toets d.eq/vol e.a toetsen

Gestart door remco28, november 20, 2011, 18:55:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

remco28

Okee dank je still life,ik ga daar van de week even mee stoeien.
Echter heb ik hier en daar gelezen dat de meeste het gewoon op80hz hebben staan,maar ik zal 40hz even proberen en alles naar de sub sturen.

Ik weet niet veel van al die afkortingen e.d. hoor.
En nu weet ik ook dat ik geen eindversterker nodig hebt.
:mrgreen: notworthy

remco28

Trouwens,op de achterkant van mijn frontspeakers:20hz-20.000hz,dus lijkt me id. beter als ik mijn set op 40hz afstel voor de sub.

still life

deze: Ht-eq:on
zou ik nog op off zetten.. (geeft een boost aan dialoog/treble)

die 40Hz is omdat dit gebied altijd met afval uit je zuilen komt:
* een actieve sub kan dit beter
* die diepe uitslagen haal/hou je beter weg van je woofers
* je receiver heeft het makkelijker (qua versterking)

veel hoger zou ik niet gaan, tenzij met je center iets van 60-80
weet niet met welke surrounds je draait, ik heb 4 zuilen naast me center..  :-D (alles X-ed op 40Hz)

ps: advanced crossen betekent dat je alle speakers op small moet zetten..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

remco28

Goedeavond still life e.a,naar de ht-eq zal ik even kijken(dacht dat de meeste het aanraden om het juist aan te staan),jij zegt dat het een boost geeft,dus als ik het uit zet dan klinkt het toch zachter?

Verder heb ik het op 40hz gezet,mijn front speakers zijn ook zuilen.

Ik zal ook even proberen om alles op small te zetten,ook hierin werd aangeraden om het op large te houden?
Dank je weer tot dusver still life,hopelijk kun je me nog eens uitleggen waarom mijn speakers dan op small moet,ondanks de zuilen?

Vlearmoes

Speakers op small en de cros-over wel naar 80Hz  :yes:
40 is te laag
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

still life

Citaat van: Vlearmoes op december 06, 2011, 12:58:32
Speakers op small en de cros-over wel naar 80Hz  :yes:
40 is te laag

een cross van 80 is imho meer voor monitors, maar kun je mee testen/proberen..
het laag wordt zo wel erg aanwijsbaar in mijn ervaring  nopompom

mijn fronts halen 40Hz zonder problemen, tot zover hou ik dat liever op mijn stereo-channels..   :yes:
dieper gaat minder goed & dat mag de sub met alle plezier & gemak laten horen

Citaat van: remco28 op december 05, 2011, 23:39:26
naar de ht-eq zal ik even kijken(dacht dat de meeste het aanraden om het juist aan te staan),jij zegt dat het een boost geeft,dus als ik het uit zet dan klinkt het toch zachter?

het zal natuurlijker klinken, als het zachter/te stil klinkt => moet je meer master volume steken..  :wink:
wie dat adviseert mag slechts zachtjes film draaien & dan kun je beter je versterking ook laten slapen
  oftewel gewoon via de tv-speakertjes laten weergeven..  :-P

CiteerIk zal ook even proberen om alles op small te zetten,ook hierin werd aangeraden om het op large te houden?
Dank je weer tot dusver still life,hopelijk kun je me nog eens uitleggen waarom mijn speakers dan op small moet,ondanks de zuilen?

dat gaf ik al aan in de vorige reply: het gaat erom je speakers te laten weergeven waar ze goed zijn
dat spectrum wordt verder nog optimaal afgesteld door ADSY
bij het inmeten wordt gekeken hoe goed ze laag weergeven: op die basis zal ADSY een X kiezen/instellen

60Hz: betekent dat het (front)kanaal bvb enkel het spectrum > 60Hz aangeboden krijgt
alles hieronder gaat naar de sub, via pre-out: dit komt neer op actieve filtering & bi-amp op het sub-laag

daarbij is de small instelling van belang: omdat anders je bij een large instelling alsnog het volle spectrum
op je fronts zet => dat resulteert in dubbel laag weergave & heft de eerder genoemde voordelen weer op..

maar mooie theorie allemaal, eens benieuwd hoe het nu klinkt met wat andere settings ?  :angel:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

remco28

Okee duidelijk,ik hoop er morgenavond mee aan de slag te slag,ik laat het meteen weten.
Erg bedankt still en anderen ook natuurlijk,helemaal toppie. notworthy notworthy byebye

remco28

Hier ben ik weer,heb alles op small gezet,alleen is het nu het beste om de sub of both of mix te zetten?ik merk allebei de instellingen geen verschil.
En ik heb nog even naar de audessy instellingen gekeken en de sub staat afgeregeld op -11,8,ik begrijp door het lezen van dit forum dat dit niet goed is?moet dichter naar de 0?

Kom ik op de volgende vraag:kan je je speakers ook los instellen met audessy?of moet ik heel de setup weer opnieuw doen?en hoe krijg ik de sub dichter bij 0?door de volume van mijn sub verder open te zetten of lager te zetten?

Stadium III

Op small heb je geen both of mix meer

Verder moet de sub dan nog een tikkie zachter
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

remco28

Hallo medeforummers,aangezien ik een verkeerde meting heb gestaan(want mijn subwoofer stond op -11)heb ik nogmaals mijn set met de microfoon uitgemeten.
Nu staat mijn subwoofer op +8,0 is dit niet weer te hoog?
Nu heb ik veel minder bas in films(ik heb de sub nu op een kwart open staan in tegenstelling tot hiervoor toen stond die op 3 kwart),nu ben ik nog niet uit hoe die moet staan.
Het valt mij wel op hoe slecht de marantz presteerd qua muziek dvds op stereo,ik had hiervoor een pioneer vsx en het leek of er veel dynamiek op stereo lag.
Ik vind het wel een moeilijke set om het goed af te regelen en de moed zakt me een beetje in de schoenen,na een dik halfjaar nog steeds niet naar mijn zin. :no:

remco28

Per ongeluk een topic aangemaakt omdat ik deze niet meer kon vinden,zeker erover heen gekeken.
Maar ik heb enkele malen mijn versterker opnieuw ingeregeld maar de subwoofer blijft tussen -11 en -18 staan,ook als ik hem op een kwart of nog zachter zet.
Ik lees nergens trouwens hoe hard de reciever zelf open gezet moet worden,is dit nog van belang?
In stereo klinkt het helemaal nergens naar,snap er even niks meer van. :no: :no:

Stadium III

Subwoofer nog zachter zetten zodat hij naar de -6 gaat ongeveer

Bij de automatische calibratiewordt het volume naar 0 gebracht en de speakers op 75 db afgeregeld
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

remco28

Ik heb nogmaals gedaan en nu staat op +1,5 is dit een betere waarde?
Verder als ik cross op 40 of 60hz hoor ik bijna geen bass(geen lekkere dreun zeg maar)maar vanaf 80hz,zet ik hem hoger dan wordt het teveel.

Stadium III

Mooie waarde zo verder is het de bedoeling dat het allemaal met de Audyssey strak word zodat de pieken end eruit gehaald worden

Verder denk ik dat je ook ff moet wennen aan de nieuwe instellingen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

remco28

Hallo stadium IIi,i kheb je een pm gestuurd. byebye notworthy