NR1402

Gestart door Jorne, november 28, 2011, 22:32:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jorne

Hallo Allemaal,

Dit is mijn eerste post, want ik ben sinds 2 weken de trotse eigenaar van de NR 1402. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik een goede surround receiver wil maar niet de hoofdprijs wil betalen. vandaar de keuze voor een "instapmodel"

Ik heb diverse apparaten via de HDMI IN aansluitingen aangesloten op de receiver:
-LG DP1B Mediaplayer op de HDMI ingang "DVD", (compatible met oa dts en dolby digital)
-Samsung DP1508 Blu Ray speler op de HDMI ingang "BD", (compatible met oa dts hd)
-Humax IRHD-5100c hd decoder op de HDM ingang "SAT" (compatible met dolby digital)

op de HDMI TV OUT zit een Samsung LE32B530 LCD tv. (deze kan geen DTS signalen weergeven)
Als speaker set up heb ik een Infinity Primus HCS 5.1 set.

Alle gebruikte kabels zijn HDMI 1.3 daarnaast heb ik nog een optische kabel liggen (deze is momenteel niet in gebruik)

Nu zit ik met een probleem welke ik maar niet opgelost krijg en dat probleem is dat hij bijna geen enkel 5.1 signaal lijkt te herkennen of op kan pikken.
Via de Humax pakt hij wel het Dolby Digital signaal op HD zenders maar als ik een dvd of een bluray met DTS(HD) opzet pakt hij dat signaal niet op. Zelfde probleem doet zich voor bij de mediaplayer.
Hij "maakt" er in de meeste gevallen een Stereokanaal van lijkt het wel, want ik kan de DTS Neo 6.1 en Dolby Pro Logic II varianten wel selecteren. En voor zover ik het begrijp zijn dit surround mixen van een stereo signaal.
Bij bepaalde DVD's kan ik overigens wel kiezen voor Multi Channel In.

De receiver geeft in het display overigens wel aan dat hij een PCM en DIG signaal ontvangt.

Ik heb al ontzettend veel lopen rommelen in het AMP Menu maar ik krijg het gewoon niet aan de praat.
Wat ik voor zover kan concluderen is dat ik denk dat hij alleen een 2 kanaals PCM signaal ontvangt.

Wie kan mij verder helpen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.


Met vriendelijke groet,

Jorne

Marvin

Even op bitstream proberen in plaats van PCM.

Jorne

wie kan mij vertellen hoe ik in een of meerdere van bovenstaande apparaten de pcm naar bitstream kan omzetten?

ik heb al wel geprobeerd om bij de mediaplayer de pcm stereo om te zetten naar "pass through..." maar toen had ik geen geluid meer.

wederom bedankt!

mvg,

Jorne

sattie

In het menu van de apparaten zoeken naar dig out en die zetten op bitstream.
Zie handleidingen van de apparaten.

Jorne

Na wat gepiel en gerommel werkt nu alles naar behoren!

Marvin en Sattie bedankt!

sattie

Mooi zo veel plezier ermee !!