Beste forumleden,
Sinds kort heb ik mogen genieten van al jullie kennis omtrent Marantz en mijn nieuwe set:
Vanochtend merkte ik op, dat de MM8003 een zoemend geluid over de speakers gaf, gezien ik nog geen remotekabel tussen de AV8003 en de MM8003 staat mijn MM8003 continue aan.
Vanmiddag maar eens vrij genomen om het probleem nader te onderzoeken. Bij thuiskomst was het zoemend geluid gereduceerd tot een zachte hum.
Ik heb vervolgens alle 220V stekkers met uitzondering van de stekker van de MM8003 uit mijn Monster contactdoos gehaald, dit loste de problemen niet op. Vervolgens heb ik alle ongebalanceerde kabels tussen de AV8003 en de MM8003 losgekoppeld, ook dit loste het probleem niet op. Daaropvolgend heb ik een geaarde haspel gepakt en de 220V stekker van de MM8003 enkel verbonden met een ander geaard stopcontact, ook dit mocht niet baten.
Het enige wat ik nu nog kan doen is alle luidsprekerkabels loskoppelen en per stuk aansluiten op de MM8003.
In de tussentijd vraag ik mij af of dit probleem bekend is bij jullie en met name bij de MM8003, aangezien ik hier niks over kon vinden op het forum.
Alle informatie is welkom!
Met vriendelijke groet,
Michael de Charon
EDIT:
Vandaag telefonisch contact opgenomen met Marantz, maar de persoon in kwestie had weinig oplossingen. De enige oplossing was om de versterker naar Marantz op te laten sturen.
Meteen na het werk, maar begonnen met het afkoppelen van de kabels tussen mijn AV8003 en de MM8003.
Nu blijkt dat als ik de kabels, verbindingen tussen de voor- en eindversterker, ontkoppel van de voorversterker en laat zitten op de eindversterker de hum blijft bestaan. Ontkoppel ik de kabels van de eindversterker is de hum weg!
Conclusie: slechte kabels, niet verwonderlijk aangezien het inferieure kabels zijn (standaard kabels, component en stereokabels). Ik weet het, vloeken in de kerk! En ik vloek niet graag, maar daarentegen nooit verwacht dat het z'n grote invloed had.
Nu vraag ik mij wel af, welke (ongebalanceerde) kabels ik daar nu voor moet gebruiken, zijn er speciale kabels verkrijgbaar om een voorversterker te verbinden met de eindversterker? Met andere woorden, kan ik stereo cinchkabels gebruiken of moet ik speciale kabels aanschaffen?