Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Heb je de SONY nog lekker kunnen gooien of op kunnen uitleven  HB

Of heb je rustig tegen hem gezegd je was braaf maar niet goed genoeg KLIKO
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

Zoldar

Gaat voor eenhabbekrats naar een hobbyist
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 19, 2013, 22:04:49
Gaat voor eenhabbekrats naar een hobbyist

Veel plezier  byebye Sony

Zal in de gaten houden een alles eter voor wenig als de Onkyo niks word
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Voor op zolder een multi speler. Onkyo dv-sp800.

Net ff benden op de 5008 gezet en dvd audio erin van porcupine tree. Lekker geluidje, beetje vet maar goed levendig.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 21, 2013, 20:01:19
Voor op zolder een multi speler. Onkyo dv-sp800.

Net ff benden op de 5008 gezet en dvd audio erin van porcupine tree. Lekker geluidje, beetje vet maar goed levendig.

hij is mooi

Zoldar

Zoldar

Citaat van: John Wx op november 23, 2013, 02:09:41
hij is mooi

Zeker.speelt alle schijfjes perfect af. Daarmee is het budget van de totale set op zolder 95 euri. Happy camper hier.

Zoldar

2 mods aan de Onkyo DV-SP800
Supra LoRad 2,5 power kabel gemaakt. Deze past beter bij de speler/hoofdtelefoon combo dan de belden die eraan hing. Maakt em iets minder grainy in het hoog, vult het laag mooi aan.
Verder de hoofdtelefoon amp aansluiting van het analoge uit board losgekoppeld. Ergens gelezen dat dit wat uit zou maken. En ik ben dankbaar bijgelovig.

opvallend is dat het analoge out van de stereo uitgangen wat uitgebreider is dan de 5,1 uitgange op de printplaat. via de menus in de onkyo heb ik alle andere uigangen uitgezet door overal no speakers te selecteren, behalve de fronts.

er zitten 2 uitgangen op voor de fronts dus ik gebruik een set voor de koptelefoon vertsterker en een voor naar de Sony receiver.handig.

verder is het fijn dat je deze speler niet hoeft te vertellen de sacd laag af te spelen van een hybrid sacd. speelt meteen de sacd laag. sony let u op?

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 26, 2013, 00:47:21
2 mods aan de Onkyo DV-SP800
Supra LoRad 2,5 power kabel gemaakt. Deze past beter bij de speler/hoofdtelefoon combo dan de belden die eraan hing. Maakt em iets minder grainy in het hoog, vult het laag mooi aan.
Verder de hoofdtelefoon amp aansluiting van het analoge uit board losgekoppeld. Ergens gelezen dat dit wat uit zou maken. En ik ben dankbaar bijgelovig.

opvallend is dat het analoge out van de stereo uitgangen wat uitgebreider is dan de 5,1 uitgange op de printplaat. via de menus in de onkyo heb ik alle andere uigangen uitgezet door overal no speakers te selecteren, behalve de fronts.

er zitten 2 uitgangen op voor de fronts dus ik gebruik een set voor de koptelefoon vertsterker en een voor naar de Sony receiver.handig.

verder is het fijn dat je deze speler niet hoeft te vertellen de sacd laag af te spelen van een hybrid sacd. speelt meteen de sacd laag. sony let u op?

ook al geen verschil met de stroom kabel staat ook "stoer"

Zoldar

Vervolg Zolder setje van 95 euri.

Ik gebruik dropveter ic tussen de sony amp en de onkyo multi-speler. Maar vind het geluid toch nog wat te schell. Ik heb een van den hul the first op de kop weten te tikken voor 25 euri.

Dropveter vs van den hul the first.
De onkyo beschikt over 2 stereo uitgangen dus je kunt 2 paar kabels aansluiten op de amp en met de ab vanuit je stoel direct schakellen tussen beiden (binnen 2 sec.) De 2 uitgangenn staan gewoon op hetzelfde stereo line out. Er is geen verschil in level/niveau en voor zo ver ik kan horen maakt het ook niets uit of er nu 1 of 2 kabels aan hangen.

Ik gebruik maar 1 nummer van marillion , estonia. Omdat die zowel wat forward is maar ook mooie bekens bevat en wat sublaag.
Er is zeker wat verschil door mij te horen tussen beide kabels. Kort samengevat: op laag volume niet veel verschil, ga je harder draaien dan komen de verschillen tot uiting.
De dropveter laat de stem van H klinkenn als een gescheurd hemd. Zijn stem krijgt meer dan een scherp randje mee. En de percussie is meer aanwezig en glazig. Het stereobeeld is druk.
De van den hul laat veel van die hardheid en glare achterwege, daardoor is het geheel luisterbaarder. Maar krijgen de kleinere details in het stereobeeld meer ruimte om naar voren te komen. Het is minder druk en toch hoor je meer details in de opname. Verder is de bass wat voller maar dat zou ook het effect kunnen zijn van minder hoog.

Ik had gelezen dat sommigen de van den hul wat vlak vonden, maar in deze setup is het wat er nodig was voor meer muzikaal plezier.

Verder
Toch een 5.1 setup op zolder omdat dit de game room wordt. Met een wii en playstation 3, tv voor de vrouw. En natuurlijk een beamer voor mij :)
Alles budget natuurlijk.
Net binnen. Canton cinema 5.1 setje.

Zoldar

Net binnen. Optoma HD25-lv 3D full hd beamert. Vanavond uitproberen.

WilliamB

Gefeliciteerd met deze mooie aankoop  notworthy
Ga je hem hangen ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Zoldar

Dat krijg ik nog niet door de waf. Maar ik heb gisteren ook een beamertafeltje gehaald en dat werkt eigenlijk ook prima. Ik ga de beamer ook gebruiken op zolder, lekker racen met gran turismo 6. Dus helemaal vastzetten is niet handig.

3D is echt stukken beter dan op de tv, niet alleen vanwege het formaat, maar ook door de afwezigheid van crosstalk. Verder kun je de helderheid zo oppompen dat het beeld ook met de bril op, lekker van het scherm spat.

Verder een rittal stekkerblok gekocht voor de set op zolder. Ik kan niet geloven dat een standaadtt gamma blok zo slecht kan zijn voor het geluid. Ik had alleen de multi speler op het blok en dat gaf een behoorlijk verwchil met direct in de muur. Met de gamma ellende klonk alles schell en plat. Dacht dat ik voor niets die interlink ertussen had gedaan. Maar het fijne geluid was zo terug te halen door de speler weer direct aante sluiten in de muur.
Ik zal eens kijken of de rittal die ik met een supra lorad 2.5 en bals shucko soelaas gaat bieden.

WilliamB

Ik heb de zelfde ervaring met 3D . :yes:
Veel kijk plezier.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3