een samsung d8000 46" vervangen. Zo wil ik vier nieuwe speakers voor surround een center en een subwoofer. Front moeten ook voor muziek gaan dienen vandaar dat ik de platenspeler nog wil gaan gebruiken. Ik wil namelijk de marantz gaan gebruiken omdat hij airplay, netwerk en nog vele andere mogelijkheden heeft. Ik wil dan ook straks op de 5006 een humax 5050, xbox 360, blu-ray speler de UD5005 en de Lenco platenspeler aansluiten. Via airplay wil ook mijn ipod, ipad gebruiken.

Stadium III

7005 heeft een phono ingang  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

christianrocks

Bedankt voor jullie berichten.

Cornelis1921

Citaat van: christianrocks op december 11, 2011, 22:52:19
Bedankt voor jullie berichten.
Oja Christian, welkom hier. Dat 'rocks' slaat hoogstwaarschijnlijk op het dat jij qua muziek van het stevigere genre bent? byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

christianrocks

 Oja Christian, welkom hier. Dat 'rocks' slaat hoogstwaarschijnlijk op het dat jij qua muziek van het stevigere genre bent? byebye, Cor.
[/quote]

Dankje je Cor.......   Helaas niet :-). Rocks heb ik toevallig mee gekregen als mijn achternaam ik kan er niks aan doen.
Mijn genre is Jazz, Soul, Blues, Lounge, Trance (Armin van Buuren), Ben Liebrand, 538 Dance Smash, Hitzone, DeepFM.