toets d.eq/vol e.a toetsen

Gestart door remco28, november 20, 2011, 18:55:01

Vorige topic - Volgende topic

remco28

Hallo iedereen,sommige dingen zijn mij nog een beetje onduidelijk ook uit het boekje wordt ik hier niet veel wijzer van,ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan verschaffen.

Ik game graag en vandaag ben ik erachter gekomen dat ik steeds gamende in de p.direct mode.
Hierop op toets auto gedrukt en meteen een voller geluid,echter zijn de groene kleine lampjes uit op het display.
Gamen jullie ook in deze modus?

Ook de toets waarop d.eq/vol op staat is me onduidelijk,ik probeerde wat te vogelen en zag in het display 2 regels verschijnen met eq volume:off,mid etc en daaronder ook nog iets,wat houdt dit precies in en hoe hebben jullie dit staan?
En wat doet de m-dax precies?

Heeft de marantz een soort luidness functie?bij mijn vorige reciever had deze het wel,en als je hierop drukte werd het geluid ineens een stuk voller.

Ik hoop dat ik het goed uitgelegd heb,en alvast bedankt voor jullie hulp.

by the way:volgend jaar koop ik de blueray ud 5005 erbij,wilde eerst voor de 7serie gaan,maar de meerprijs vind ik het niet waard,of beter wachten op de opvolger van de 5005?

hello

Stadium III

In de Auto stand word de Audyssey geactiveerd

Dan heb je nog DYN volume en DYN EQ

DYN Volume kun je het beste af laten staan
DYN EQ kun je dan het beste weer gebruiken en dan zul je merken dat het bij lager volume het geluid voller kinkt

M-dax heb ik afstaan
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

remco28

Dank je stadium III,maar wat doen die 2 dingen eigenlijk?ik ga morgen ff kijken naar die instellingen.

still life

M-dax expandeert gecomprimeerde files (Compressed audio enhancer) te gebruiken voor bvb mp3's

D.vol introduceert dan weer compressie  nonono

D.EQ werkt in tandem met ADSY & gaat de EQ dynamisch bijsturen in functie v/h gekozen volume
zet je AB op AMP & druk op toets 9 (daarmee kan je het aanleggen)

ps: als je ADSY niet gebruikt of hebt laten inmeten, zijn de laatste 2 functies niet beschikbaar..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

remco28

Als je id. D.vol aanzet dan klinkt de set zachter,vooral op max,dus heb ik deze uitgezet.
De eq staat op on,en klinkt id wat voller.

Ik heb nog wat vraagjes:heel soms zie ik iets staan met ... vol +4 ofzo(op die puntjes staat nog iets)en gaat snel weer weg,ik kan niet achterkomen wat dit nou is,en hoe die moet staan en waarvoor dit is.

Ook doet mijn afstandsbieding raar,als ik de verlichting indruk dan wordt het lcd schermpje heel vaag en kan ik bijna niet lezen wat er staat,en vaak gaat mijn set niet aan als ik op source druk,terwijl er wel amp in mijn  lcd schermpje staat,misschien batterijen worden zwak?
Hopelijk kan iemand mij hier nog mee helpen,mooi spul dat marantz maar na een dik halfjaar nog bezig alles uit te zoeken.

Alvast dank iedereen, hello hello

Stadium III

Wat je ziet is de D norm +4
Wil zeggen dat volume 4 tikjes omhoog moet voor dialogen beter eruit te krijgen

Verder Batt vervangen van de remote

5.2.4

remco28

Hoe krijg ik de d norm in beeld en hoe stel je die in?soms per ongeluk verchijnt die in mijn scherm maar is heel snel weer weg.
Blij dat jullie er zijn jongens,top!!! notworthy notworthy

still life

kun je niet oproepen of instellen  :no: het is indicatief:

DIALOGUE NORMALIZATION MESSAGE
Dialogue Normalization (Dial Norm) is a feature ofDolby Digital.

When playing back software which has been
encoded in Dolby Digital, sometimes you may see
a brief message on the FL display which will read
"D-NORM X dB" (X being a numeric value).

Dialogue Normalization serves to let you know if
the source material has been recorded at a higher
or lower level than usual. For example, if you see
the following message: "D-NORM + 4 dB" on the
FL display, to keep the overall output level constant
just turn down the volume control by 4 dB. In other
words, the source material that you are listening to
has been recorded 4 dB louder than usual.

If you do not see a message on the FL display, then no adjustment of the volume control is necessary.  :wink:

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

remco28

Okee,dank je voor je antwoord,als ik het goed begrijp is het dus geen aparte instelling,alleen een berichtgeving.
Dan moet je de volumeknop harder of zachter zetten naar gelang wat voor db er staat?maar dan blijft alles toch hetzelfde qua volume?alle speakers gaan toch evenredig mee als je aan de vol. knop draait?

Oja ik heb wat instelling opgeschreven:
Audyssey dynamic eq adj:0 db
Audessey dynamic volume:off

Ht-eq:on
lfe level:xxx

csII parameter
trubass:0
srs dialog:2

parameter:default
panorama:off
dimension:0
centerwidth:3

Weten julle of deze instellingen wel goed staan?vanaf csII parameter merk je dit ook in het geluid van b.v. bluray?
Ik heb 2 zuilen voor,en kleine speakers achter dus mijn instelling voor speakers staat op"
front:large
center:large
surround"small

lpf/hpf:80hz
bass mix:both

Mijn vraag is of mijn speaker instellingen okee staan,en wat de bovenstaande afkortingen precies doen en of die op deze manier het beste staan?
Nogmaals zeer veel dank.

Stadium III

Als je blu ray of andere meerder kanalen info gaat bekijken dan zal CSII end niet van toepassing zijn
Dit is eigelijk alleen om een stereo source naar surround te maken

Speaker groote end is aan je speakers wat die kunnen presteren
Verder als je Audyssey ze laat inmeten zal die wel met een waarde komen daar kun je vrij goed van opaan

De 80 hz die geselcteeerd is kan er zeker wel mee door je zou eens naar 60 kunnen gaan of naar 100 maar dat is wat je zelf prettig vind
Ik ben wel een voorstander van 80 hz

heb je ook de mogenlijkheid om de front's rear's en center appart van een crossover frequentie te voorzien
Ipv de 80 hz van nu ?

Suc 6

5.2.4

remco28

Stadium III,wat bedoel je met die laatste zin?bedoel je bi ampen?

remco28

En die instellingen met die audessy dynamic(bovenste 2 regels),hoef ik niet aan te zitten?

Stadium III

Citaat van: remco28 op december 02, 2011, 20:35:41

Is geen biamping maar advanced crossover

5.2.4

remco28

Misschien ben ik lastig(ben toch beetje a technisch op dit gebied),maar kun je misschien uitleggen hoe je dat doet?
Ik denk ook erover om in de toekomst een eindversterker erop te zetten,zou dat veel verschil geven in geluid?en zo ja welke kun je me aanraden?
:wink:

still life

Citaat van: remco28 op december 02, 2011, 20:36:53
En die instellingen met die audessy dynamic(bovenste 2 regels),hoef ik niet aan te zitten?

:no: die staan goed..

Citaat van: Stadium III op december 03, 2011, 08:48:14
Citaat van: remco28 op december 02, 2011, 20:35:41

Is geen biamping maar advanced crossover

:yes:

wat rob bedoelt is optimaal gebruik maken van je sub icm met je sats & center:
dwz het laag wat daar mankeert mooi laten aanvullen dmv van meerdere X-overs..

in principe moet je ook uw fronts daarin meepakken: heb je zuilen zou ik die bvb crossen op 40Hz
daarbij kan je ook beter uw bass mix-setting enkel op de sub richten
(anders ga/kun je dubbel/overstuurd laag krijgen)

Citaat van: remco28 op december 03, 2011, 13:56:13
Ik denk ook erover om in de toekomst een eindversterker erop te zetten,zou dat veel verschil geven in geluid?en zo ja welke kun je me aanraden?
:wink:

:no: niet nodig, als je de SR een beetje lekker afstelt..  :angel:

het kan hoor, zelf aardig mee gerommeld: bi-amp settings enkel op de sr & hoizontaal met EV (2 aparte amps)
draai inmiddels weer lekker back 2 basics: enkel met de SR & single amped/wired fronts..