Citaat van: Vlearmoes op december 06, 2011, 12:58:32
Speakers op small en de cros-over wel naar 80Hz
40 is te laag
een cross van 80 is imho meer voor monitors, maar kun je mee testen/proberen..
het laag wordt zo wel erg aanwijsbaar in mijn ervaring
mijn fronts halen 40Hz zonder problemen, tot zover hou ik dat liever op mijn stereo-channels..
dieper gaat minder goed & dat mag de sub met alle plezier & gemak laten horen
Citaat van: remco28 op december 05, 2011, 23:39:26
naar de ht-eq zal ik even kijken(dacht dat de meeste het aanraden om het juist aan te staan),jij zegt dat het een boost geeft,dus als ik het uit zet dan klinkt het toch zachter?
het zal natuurlijker klinken, als het zachter/te stil klinkt => moet je meer master volume steken..
wie dat adviseert mag slechts zachtjes film draaien & dan kun je beter je versterking ook laten slapen
oftewel gewoon via de tv-speakertjes laten weergeven..
CiteerIk zal ook even proberen om alles op small te zetten,ook hierin werd aangeraden om het op large te houden?
Dank je weer tot dusver still life,hopelijk kun je me nog eens uitleggen waarom mijn speakers dan op small moet,ondanks de zuilen?
dat gaf ik al aan in de vorige reply: het gaat erom je speakers te laten weergeven waar ze goed zijn
dat spectrum wordt verder nog optimaal afgesteld door ADSY
bij het inmeten wordt gekeken hoe goed ze laag weergeven: op die basis zal ADSY een X kiezen/instellen
60Hz: betekent dat het (front)kanaal bvb enkel het spectrum > 60Hz aangeboden krijgt
alles hieronder gaat naar de sub, via pre-out: dit komt neer op actieve filtering & bi-amp op het sub-laag
daarbij is de small instelling van belang: omdat anders je bij een large instelling alsnog het volle spectrum
op je fronts zet => dat resulteert in dubbel laag weergave & heft de eerder genoemde voordelen weer op..
maar mooie theorie allemaal, eens benieuwd hoe het nu klinkt met wat andere settings ?