Stereo speakers tesamen met surround (5.1) set gebruiken op SR7005 rec.

Gestart door MartijnValkier, november 16, 2011, 13:28:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

still life

Citaat van: marvin op november 18, 2011, 15:52:12
in hoeverre zijn we zeker van het feit dat de xover vanuit een receiver wel compleet stopt boven zijn afstelling, ik niet moet ik zeggen.
Maar zeker weten doe ik dat niet.

het kan zijn dat de afval onder de gevoeligheidsdrempel zit v/d sub (auto sensing)

maar die hedendaagse computers zijn goed marv..  :yes: & er zijn meerdere (advanced) crosses actief:
op de fronts heb ik een X van 40Hz, daarboven doet of ziet de sub niks via pre-out
op de surrounds zitten hogere ingesteld, voor een mooie aansluiting met de sub

daar is hij dus onmiddelijk bij de pinken, in stereo blijft hij (bij een manke mix) gewoon uit..
geen probleem overigens, wat er niet in zit moet niet verzonnen of weergegeven worden.  :angel:

           
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Maar ook met een aktieve cross-over wordt vaak gebruik gemaakt van een steile afzwakking naar boven en naar benenden, dit is puur gedaan om de intregratie van de luidsprekers onderling te verbeteren.

MartijnValkier

#17
..

pameijer

Citaat van: MartijnValkier op november 20, 2011, 21:59:15
Heren,

Zoals het er nu naar uitziet word het een set Kef iQ9 speakers. Dinsdag weten we meer.
Ben benieuwd. En hoe ga je ze nu aansluiten?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

MartijnValkier

#19
..

pameijer

Citaat van: MartijnValkier op november 21, 2011, 17:29:33
Citaat van: pameijer op november 20, 2011, 22:51:34
Citaat van: MartijnValkier op november 20, 2011, 21:59:15
Heren,

Zoals het er nu naar uitziet word het een set Kef iQ9 speakers. Dinsdag weten we meer.
Ben benieuwd. En hoe ga je ze nu aansluiten?

Met speaker draad.
Aha, dat is une bonne idée monsieur!  :schater:
En waar stop je die speakerdraadjes in? Gewoon frontje, of toch iets met zone of hoog?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

MartijnValkier

#21
..

MartijnValkier

#22
..

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

MartijnValkier

#24
..

MartijnValkier

#25
..

still life

mission accomplished.. mooi..

Citeervoorlopig eerst maar even als front high speakers en dan selecteerbaar als spkr b.

zoals eerder vermeld: je kunt ze gewoon als fronts inzetten hoor,
heb je ook lekker geluid bij surround..  :wink:

& voor het onderste uit de kan qua benutting v/d SR & full range weergave => vette sub bij integreren  :yes:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

MartijnValkier

#27
..
Wat een kleuters lopen er hier rond op dit forum, ik zag net dat mijn openings post door iemand is aangepast. Kinderachtig gedrag, niet het gedrag dat je zou verwachten van bezoekers/moderators hier.

Eens maar nooit weer. Met als laatste het verzoek aan de moderator mijn account te verwijderen.

Marvin

Bezoekers kunnen dat niet aanpassen natuurlijk. Je account kan je zelf in je profiel verwijderen. Jammer dat je je berichten verwijderd, helpt zo moeilijk.....




(bericht mogelijk gemaakt door Apple).

Marvin

Aan m'n handtekening te zien hebben de jongens gisteren 2 pilsjes gedronken...... ;)




(bericht mogelijk gemaakt door Apple).