Vervolg Zolder setje van 95 euri.
Ik gebruik dropveter ic tussen de sony amp en de onkyo multi-speler. Maar vind het geluid toch nog wat te schell. Ik heb een van den hul the first op de kop weten te tikken voor 25 euri.
Dropveter vs van den hul the first.
De onkyo beschikt over 2 stereo uitgangen dus je kunt 2 paar kabels aansluiten op de amp en met de ab vanuit je stoel direct schakellen tussen beiden (binnen 2 sec.) De 2 uitgangenn staan gewoon op hetzelfde stereo line out. Er is geen verschil in level/niveau en voor zo ver ik kan horen maakt het ook niets uit of er nu 1 of 2 kabels aan hangen.
Ik gebruik maar 1 nummer van marillion , estonia. Omdat die zowel wat forward is maar ook mooie bekens bevat en wat sublaag.
Er is zeker wat verschil door mij te horen tussen beide kabels. Kort samengevat: op laag volume niet veel verschil, ga je harder draaien dan komen de verschillen tot uiting.
De dropveter laat de stem van H klinkenn als een gescheurd hemd. Zijn stem krijgt meer dan een scherp randje mee. En de percussie is meer aanwezig en glazig. Het stereobeeld is druk.
De van den hul laat veel van die hardheid en glare achterwege, daardoor is het geheel luisterbaarder. Maar krijgen de kleinere details in het stereobeeld meer ruimte om naar voren te komen. Het is minder druk en toch hoor je meer details in de opname. Verder is de bass wat voller maar dat zou ook het effect kunnen zijn van minder hoog.
Ik had gelezen dat sommigen de van den hul wat vlak vonden, maar in deze setup is het wat er nodig was voor meer muzikaal plezier.
Verder
Toch een 5.1 setup op zolder omdat dit de game room wordt. Met een wii en playstation 3, tv voor de vrouw. En natuurlijk een beamer voor mij

Alles budget natuurlijk.
Net binnen. Canton cinema 5.1 setje.