USB aansluiten op SR7005

Gestart door mac, december 05, 2011, 20:48:59

Vorige topic - Volgende topic

mac

Hi,

even een vraagje.
Kan ik op de USB aansluiting ook een externe harde schijf aansluiten, gevoed door de USB zelf, dus zonder adapter?
Als dat mogelijk is kan ik al mijn audiobetanden(wav, flac) afspelen via de schijf. Via USB lukt het.
Ben benieuwd.

groet,

dmeerpa

Er zijn 2 types USB devices, low-power en high-power.
low-power levert 100 mA in USB 2.0, en 150 mA in USB 3.0 maar je mag zeker zijn, het zal geen USB3 zijn.
high-power levert 5x de low-power waarde.

Dus als je HDD minder dan 100 mA nodig heeft, is er geen enkel probleem.
Is het meer en dat zou dus nooit meer dan 500 mA mogen zijn hangt het er van af of de SR7005 een high-power USB poort bezit. Ik denk dat dit laatste moeilijk te achterhalen zal zijn.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Perfect_audio

Citaat van: dmeerpa op december 05, 2011, 21:48:22
low-power levert 100 mA in USB 2.0, en 150 mA in USB 3.0 maar je mag zeker zijn, het zal geen USB3 zijn.

Is het meer en dat zou dus nooit meer dan 500 mA mogen zijn hangt het er van af of de SR7005 een high-power USB poort bezit. Ik denk dat dit laatste moeilijk te achterhalen zal zijn.

Het is wel te achterhalen: als de USB-device te veel vermogen vraagt, verschijnt "Overcurrent" in de display.
Zo simpel is het.
Is dat het geval, dan een externe voeding gebruiken voor de HD.

ron

Goh, waar is toch die gebruiksaanwijzing voor...........
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Marvin

Om de magnetron waterpas te zetten?

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

RTFM

read the fucking manual

Hij is top Tannoy

Maar usb is toch 5 volt en door te lange usb kabels word het toch minder ivm verlies een kort kabeltje verhelpt dat nog wel is

of natuurlijk een Audioquest van 500 euro usb kabel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Vlearmoes

Ik heb hem al eerder gepost; een HDD dock is al voor een beetje te koop  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

dmeerpa

Citaat van: Perfect_audio op december 05, 2011, 23:13:29

Het is wel te achterhalen: als de USB-device te veel vermogen vraagt, verschijnt "Overcurrent" in de display.
Zo simpel is het.

ron

Met alle respect, maar in de handleiding staat hier niet veel over. Er staat zelfs niks in over  "Overcurrent".
Er staat enkel te lezen dat het aangeraden is indien een externe HDD kan gevoed worden met een AC adapter, dit de voorkeur heeft. En dat USB devices mogelijks niet werken wanneer je gebruik maakt van een USB-HUB. Dit doet enkel het vermoeden rijzen dat het om een low-power USB van 100 mA gaat.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Perfect_audio

Citaat van: dmeerpa op december 06, 2011, 18:56:44
Citaat van: Perfect_audio op december 05, 2011, 23:13:29

Zo simpel is het.

ron

Met alle respect, maar in de handleiding staat hier niet veel over. Er staat zelfs niks in over  "Overcurrent".
Er staat enkel te lezen dat het aangeraden is indien een externe HDD kan gevoed worden met een AC adapter, dit de voorkeur heeft. En dat USB devices mogelijks niet werken wanneer je gebruik maakt van een USB-HUB. Dit doet enkel het vermoeden rijzen dat het om een low-power USB van 100 mA gaat.

Met alle respect ook dezerzijds, maar op blz 79 (nederlandstalige handleiding) staat het (zie plaatje).

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

mac

Bedankt voor de reacties.
Ik had inderdaad de handleiding beter moeten lezen :yes:

Ondertussen heb ik geprobeerd om een Lacie 2TB harde schijf met voeding aan te sluiten. Deze werd helaas niet herkend, maar ik las al dat iemand dat ook al geprobeerd had met een Lacie HD, met hetzelfde resultaat.
Ga nog een andere proberen van een ander merk, misschien dat het dan wel lukt.
Ik zal jullie op de hoogte houden.

JohnWx

Ze hebben het steeds over een usb stick of een ipod bij Marantz in elke handleiding met een USB POORT
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mac

Dat klopt, al wordt ook niet elke USB stick herkent.
Ik heb gelezen op dit forum dat iemand een HD schijf van Western Digital met een externe voeding heeft gebruikt,en dit is gelukt. Iets wat met de HD van Lacie niet lukte.
Ik heb navraag gedaan bij de leverancier naar deze wist het niet zeker. Gewoon uitproberen was zijn advies.