PM-6010 Ki Signature, linkerkanaal defect

Gestart door GBHamish, november 28, 2011, 22:18:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

GBHamish

Goedendag,

Na enige tijd van incidenteel gekraak is, na een verplaatsing van de apparatuur, het linkerkanaal er helemaal mee opgehouden. Ik was best in mijn nopjes met de versterker dus ik overweeg hem te laten repareren. De volgende vragen komen dan boven:

- Wie kan de reparatie uitvoeren ?
- Is er iets zinnigs te zeggen over de te vewachten kosten

Nu kwam ik vandaag dit forum tegen, en dit leek me de aangewezen plaats om antwoorden op deze vragen te krijgen. Zodat ik misschien niet direct op zoek moet naar een nieuwe versterker.

Ik hoor graag van jullie !

Gerrit

HAL9000

Ja  verplaatsing is  de  duivel.
Ik heb de versterker  meerdere  keren  onderhanden gehad  hij lijkt erg op een PM68  ontwerp  van de jaren 90.
Klinken erg goed,  modaal vermogen.  Uiteraard  ook veel  koper en ringkern tranformator.

Meestal  zijn bij deze  versterker de  differentieel versterker en  power management  defect.
Veel slechte print bindingen oor hitte,  En  er moet  meestal ene koelmodificatie  worden toegepast.
Maar PM7000  en 8000  hebben daar meer last van.

Ik stuur je  een  PM.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

pameijer

Neem via PM contact op met forumlid HAL9000. Hij repareert zelf en kan vast wel een soort van prijsindicatie geven. Welkom op dit forum trouwens!  byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Cornelis1921

Citaat van: HAL9000 op november 28, 2011, 22:40:08
Ja  verplaatsing is  de  duivel.
Ik heb de versterker  meerdere  keren  onderhanden gehad  hij lijkt erg op een PM68  ontwerp  van de jaren 90.
Klinken erg goed,  modaal vermogen.  Uiteraard  ook veel  koper en ringkern tranformator.

Meestal  zijn bij deze  versterker de  differentieel versterker en  power management  defect.
Veel slechte print bindingen oor hitte,  En  er moet  meestal ene koelmodificatie  worden toegepast.
Maar PM7000  en 8000  hebben daar meer last van.

Ik stuur je  een  PM.
hello Jon, de pm7200 dus ook. Kunnen wij een definitieve afspraak maken voor begin 2012?
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

Citaat van: Cornelis1921 op november 29, 2011, 02:51:20
Citaat van: HAL9000 op november 28, 2011, 22:40:08
Ja  verplaatsing is  de  duivel.
Ik heb de versterker  meerdere  keren  onderhanden gehad  hij lijkt erg op een PM68  ontwerp  van de jaren 90.
Klinken erg goed,  modaal vermogen.  Uiteraard  ook veel  koper en ringkern tranformator.

Meestal  zijn bij deze  versterker de  differentieel versterker en  power management  defect.
Veel slechte print bindingen oor hitte,  En  er moet  meestal ene koelmodificatie  worden toegepast.
Maar PM7000  en 8000  hebben daar meer last van.

Ik stuur je  een  PM.
hello Jon, de pm7200 dus ook. Kunnen wij een definitieve afspraak maken voor begin 2012?
byebye, Cor.

Ja hoor   :-)
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

GBHamish

Er wordt hier snel gereageerd en gehandeld  :yes: Vanavond gaat de versterker 'op transport' naar Jon. Geweldig dat het op zo'n korte termijn kan.

Gerrit

HAL9000

 pompom  Zit ik weer  tot  03:00 in de nacht  te  knutselen.  :-P
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!