marantz ki pearl vs pm 15 s2 limited ?

Gestart door fleetwood, december 04, 2011, 10:50:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

fleetwood

heeft iemand deze al kunnen beluisteren ?
op een paar verkoperingen na zien deze toestellen hetzelfde er uit .
maar hoe zit het met de klank ?

mvg

VANZOMERENG

hiero, telt maar 1 zelf luisteren !

Er zijn mensen die beweren, dat de KI-Pearl wat minder analytisch klinkt (of iets "warmer")

Verder is de vraag of het prijsverschil van (nieuw) ca. 900 euro voor de potentiele koper
een wel/niet koopargument is.

Als budget een rol speelt !
Als je speakers heb, die makkelijk zijn aan te sturen, zou ik zelf liever de "KI-Pearl light" nemen
en/of als je geen speakers heb, het extra uitgespaarde geld in de speakers steken 

JohnWx

vergeet de 5mm boven plaat niet  :-P en hij is 2 kilo zwaarder voor de rest kan ik geen verschillen ontdekken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

drees62

Dit heeft een dealer er over gezegd bij de buren op het HT-forum:

De Ki-Pearl is erg goed !

MAAR :

Hij heeft een minder Marantz karakter, wat mij destijds opviel is dat
deze veel analytischer en minder warm klinkt.
Die zou je echt in de set moeten beluisteren voordat je die aanschaft, hij klinkt echt heel anders dan een PM15s2.

Grtz,

Marcel
Home&Car Hifi

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.10500


Volkomen in tegenstelling dus met het geen hierboven wordt beweerd. Gewoon zelf gaan luisteren dus  :wink:

fleetwood

#4
bij hificorner staat de pearl in aanbieding voor 1995 euro en de limited kost 1999 euro , dus momenteel geen prijsverschil .

lo

Ik heb de pearl gehoord bij Correct in Rotterdam toen deze zijn kunsten mocht laten zien met Ken Ishiwatta. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van de kracht en dynamiek die ze lieten horen zoals  ook de muziekale performance. Er was echter 1 nadeel, wat ik al wel eens eerder ergens in een ander topic heb geschreven, hij was gekoppeld aan de mordaunt short performance 6 en het stond ZO HARD dat mijn oren op een gegeven moment dicht sloegen. Tis wel een bak met ballen in mijn ogen, maar warm klinken........Hmmmmmm...... denk het niet, eerder recht voor zijn raap in mijn beleving.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jowa

Citaat van: lo op december 04, 2011, 11:31:53
Ik heb de pearl gehoord bij Correct in Rotterdam toen deze zijn kunsten mocht laten zien met Ken Ishiwatta. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van de kracht en dynamiek die ze lieten horen zoals  ook de muziekale performance. Er was echter 1 nadeel, wat ik al wel eens eerder ergens in een ander topic heb geschreven, hij was gekoppeld aan de mordaunt short performance 6 en het stond ZO HARD dat mijn oren op een gegeven moment dicht sloegen. Tis wel een bak met ballen in mijn ogen, maar warm klinken........Hmmmmmm...... denk het niet, eerder recht voor zijn raap in mijn beleving.

Ga het binnenkort beleven  :-D

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81


kdt

Heb een van de laatste KI Pearl aangeschaft, fantastisch. Ik had een PM17 mk 2 M (overigens ook zeer goed en zeer tevreden over) maar de KI is toch nog weer een stap hoger. De technische specificaties van de KI en de PM 15 zijn op papier gelijk maar volgens diverse testen (en. Luistersessies mijnerzijds) is de klank van de KI toch nog opener, gedetailleerder en (m.i.) nog mooier en verfijnder. Maar zoals in onze hobby: zelf luisteren (en liefst op de eigen weergevers thuis) is de beste graadmeter. Overigens is de KI wel een versterker van € 3000 en de 15 van € 2000.
Succes.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Cornelis1921

Citaat van: VANZOMERENG op december 04, 2011, 11:13:12
hiero, telt maar 1 zelf luisteren !

Er zijn mensen die beweren, dat de KI-Pearl wat minder analytisch klinkt (of iets "warmer")

Verder is de vraag of het prijsverschil van (nieuw) ca. 900 euro voor de potentiele koper
een wel/niet koopargument is.

Als budget een rol speelt !
Als je speakers heb, die makkelijk zijn aan te sturen, zou ik zelf liever de "KI-Pearl light" nemen
en/of als je geen speakers heb, het extra uitgespaarde geld in de speakers steken
:yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

als versterkers al anders zouden kunnen klinken moeten ze wel allemaal aan het Marantz soundje voldoen wat dat ook mag wezen  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Gust0

Ik weet niet hoe het zit met de PM-15 s2 LE maar ik ben zéér tevreden van de KI Pearl écht een klasse apart  :-D

JohnWx

Citaat van: lo op december 04, 2011, 11:31:53
Ik heb de pearl gehoord bij Correct in Rotterdam toen deze zijn kunsten mocht laten zien met Ken Ishiwatta. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van de kracht en dynamiek die ze lieten horen zoals  ook de muziekale performance. Er was echter 1 nadeel, wat ik al wel eens eerder ergens in een ander topic heb geschreven, hij was gekoppeld aan de mordaunt short performance 6 en het stond ZO HARD dat mijn oren op een gegeven moment dicht sloegen. Tis wel een bak met ballen in mijn ogen, maar warm klinken........Hmmmmmm...... denk het niet, eerder recht voor zijn raap in mijn beleving.

Waren wel gemodificeerd die speakers door kennie anders ging het niet goed vond hij bewijs staat nog ergens op het forum ingescand en wel voordat mensen weer roepen dat het niet kan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

kdt

ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215