B&W dm600i series vervangen voor?

Gestart door SmauG, december 01, 2011, 19:25:09

Vorige topic - Volgende topic

renes59

dat doe ik ook niet. Als veel mensen hetzelfde zeggen heb ik mijn bedenkingen, niet alleen bij de hifi.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op januari 22, 2012, 14:38:00
dat doe ik ook niet. Als veel mensen hetzelfde zeggen heb ik mijn bedenkingen, niet alleen bij de hifi.

Bij Hifi heb ik juist mijn bedenkingen dat kan zo zweverig zijn soms net een religie  :angel:

Als ik die staatjes wel is zie hoeveel % bij welk geloof hoort mis ik altijd de Audiophile's

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SmauG

Goedemoguh!

Dit topic is inmiddels verouderd en er is inmiddels al e.e.a. veranderd.
Laat ik nogmaals duidelijk maken dat het geluid van de B&W 6xx range mij nogsteeds kan bekoren, ook op de inmiddels nieuwe versterker/cdspeler. Ik ben echter in het bezit van een complete surround setup van 7 speakers, en ik zoek voor stereo gebruik een knappe set ter vervanging.
Reden hiervoor is dat de 640i toch wel erg groot en lomp lelijk is (waf waf), echter het geluid vind ik zeer prettig.
Ik heb ook nog een paartje driades staan welke aan bijna alle kriteria voldoen. Echter minder laagfundament als de B&W's maar met meer detail. En over de hele range klinken ze erg prettig neutraal maar ontbreekt het wat aan "schwung"

De B&W set staat als 5speaker setup te koop en ik wil voor een wat hoger budget kijken naar speakers die het "helemaal" doen voor mij!  :mrgreen:

renes59

Citaat van: John Wx op januari 22, 2012, 14:41:49

Bij Hifi heb ik juist mijn bedenkingen dat kan zo zweverig zijn soms net een religie  :angel:

Als ik die staatjes wel is zie hoeveel % bij welk geloof hoort mis ik altijd de Audiophile's
Ik heb het er misschien een beetje raar neergezet. Ik heb het bij alles waar ineens heel veel mensen voor zijn, juist ook bij hifi.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op januari 22, 2012, 22:17:38
Citaat van: John Wx op januari 22, 2012, 14:41:49

Ik heb het er misschien een beetje raar neergezet. Ik heb het bij alles waar ineens heel veel mensen voor zijn, juist ook bij hifi.

ik had hem gelijk begrepen en ik deed het cynisch over hifi
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

erik1950

Ik heb een 1072 vervangen door de 2215 , dus van 30w naar 15  en hoor geen verschil ik kan de volume knop van die 2215 ook niet open zetten in de woonkamer , maar die speeld veel mooier  dan die 1072 van 30w , mijn infinity primus 250 speakers komen nu veel beter  tot hun recht

JohnWx

Citaat van: erik1950 op februari 07, 2012, 13:56:07
Ik heb een 1072 vervangen door de 2215 , dus van 30w naar 15  en hoor geen verschil ik kan de volume knop van die 2215 ook niet open zetten in de woonkamer , maar die speeld veel mooier  dan die 1072 van 30w , mijn infinity primus 250 speakers komen nu veel beter  tot hun recht

Dat verschil in db's is ook niet zo heel groot of je nu met 15 of 30 W speelt en al helemaal niet met een rendement van 92db van je speaker

En als hij veel mooier speelt is een van beide niet helemaal goed meer denk ik

geniet ze

erik1950

Volgens dat ik me laten wijs maken heb,  zou die 1072 nooit zo goed  geweest zijn  als die 2215