Marantz PM-80 Met raar defect.

Gestart door HAL9000, december 01, 2011, 13:29:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb een marantz Pm-80  op de  bank,  eentje  die ik vaak heb. Alleen  deze heeft een vreemd  defect.  Zowel  phono als  de tone regeling doen niets meer.  Na  een  hele  zoektocht  heb ik alles  wel  aan de praat gekregen,  2  spanning regelaars waren niet in orde.


alles  oud.

voeding oud,  verdroogd. Denk ook dat  het de rede was aardoor de regelaars  stuk zijn gegaan.
vervelende is dan, dat ze wel netjes  de spanning leveren,  maar stroom kan er haast niet doorheen.

eindversterker oud.

nieuwe  panasonic's

phono.

tone regeling.

voeding nieuw  met nieuwe  regelaars  15v en - 15v

onderdelen,  heb eens  de originele  2068D opamps  vervangen door  LM833 versies  zouden minder ruis  geven.
Omdat ik niet zeker kon zijn dat  1 van de opamps  defect was  heb ik ze beide vervangen. Inderdaad  geen ruis meer bij 0 of 100% volume.

:-)
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

pm-80

Super. Dus ik begrijp dat dit defect weinig voorkomt, geen idee wat de vorige eigenaar er mee heeft gedaan.

Wat is je indruk van de rest van de versterker, en hoe oud is hij ongeveer?

Tot maandag!

'Met beperkte middelen enigszins de klanken ervaren zoals ze destijds bij de opname in de studio zijn bedoeld'. Marantz PM-80 versterker, Tannoy Saturn S8 floorstanding speakers, Eltax Monitor bookshelf speakers, Arylic s50 streamer, Marantz TT-42 speler

HAL9000

Niet zo  heel  oud  of  extreem veel gebruikt.   
Denk  dat  er of  een  overstuurt signaal  door  de  voorversterker is gegaan waardoor  de Toon opamp  stuk is  geraakt  en daarmee de regelaar.   Of  een slechte opamp  dat kan ook.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject